Skocz do zawartości

Ocieplenie Ytonga


Recommended Posts

Napisano
Ja też dodam coś od siebie.
- Ściana z betonu komórkowego lekkich odmian z założenia ma być wykonana jako jednowarstwowa. Dlatego ocieplanie jej zawsze jest bardziej kłopotliwe niż ocieplanie ściany od początku budowanej jako dwuwarstwowa. To czy użyjemy wełny czy styropianu jest mniej istotne, w obu przypadkach można to zrobić dobrze.
Choć najlepiej od razu się na coś zdecydować - albo ściana jednowarstwowa, albo ściana za ociepleniem.
- W ścianie dwu lub trójwarstwowej łatwiej osiągnąć wysoką izolacyjność. Ponadto łatwiej wyeliminować mostki termiczne powodowane przez wieńce czy osadzenie okien.
- Beton komórkowy, niezależnie od producenta, jest nasiąkliwy. Spójrzcie jeszcze raz na ten wykres wklejony parę postów wcześniej:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=...ost&id=7369
Nasiąkliwość jest podana w kg/m3, no to proszę teraz uwzględnić gęstość różnych materiałów na m3 i wtedy będziemy mieli nasiąkliwość podawaną typowo - w procentach.
-Dla tego jak funkcjonuje ogrzewanie domu ważna jest nie tylko sama izolacyjność ścian. Ściana może mieć identyczne U niezależnie czy będzie jednowarstwowa, dwuwarstwowa czy szkieletowa. Jednak np. czas po którym temperatura w pomieszczeniu spadnie po wyłączeniu ogrzewania będzie zupełnie inny. Dlatego osobiście nie jestem entuzjastą ścian jednowarstwowych.

PS. Czy projektant domu faktycznie mówił, że ściana 36 cm jest potrzebna ze względu na wytrzymałość? Jest tak gruba wyłącznie zee względu na wymaganą termoizolacyjność. Przecież z innego materiału mogłoby być równie dobrze 18-24 cm. Do tego oczywiście izolacja. Sens dawania grubego bk jest wyłącznie taki, że można już nie dawać ocieplenia. Jak i tak ocieplamy, to po co wydawać pieniądze na droższy materiał i zaprawę?
Napisano
podany wykres: https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=...ost&id=7369

nie za wiele pokazuje. BK został zestawiony z materiałami które nie mają być z założenia super termoizolacyjne. Dla reszty materiałów większe nasiąkliwości są bez znaczenia. One i tak nie będą super ciepłe bo z założenia mają być docieplone. BK jednak już z definicji ma być materiałem ciepłym. Dlatego jego nawet najmniejsza nasiąkliwość powinna być traktowana jako wada. Co za tym idzie, BK nie powinien być wystawiony na działanie (bez zabezpieczenia/otynkowania) warunków atmosferycznych przez okres jesienno-zimowy. I to bez względu na to czy leży jeszcze na palecie, czy już w ścianie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • jeszcze jedno pytanko.   Czy przy waskim i dlugim grzejniku ma jakies znaczenie czy jest podlaczony od dolu czy gora - dól ??  
    • Matko moja, instalacja bez zaworów??? To kto ją, kuwwa wykonywał? Hydraulik czy zamiatacz ulic?
    • Zmiękczacz HELIX 20 Uruchom pełną regenerację z solą wysokiej jakości. Dezynfekuj żywicę środkiem jak Res-Up lub chlor (zgodnie z instrukcją producenta – sprawdź manual). Jeśli to nie pomoże, wezwij serwisanta od zmiękczaczy.   Filtry: Wymień wszystkie (siatkowy, mechaniczne, węglowy) – nawet jeśli niedawno, bo mogą być skolonizowane. Rozważ dodanie filtra UV po zmiękczaczu na bakterie.   Rury i podgrzewacz  przepłucz całą instalację, otwórz wszystkie krany na 10-15 min.
    • Rzeczywiście, ogólna zasada działania jest mniej więcej taka, jak Pan opisał. Najpierw powietrze dostaje się do wnętrz (pokoi) przez nawiewniki w oknach i inne nieszczelności. Następnie powietrze przepływa przez pokoje do kuchni i łazienki, czyli pomieszczeń, w których znajduje się wyciąg. Tam pionowymi kanałami wentylacyjnymi ulatuje na zewnątrz.  Żeby wentylacja, czyli po prostu wymiana powietrza, działała muszą równocześnie funkcjonować trzy czynniki: - sprawny nawiew;  - skutecznie działający wyciąg;  -swobodny przepływ powietrza pomiędzy nawiewem i wyciągiem.    W tym konkretnym przypadku do sprawdzenia jest kilka rzeczy. 1. W drzwiach do łazienki nie ma otworów, ale czy te drzwi są podcięte nad podłogą? Na ile często te drzwi pozostają niedomknięte? Bo gdy są niedomknięte to powietrze przepływa w miarę swobodnie.  2. Proszę sprawdzić, używając zapalonej świecy lub zapałki, czy w łazience jest ciąg w kierunku kratki wentylacyjnej, ale przy wyłączonym wentylatorze. Jeżeli go nie ma to znak, że wentylacja w łazience jest niesprawna.  3. Okna można wymieniać na nowe z nawiewnikami. Tu kluczowe jest aby nawiewniki po prostu były.   
    • Niestety nie ma możliwości odcięcia tej zaślepionej części instalacji ponieważ wymagałoby to niszczenia świeżo wykończonego domu. Instalacja jest z cyrkulacją c.w.u. Układ jest z rurami i od nich na trójnikach odgałęzieniami na poszczególne krany.    Tak jak pisałem. Ta woda zaraz za wodomierzem nie ma tego nieprzyjemnego zapachu.   Czy przyczyną może być problem ze zmiękczaczem? Faktycznie jakby się zawiesił i przez jakieś 2 miesiące praktycznie nie zużył wsypanej soli. Zaglądałem kilkukrotnie do niego ale dopiero po takim czasie zastanowił mnie fakt, że tej soli prawie nie ubywa.   Czy istnieje jakiś sposób na samodzielne "przepłukanie" instalacji jakąś chemią, która ją wyczyści i zdezynfekuje? Może to będzie jakieś rozwiązanie problemu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...