Skocz do zawartości

jaka instalacja C.O. ?


julo

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam, jestem nowy na forum.
Mam problem co do wyboru instalacji C.O. Czy wybrać ogrzewanie podłogowe czy grzejnikowe. Zastanawiam sie też jakie zastosować zasilanie, czy węglowe czy może gazowe.

Właśnie nabyłem dom piętrowy, ok. 160m2, jest to typowy dom "hutniczy" - tj. lany z betonu, do wcześniej przygotowanej formy. Budynek jeszcze nie jest ocieplony. Posiada uszkodzoną instalację C.O. - taki już nabyłem. Właściciel sprzedał grzejnik na złom icon_biggrin.gif Ogólnie dom jest lekko zaniedbany.
Zamierzam zdemontować wszystkie rurki, które są bardzo grube więc mało ekonomiczne i przy okazji odpływy wody.
W domu są 2 piece: węglowy - na groszek ale z tego co już rozmawiałem z "fachowcami" jest on raczej zbyt mały na cały dom, wystarczyłby raczej tylko na parter, więc licze sie z tym że może on pozostać jako dodatkowy- wspomagający piec przy piecu gazowym. Drugi piec to gazowy ale jest uszkodzony i nadaje sie jedynie na złom więc pozostaje tylko możliwość podłączenia innego gazowego jeśli decydowałbym sie na gaz.
Podłogi drewniane i tak raczej do zerwania więc mógłbym sie przy okazji zdecydować na ogrzewanie podłogowe jeśli byście mi takie polecili w mojej sytuacji.

Wstępnie po całodzienej lekturze forum, jestem dosyć skołowany ale skłaniam się raczej za ogrzewaniem podłogowym, choć mam dylemat bo lubie płytki ale raczej nie w całym domu.
Na parterze (salon połączony z pokojem stołowym, kuchnia i korytarz, mała łazienka) można by wszędzie zastosować na podłogach płytki. Ale na piętrze (pozostałe pokoje i łazienka) może dobrym wyborem byłyby grzejniki ? Wtedy można by w pokojach zastosować panele na podłodze.

Pozostaje jeszcze dobór pieca. Zakładam że w moim wypadku piec gazowy chyba sie nie sprawdzi, jeśli zastosuje na górze grzejniki, bo wyjdzie nie zbyt opłacalnie w stosunku do węgla. Ale może sie myle.

Podsumowując, czy jest sens zakładania w całym domu ogrzewania podłogowego ? Czy moje obawy że może być niewystarczające są słuszne ? Jaki do tego najlepiej byłoby zastosować piec? gazowy czy węglowy ? Ocieplenie domu planuje dopiero być moze w przyszłym roku. Jestem w stanie zapłacić troche więcej i chciałym być zadowolony z mojej inwestycji. Pozostaje do tego problem ogrzewania wody. Solary raczej odpadają bo mamy małe zużycie wody.
Proszę o poradę. Przepraszam za długawy wstęp.

Edit. Biorę też pod uwagę możliwość wyłożenia paneli podłogowych na obecne deski i założenie nowych rurek i zwykłych grzejników. (stara podłoga raczej nie będzie sie nadawać do cyklinowania bo jest przybita gęsto gwoździami i nie jest kładziona na zakładkę.)
Co byście mi radzili, bo w tym momecie robiąc taką rewolucję jest jeszcze spore pole manewru ale dobrze mieć już plan co i jak robić...
Ciężka sprawa... icon_biggrin.gif
http://images45.fotosik.pl/327/056749e626895032med.jpg
http://images39.fotosik.pl/322/09b52a41107bca8dmed.jpg Edytowano przez julo (zobacz historię edycji)
Napisano
Ano hej icon_smile.gif

Jedno wydaje mi się jasne: jeśli planuje pan docieplić dom dopiero za rok - lepiej do tego czasu nie ogrzewać gazem. Może warto by było w pierwszej kolejności zamontować konkretny kocioł na paliwo stałe, przez pierwszy sezon solidnie grzać i wietrzyć, żeby wysuszyć dom - bo jak stary i zaniedbany to może mieć dużo wilgoci...
Po ociepleniu budynku dołożyć kocioł gazowy - kocioł węglowy założony w poprzednim roku od tego momentu będzie alternatywą icon_smile.gif

Jeśli dysponuje pan funduszami, to ja bym stare dechy zdemontował i wykorzystał jako paliwo icon_smile.gif. Wiadomo czy nie ma w nich jakiejś pleśni albo grzyba? Chyba że jest pan stuprocentowo pewny, że są czyste.
Napisano
Ogrzewanie podłogowe podniesie poziom podłogi o co najmniej 10 cm - jeśli tyle będzie po zerwaniu starej posadzki można taką wersje rozważać. Jednak bez ocieplenia domu prawdopodobnie nie zapewni ono wystarczającej temperatury, gdy straty ciepłą przekroczą 70 - 80 W/m2 powierzchni ogrzewanej.

Nic nie stoi na przeszkodzie w zamontowaniu ogrzewania podłogowego i grzejnikowego w jednym budynku, przy czym optymalnym źródłem ciepła będzie kocioł gazowy.
Napisano (edytowany)
W jednym miejscu zerwałem deskę i zmierzyłem że jest ok. 12 cm. bo deski leżą na legarach, więc chyba wystarczy przy ewentualnym zakładaniu ogrzew. podłogowego.
Jedynie problem będzie w łazience i ganku. Tam są płytki które są raczej kładzione bezpośrednio na płytę betonową.
Szkoda bo fajna rzecz mieć grzaną podłogę w łazience i ganku.
Tylko teraz zastanawia mnie różnica poziomu, skoro podłogi były podniesione o 12 cm i to łazieka i ganek w jakiś sposób również musiał być doprowadzony do tego poziomu. To pewnei okaże sie po zerwaniu płytek.


Teraz mam pytanie do panów. Czy jest sens zakładać na parterze podłogówkę, a na piętrze grzejniki ? Czy to będzie ekonomiczne ? Skoro i tak trzeba osiągnąć większą temperaturę na piecu do ogrzania grzejników.

Można wiedzieć dlaczego preferujecie piec gazowy ? Wydawało mi sie że gaz jest drogi i mało kaloryczny. Ale tak jak mówie, nie znam sie na tym i być może sie myle i jestem ciekawy waszych opini.

Dziękuje za sugerowanie odnośnie wietrzenia i solidnego grzania w 1 sezonie.

Zastanawiam sie czy wogóle jest sens ładować się w podłogówkę w takim domu a może jedynie odtworzyć instalację C.O.
Dziękuje za zainteresowanie i odpowiedz. Edytowano przez julo (zobacz historię edycji)
Napisano
Też remontuję stary dom, więc wiele takich wątpliwości i pytań mam już za sobą. Jeśli Chcesz coś konkretnego się dowiedzieć, to proszę na priva.
U siebie mam (w trakcie...) podłogówkę na parterze i piętrze poza sypialniami. W sypialniach kaloryfery na obydwu kondygnacjach.
W łazience Masz po prostu dodatkową wylewkę wyrównującą. Jeśli ktoś nie był zbyt porządny i wylał tą drugą na zakurzoną właściwą (stropową), to odejdzie bez problemu. Jeśli się dobrze związały, to.... też odejdzie icon_biggrin.gif , ale będzie trochę bolało...
Jeśli w ogóle bierzesz pod uwagę podłogówkę, to w łazience musi być, bo tu jej działanie jest najprzyjemniejsze - ciepła podłoga.

PS. Patrząc na zdjęcie - Usuń te balkony!!! Chyba, że są Ci naprawdę potrzebne (ale Przemyśl to 2 razy). W innym przypadku:
1. Nic z nimi nie robisz i ciepło ucieka przez nie jak przez otwarte na oścież okno
2. inwestujesz kupę kasy w izolację (obustronną)

Poza tym domek całkiem niezły. Można z niego coś fajnego wykrzesać icon_biggrin.gif
Napisano
Jeśli chodzi o wybór kotła centralnego ogrzewania, to najtańszym w eksploatacji urządzeniem jest oczywiście kocioł na węgiel. I nie chodzi tu tylko o paliwo, ale też o zakup i serwis. Kocioł węglowy można przeczyścić samemu, natomiast piec gazowy... tu już wchodzi w grę serwis. Trzeba liczyć, że co rok stówka lub dwie przed sezonem polecą. Nie mówiąc już o ewentualnych usterkach po okresie gwarancji icon_sad.gif te to już wogóle potrafią kieszeń zaboleć...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...