Skocz do zawartości

problem przy kładzeniu zew tynku silikon-silikat


rentgen

Recommended Posts

Witam !!

Firma kładzie mi tynk zewnetrzny silikonowo-silikatowy Ceresit 174. Dodam że robią to pierwszy raz ( zawsze kładli akryl). Problem jest w tym ze po wyschnięciu między ziarnami wysycha to wypenienie i widac podkład miejscami. Nie wygląda to ładnie. Zgłosiłem reklamacje do ceresitu ale odpowiedzieli że tynk jest dobry (wzięli próbki).

Jest ktoś na forum kto się na tym zna i powie co firma robi nie tak, że ten tylk nie pokrywa równomiernie powierzchni ??

Z góry dziękuję za odpowiedź


Jak będęw domu załączę jakieś zdjęcia.
Link do komentarza
  Cytat

Prawdopodobne przyczyny:
- zbyt nagrzana ściana
- za silny docisk przy zacieraniu
- nieodpowiednia paca (powinna być plastikowa)
- brak lub źle nałożona warstwa gruntująca

Rozwiń  



Z tego co zaobserwowałem to
- ściana była zimna
- głądzą prawie bez użyci siły
- pace są plastikowe
- grunt był nałożony ( z innej firmy - Atlas)

Ten tynk zaraz po nałożeniu wygląda tak jak powinien, dopiero przy wysychaniu pojawiają się te ubytki
Link do komentarza
  Cytat

Z tego co zaobserwowałem to
- ściana była zimna
- głądzą prawie bez użyci siły
- pace są plastikowe
- grunt był nałożony ( z innej firmy - Atlas)

Ten tynk zaraz po nałożeniu wygląda tak jak powinien, dopiero przy wysychaniu pojawiają się te ubytki

Rozwiń  

Z tego co piszesz jest to tynk drapany tak zwany "kornik"
Takie ubytki niestety powstają po "przetarciu" zbyt mocno - za mocno dociskają pacą przy zacieraniu.
Jeżeli to "baranek" to jest za rzadki i wtedy również powstają takie przypadłości ( przy drapanym również)
Podejrzyj czy nie dolewają wody do tynku.
Link do komentarza
Wody raczej nie dolewali bo byłem przy paru nowo otwieranych wiaderkach. Ale rzeczywiście coś żadki ten tynk był. Pracownicy mówili że przy nakładaniu maszynowym mają gęstszy od tego. Ale już skończyli więc problem mam z głowy. Kazałem im poprostu położyc druga warstwę na całości. Teraz jakoś to wygląda.


Tak to jest jak się bierze nie sprawdzony towar i ekipe którą to kładzie 1 raz w zyciu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...