Skocz do zawartości

Instalacja wody - system dla amatora.


NOTO

Recommended Posts

Napisano
Witam,
Chciłabym podłaczyć zmiękczacz wody do instalacji domowej.
Tam gdzie zamierzam go podpiąć mam instalację w miedzi ....

Czym ję rozciąć i jakim systemem (łatwym w montażu i szczelnym) podpiąć to urzadzenie.
Oprócz zmiękczacza chce tam włożyć : 2 liczniki wody , ze 2 zawory, 2 osobne krany z wodą ... wszystko to na niewielkiej powierzchni. ....
Bo chcę czasami podlewać wodą zmiekczoną a czasami nie .... icon_smile.gif stąd te kombinacje

Jaki system wybrać . Praca w miedzi wydaje się chyba trudna ....
Napisano
Pozory...
W miedzi robota to sama przyjemność.
No, trochę wprawy trzeba by nabrać....
Jest jednak przy tym kilka haczyków, które warto znać.
Choćby staranne gratowanie miejsc cięcia.

Adam M.
Napisano
Do cięcia rur miedzianych używa się obcinaków krążkowych natomiast łączenie wykonuje się przez lutowanie lub z wykorzystaniem złączek zaciskowych. W technologii lutowanej potrzebny będzie palnik gazowy, czyściwo, lut i pasta lutownicza oraz odpowiednie kształtki (trójniki, kolanka, złączki gwintowane).

Robota dość pracochłonna ale pozwala na bardzo ciasne prowadzenie instalacji i stosunkowo niedroga. Więcej miejsca potrzeba przy łączeniu rur na złączki zaciskane i koszt będzie znacznie wyższy, ale do montażu wystarczą dwa klucze.
Napisano
Warto wspomnieć o jeszcze jednej metodzie. Zwłaszcza dla laika planującego połączyć miedź samemu - może być ona jakimś - podkreślam "alternatywnym rozwiązaniem". Otóż warto się zapytać w sklepie o system złączek z miękkiej miedzi na gwint - stosuje się takie na przykład przy podłączaniu rur miedzianych do rozdzielaczy. Może udałoby się je zastosować w Pana sytuacji? Może być tylko problem ze średnicą złączki...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...