Skocz do zawartości

Rury miedziane + grzejniki Aluminiowe czy można?


JacekW81

Recommended Posts

Napisano
Miedź i aluminium razem!
http://e-grzejniki.com/kategorie/Grzejniki_miedz-alum

A tu autor zonka strzelił
https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/porady/6101-czy-mozna-laczyc-rury-miedziane-z-aluminiowymi

"...uszczelnia warstwą taśmy teflonowej połączenia gwintowane na styku miedź – aluminium."

Przecież teflon jest tylko uszczelnieniem, także miedź i aluminium styka się na powierzchni linii śrubowej.
Napisano
Jeśli chodzi o kupno grzejników aluminiowych - lepiej nie chcieć za bardzo oszczędzać. Nie pamiętam nazw marek, ale te tanie potrafią cieknąć po rozkręcaniu żeberek.

Pakuły czy taśma teflonowa?
Podejrzewam, że tworzywo sztuczne jest lepszym izolatorem.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Grzejniki aluminiowe to tak naprawdę nie czyste aluminium tylko jakiś stop. Ja już 3 lata mam instalacje w miedzi w układzie otwartym i grzejniki aluminiowe zalane wszytko zwykłą wodą i nie mam żadnych problemów. Na grzejnikach KFA co prawda pisze że przystosowane do współpracy z miedzią. Znajomy zaś ma instalacje w miedzi i grzejniki aluminiowe już 10 lat również nic się u niego nie dzieje. Producent jego grzejników nic nie pisze czy mogą współpracować z miedzią czy nie wiec jak widać nie ma z tym żadnych problemów.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Przy tradycyjnych instalacjach c.o. z grzejnikami należy zwrócić uwagę na miedź. Przede wszystkim , co jest bardzo ważne we współpracy z grzejnikami, miedź posiada właściwość antydyfuzyjności, która nie pozwala na przedostawanie sie tlenu do układu, dzięki czemu w odróżnieniu od rur z tworzyw sztucznych, nie powoduje korozji grzejników.
  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Napisano
Tak jak napisał bladyy78 jest to stop. Aluminium to łacińska nazwa glinu. Potocznie tak się przyjęło, że nazywamy wszystko wykonane ze stopów zawierające glin- aluminium.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jeżeli chodzi o tradycyjny system ogrzewania centralnego to na pewno miedź jest najodpowiedniejszym materiałem. Przede wszystkim jej wielkim plusem w porównaniu z tworzywami sztucznymi jest cecha anty dyfuzyjności, która zapobiega przedostawaniu się do obiegu tlenu, który jest bezpośrednią przyczyną korozji grzejników. Ponadto miedź wykazuję wysoką odporność na podwyższoną temperaturę i ciśnienie, które wpływa na długowieczność tego materiału.
Napisano
Cytat

Dopuszczane są rozmaite połączenia i konfiguracje.
Jedne mają rzetelne uzasadnienie, inne są bardzo mocno naciągane - jak np. ta o produkowaniu specjalnych żeberek Alu pod instalacje z miedzi....
Wszystko zależy od pochodzenia wsadu...

Zapraszam do przeczytania tego artykułu.
http://www.regulus.com.pl/jednorodna-insta...i%C4%99ciolecia

Pozdrawiam
Bogusław




Nawiązując do tematu, mnie osobiście zaciekawił ten fragment.
"Proszę zatem zastanowić się jak powyższe uwagi mają się do gazowych kotłów c.o. – w których wymiennik zbudowany jest przeważnie z miedzi – zabudowanych w połączeniu z członowymi grzejnikami aluminiowymi? Czy uprzedza się inwestorów o występującym w takim przypadku zagrożeniu dla żywotności instalacji?"

Powiem uczciwie, często się nad tym zastanawiałem, a jeszcze częściej nad prędkością postępowania korozji.
Mówiąc krótko - po jakim czasie użytkownik zauwazy, że aluminiowe grzejniki i miedziany wymiennik kotła nie są "dobrana parą"? Czy wogóle zauważy?
  • 3 miesiące temu...
  • 5 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...