Skocz do zawartości

Czesciowe podpiwniczenie na dzialce pochylej


elmiwo

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Zakupilismy z mezem mala dzialeczke (528m), ktora jest pochyla. Najwyzszy punkt ma 26,5 a najnizsza wartswica 23.5 m npm. Czyli na dlugosci dzialki 22m jest spadek 3 m. Znajomi projektanci namawiaja nas na czesciowe podpiwniczenie i zrobienie tam garazu. Ze wzgledu na ograniczony budzet obawiam sie kosztow. Wiem ze takie rozwiazanie ma swoje uzasadnienie w tym ze na malej dzialce (500m) bedzie garaz bez zabierania dodatkowej powierzchni oraz ze wykorzysta sie naturalne polozenie terenu.

Na forach budowlanych sa podawane kosmiczne ceny piwnic. Czy w przypadku naturalnego spadku terenu do drogi oraz malego domku a'la stodola (90m pow uzytk.) koszt czesciowego podpiwniczenia jest rowniez bardzo wysoki??Czy to dobry pomysl?? A moze ktos bylby w stanie odpowiedziecjak jak duzo mogloby to nas wyniesc???

Ponizej wklejam zarys posadowienia budynku i zdjecie domku. Domek, prosty-90 mpow uzytkowej + pod polowa piwnica

Brak obrazka

Brak obrazka

Za wszelkie podpowiedzi z gory bardzo dziekuje
Link do komentarza
Dziekuje za odpowiedz.

Spotkalam sie z wieloma opiniami ze koszt budowy piwnicy to ok 40% kosztow budowy calego domu. Wg mnie to baardzo duzo. Czy w przypadku takiego uksztaltowania terenu, czyli naturalnego spadku ten koszt rowniez bylby tak wysoki. Bylby Pan lub ktos z forumowiczow w stanie okreslic ile mogloby wyniesc takie podpiwniczenie.

Zastanawiam sie jeszcze nad niwelacja terenu??




Link do komentarza
Ja mam własnie taki przypadek - do na działce ze spadkiem, tylko spadek troche mniejszy - około 1.7m na 10m.
Mam podpiwniczenie pod całością. Koszta nie sa wcale takie kosmiczne jak sie pisze. Ja mam 75m2 piwnicy, a garaż z boku dostawiony, bo chciałem miec dużą piwnicę, tak mi pasowało icon_smile.gif
Link do komentarza
Przejarzalam twoj dziennik adiqq- bardzo fajny domek. Bryla podobna do mojego, tylko twoj wiekszy o jakiem 40m:)
Spadek dzialki faktycznie masz duzo mniejszy .Podane u Ciebie koszty fundamentow to 45 tys. Czyli rozumiem ze w tym piwnicy to mniej wiecej ok20 tys. Bo gdybys nie robil piwnicy to koszt fundamentow bylby ok 25 tys. Wiec moze nie taki wilk straszny jak go maluja
Link do komentarza
juz to gdzies pisałem - zreszta jak ktos chetny, to moge udostepnic szczegolowe dane - mam w excelu kazda fakture nabita...do tego co napisałas, trzeba doliczyc:elektryke,tynki,wylewki,jakies co ewentualnie(ja mam) w moim przypadku kafelki na podlodze(tanie, 8,5/m2, 3gatunek) Kiedys tam to pomaluje te piwnice.
tak na oko, to piwnica na gotowo to około 35-40tys wiecej niz fundament (dla mojego przypadku)- ale to zalezy tez od standardu wykonczenia...No i trzeba pamietac, ze dla dzialki ze spadkiem, jak warunki gruntowe nie przeszkadzaja, to az sie prosi...wiesz ile zapłaciłbym za piasek gdybym nie budował piwnic?!? nie chce nawet myslec...
Link do komentarza
U nas poki co w piwnicy mialbybyc garaz i jedynie prad tam chcemy podciagnac i zostawic na razie na surowo, a kiedys tam sobie ja wykonczyc.

Aczkoliwiek niektore wypowiedzi wystraszyly mnie bardzo. Typu ze koszt piwnicy jest rzedu 60-100 tys na surowo, badz tez ze koszt piwnicy to tyle samo co koszt dwoch kondygnacji nadziemnych.
Wydaje mi sie, ze tak jest w przypadku bardzo duzych piwnic i plaskiej dzialki badz tez tam gdzie sa wysoko wody gruntowe. Ale pocieszam sie, ze w moim przypadku domek maly i dzialka ze znacznym spadkiem wiec nie bedzie moze tak zle. W sumie projektant rzucil taka propozycje zamist wysokich scian fundamentowych i niwelacji terenu.Wiec chyba na to samo wyjdzie a nie trzeba stawiac osobnego garazu
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...