Skocz do zawartości

PILNE POMOCY - Uszcelnienie komina rurą kwasoodporną


Damianoll

Recommended Posts

Witam! Mam dom, który wymaga modernizacji komina!!! Mianowicie komin jest nie szczelny - chce wpuscic w ten komin kwasówkę - wszystko by bylo bez problemu, jednak jest male ale srednica komina pozwala mi na wpuszcenie kwasówki o srednicy 12 cm nie moge wiekszej gdyz sa nierownosci w kominie i nie moge wpuscic wiekszej. PYTANIE MOJE JEST NASTEPUJACE - mam nowy piec, świeżo kupiony, dokladnie Elpro kos (do 150 m2) średnica ruru wychodzacej z pieca do komina ma 15 cm czy jesli do tej pietnastki dolacze rure z komina o srednicy 12 cm bede mial problemu z paleniem??? ze bedzie mi sie to przyduszalo, nie bedzie sie chcialo palic, bedzie tzw cowka, czy nie powinno byc z tym problemu! Wyczytałem w internecie ze optymalna rura do odprowadzenia dymu jesli ma 11 cm to jest juz w porzadku. Czy bede mial problemy z paleniem w piecu?????????????? Prosze o szybka odpowiedz, pomoc, poradę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Link do komentarza
Cytat

Przewody kominowe - powinny mieć przekrój kwadratu lub prostokąta o stosunku boków 2:3. Ich wielkość musi być dostosowana do przeznaczenia przewodu
i efektywnej wysokości komina. Minimalne wymiary zostały określone w Warunkach Technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie i wynoszą:

* dla przewodów murowanych z cegły - 14 x 14 cm (lub 14 x 20 cm, gdy nie można zapewnić efektywnej wysokości komina);
* dla przewodów murowanych z pustaków kominowych - średnica 150 mm (lub odpowiednio 180 mm);
* dla przewodów wyposażonych w stalowe wkłady - średnica 120 mm.

Najmniejszy wymiar kanału wentylacyjnego murowanego to 14 x 14 cm, budowanego z pustaków - średnica 150 mm.

Link do komentarza
jak wyżej Kol zauważył kwasówka tylko to pieców niskotemperaturowych, czyli kondensatów gazowych

nie wiem co Ty masz za komin, ale jak tylko rurę 12 mozesz tam wcisnąć to co to jest?!
no i sam rura wychodząca 15 centów to pikuś, do kotła masz podane jaki przekrój komina powinien być
zapewne ze 230cm2 a Ty chcesz dać 113 centów, co wymaga kalibru min 17 centów, a nie 12
zauważ, że przekrój 2x mniejszy
nikt rozsądny nie zamontuje tak kotła
albo ten istniejący komin napraw, albo dobuduj nowy
albo giń
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam! Mam dom, który wymaga modernizacji komina!!! Mianowicie komin jest nie szczelny - chce wpuscic w ten komin kwasówkę - wszystko by bylo bez problemu, jednak jest male ale srednica komina pozwala mi na wpuszcenie kwasówki o srednicy 12 cm nie moge wiekszej gdyz sa nierownosci w kominie i nie moge wpuscic wiekszej. PYTANIE MOJE JEST NASTEPUJACE - mam nowy piec, świeżo kupiony, dokladnie Elpro kos (do 150 m2) średnica ruru wychodzacej z pieca do komina ma 15 cm czy jesli do tej pietnastki dolacze rure z komina o srednicy 12 cm bede mial problemu z paleniem??? ze bedzie mi sie to przyduszalo, nie bedzie sie chcialo palic, bedzie tzw cowka, czy nie powinno byc z tym problemu! Wyczytałem w internecie ze optymalna rura do odprowadzenia dymu jesli ma 11 cm to jest juz w porzadku. Czy bede mial problemy z paleniem w piecu?????????????? Prosze o szybka odpowiedz, pomoc, poradę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



może na początek spróbuj go wylicować uszczelnić od środka zanim włożysz rurę
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...