Skocz do zawartości

Ocieplenie Ytonga


Recommended Posts

Napisano
Ja też dodam coś od siebie.
- Ściana z betonu komórkowego lekkich odmian z założenia ma być wykonana jako jednowarstwowa. Dlatego ocieplanie jej zawsze jest bardziej kłopotliwe niż ocieplanie ściany od początku budowanej jako dwuwarstwowa. To czy użyjemy wełny czy styropianu jest mniej istotne, w obu przypadkach można to zrobić dobrze.
Choć najlepiej od razu się na coś zdecydować - albo ściana jednowarstwowa, albo ściana za ociepleniem.
- W ścianie dwu lub trójwarstwowej łatwiej osiągnąć wysoką izolacyjność. Ponadto łatwiej wyeliminować mostki termiczne powodowane przez wieńce czy osadzenie okien.
- Beton komórkowy, niezależnie od producenta, jest nasiąkliwy. Spójrzcie jeszcze raz na ten wykres wklejony parę postów wcześniej:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=...ost&id=7369
Nasiąkliwość jest podana w kg/m3, no to proszę teraz uwzględnić gęstość różnych materiałów na m3 i wtedy będziemy mieli nasiąkliwość podawaną typowo - w procentach.
-Dla tego jak funkcjonuje ogrzewanie domu ważna jest nie tylko sama izolacyjność ścian. Ściana może mieć identyczne U niezależnie czy będzie jednowarstwowa, dwuwarstwowa czy szkieletowa. Jednak np. czas po którym temperatura w pomieszczeniu spadnie po wyłączeniu ogrzewania będzie zupełnie inny. Dlatego osobiście nie jestem entuzjastą ścian jednowarstwowych.

PS. Czy projektant domu faktycznie mówił, że ściana 36 cm jest potrzebna ze względu na wytrzymałość? Jest tak gruba wyłącznie zee względu na wymaganą termoizolacyjność. Przecież z innego materiału mogłoby być równie dobrze 18-24 cm. Do tego oczywiście izolacja. Sens dawania grubego bk jest wyłącznie taki, że można już nie dawać ocieplenia. Jak i tak ocieplamy, to po co wydawać pieniądze na droższy materiał i zaprawę?
Napisano
podany wykres: https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=...ost&id=7369

nie za wiele pokazuje. BK został zestawiony z materiałami które nie mają być z założenia super termoizolacyjne. Dla reszty materiałów większe nasiąkliwości są bez znaczenia. One i tak nie będą super ciepłe bo z założenia mają być docieplone. BK jednak już z definicji ma być materiałem ciepłym. Dlatego jego nawet najmniejsza nasiąkliwość powinna być traktowana jako wada. Co za tym idzie, BK nie powinien być wystawiony na działanie (bez zabezpieczenia/otynkowania) warunków atmosferycznych przez okres jesienno-zimowy. I to bez względu na to czy leży jeszcze na palecie, czy już w ścianie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam duży problem a mianowicie muszę wypełnić otwór w suficie o głębokości ok 25-20 cm kotwą chemiczną najszczelniej jak się da. Aplikacja może odbyć się od dołu do góry...inaczej sie nie da. Dzióbek do aplikacji ma dlugość 10-15 cm  czyli zostanie pusta przestrzeń 10-15 cm .Jak to zrobić wg Was, żeby wcisnąć tę masę najdalej jak się da, najlepiej do samego końca pod górę. Myślałem, żeby jakimś kołkiem tam to wcinąć ale możnaby jakoś ten "dzióbek " przedłużyć ....? To taka nietypowa sytuacja, co radzicie ?Jakies pomysły ?    Drugie pytanie - czy znacie jakaś kotwę chemiczną dedykowaną do sufitów , dachów ? właśnie z dłuższym "dzióbkiem" do aplikacji? Czy wystarczy zwykła z marketu budowlanego? Aczkolwiek patrzyłem tam to bieda straszna  o doradztwie nie wspominam, bo co jeden sprzedawca to lepsze "porady" daje ...
    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...