Skocz do zawartości

solary z 45% dopłatą od czego zacząć???


Gość gawel

Recommended Posts

"17 czerwca br. Zarząd NFOŚiGW podpisał z sześcioma bankami umowy, uruchamiające program dopłat do kredytów bankowych na zakup i montaż kolektorów słonecznych.

Osobom fizycznym i wspólnotom mieszkaniowym nie podłączonym do sieci ciepłowniczej, poprzez banki, NFOŚiGW proponuje 45% dopłaty do zakupu i montażu kolektorów słonecznych do ogrzewania wody użytkowej. Program finansowy, którego uruchomienie zaplanowano na jesień tego roku ruszy wcześniej. Część banków uruchomi go już w lipcu, natomiast wszystkie zadeklarowały w swojej ofercie kredyty na kolektory słoneczne w sierpniu br."

Czy ktoś ma już jakieś info jak konkretnie rozpocząć formalności i jakie obowiązują dokumenty i procedury , aby skorzystać z tej dopłaty???

Źródło : http://www.nfosigw.gov.pl/o-nfosigw/aktual...45-doplata.html
Link do komentarza
  Cytat

Też jesteśmy zainteresowani. Doszły mnie słuchy, że możliwe jest ubieganie się o dofinansowanie z projektów unijnych - do 80 %. Postaram się coś wyśledzićicon_smile.gif

Rozwiń  


Byłoby fajnie bo na razie w bankach niewiele wiedzą i nie wiadomo jak wystartować z kwitologią aby zachować wszystkie wymogi formowane i dobrze by było zdążyć przed zimą .
Link do komentarza
Na innym forum... firma sprzedająca solary
  Cytat
Rozwiń  


Tak mnie przekonuje:

  Cytat

Osobiście zuzywam średniorocznie prądu za 300pln/osobę, wliczając w to:
- RTV i AGD
- Oświetlenie
- programator od kolektorów słonecznych wraz pompami
- regulator od kotła oraz programator podłogówki
- wentylator w łazience oraz w kuchni (w okapie)
- czasem dzwonek (jak ktos jest przy furtce).

W okresie od kwietnia do końca września, kwota ta spada do 20pln miesięcznie na osobę - bo mam kolektory słoneczne które nagrzewają mi wodę.

Rozwiń  


Jasno wynika, że skoro od IV do IX wyszło 120 zł to na pozostałe sześć miesięcy ( bez solara ) jest 180 zł.
^0 zł zysku na solarze - pompka cyrkulacyjna solar zasobnik i - straty... ach nawet się liczyć nie opłaca a co dopiero stosować.
Zastanawiam się, że ktoś kto zrobił takie pomiary i dalej montuje innym solary musi być nieuczciwym człowiekiem.


Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Zakładając ten temat nie miałem na myśli zasadności samego zakładania solaraów, bo to nie w tym topiku. Jest on dla ludzi którzy już zdecydowali się na montaż kolektorów i teraz zastanawiają się nad możliwościami skorzystania z dofinansowania.
Link do komentarza
  Cytat

Jasno wynika, że skoro od IV do IX wyszło 120 zł to na pozostałe sześć miesięcy ( bez solara ) jest 180 zł.
^0 zł zysku na solarze - pompka cyrkulacyjna solar zasobnik i - straty... ach nawet się liczyć nie opłaca a co dopiero stosować.
Zastanawiam się, że ktoś kto zrobił takie pomiary i dalej montuje innym solary musi być nieuczciwym człowiekiem.

Rozwiń  


Wybacz ale nie rozumiem twojego wywodu. A poza tym to jest watek dot. innego tematu. Nie chcesz montowac - nikt ci nie karze. Niektórzy chca...
Link do komentarza
Ja tylko jestem przeciwny by dofinansowywać coś co zwieksza zużycie energii.

Tutaj piszący JBZ wymierzył, że przy :
  Cytat

Średnie typowe zużycie c.w.u. na jedną osobę w domach jednorodzinnych wynosi 35 l/dobę. Weźmy typowy dom z 4-osobową rodziną (dwie łazienki, pralnia, garaż) roczne zużycie ciepła na cele c.w.u. wynosi 35 x 4 (55-10) 4,19 x 365 x 1/3600 = 2676,4 kWh

Rozwiń  


Te pomiary dotyczą systemu centralnego ( pośredniego - duży zasobnik i rurki z ciepłą wodą ) Ogrzanie ( średnioroczne ) 35 litrów wody do temperatury użytkowej w systemie niecentralnym to 1 kWh... czyli 4 osoby zużywają 1460kWh na to samo. Gołym okiem widać ile tracimy na pośrednictwie w starych systemach ogrzewania ( gaz, pompa ciepła, kolektory…)

Jeżeli chce Pan mniej płacić za cwu - należy zdemontować kolektory wyrzucić bufor... i 300kWh/osobę rocznie ( bo 300 dni w roku średnio jesteśmy w domu) .


  Cytat

Wybacz ale nie rozumiem twojego wywodu. A poza tym to jest watek dot. innego tematu. Nie chcesz montowac - nikt ci nie karze. Niektórzy chca...

Rozwiń  

Wywód jest prosty...
Właściciel firmy montującej i sprzedającej solary zmierzył, że
- rocznie na ososbę zużywa prądu za 300zł ( w tym jest też cwu z solarami)
Od kwietnia do września ( 6 miesięcy) to zużycie wynosi 20 zł miesięcznie ( 120 zł ) a w pozostałe miesiace to 180 zł czyli 30 zł miesięcznie. Zakładając, że pompka od solara zuzyje 100kWh ( 55 zł) i przyjmując, że ciut więcej prądu idzie na oświetlenie tv w okresie jesienno zimowym - roczny "zysk" z solara w Naszego Handlowca wynosi 30 zł na osobę.
Zagłębiając się dalej - w straty na zasobniku i rurkach... E lepiej się nie zagłębiać.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
znalazłam...
po kolei
1. trzeba zlecić wykonanie projektu instalacji i kosztorys
2. złożyć wniosek do banku /BOŚ, BPS, GBW, KBS, MBR, WBS/
3. bank weryfikuje i zawieramy umowę o kredyt
4. montujemy solary
5. dostarczamy faktury do banku
6. bank płaci wykonawcy
7. składamy do banku protokół końcowy
8. bank występuje do NFOŚIGW o dotację która spłaci nasz kredyt
9. po drodze jeszcze kilka oświadczeń i zaświadczeń
10 rozliczenie podatku!!!

i już....po odliczeniu podatku można zyskać ok. 36 %. MAX... wnioski wydaja banki...
Link do komentarza
  Cytat

Może się okazać, że pkt.1 w sumie pochłonie całą dotację. icon_sad.gif

Należy wykonać dokładną kalkulacje, bo jak znam życie solary bez tych „korowodów” wyjdą zdecydowanie taniej,

Rozwiń  

tak też może być... my poczatkowo też się a tą dotację napaliliśmy, ale ska sobie to wszytsko na spokojnie jeszcze raz przeliczyliśmy to póki co chyba darujemy...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...