Skocz do zawartości

balkon- ale lipa


KOBIETA

Recommended Posts

Napisano
Mam pytanko, w budynku wielorodzinnym w którym mieszkam, rozpoczął się remont balkonów. Zdjęto stary beton, zrobiono izolację z papy, wylano beton B15 (zbadaliśmy skład), choć w umowie był B20. Beton pije wodę jak gąbka, jeszcze czegoś takiego nie widziałam. Sąsiadowi pod moim balkonem (sufit jego balkonu), zrobiły się białe plamy (wypływa wapno?), blachy (opierzenie) pokryły się białym osadem, nie wiem co z ta izolacją - papą skoro, sasiad ma te plamy...
Czy beton B15 nadaje się w ogóle na balkony, czy jest mrozo i wodoodporny? Jak zwiększyłaby sie wytzrymałość balkonu przy B20?
Dziekuję z góry za odpowiedź.
Napisano (edytowany)
skoro są białe plamy to bardzo możliwe, że jest to wapno, zresztą składnik (surowiec) cementu, dziwne tylko, że aż tak wyłazi (kiepski cement?) - może to zaprawa, nie beton?
zakłada się, że B20 jest już hydrofobowy, bez dodatkowych dopalaczy, wynika, ze B15 już nie do końca, ale to nie dyskwalifikuje go, jeżeli ma być czymś szczelnym pokryty (zaimpregnowany i położone płytki)

wytrzymałość balkonu? - skoro jest to warstwa posadzkowa, to o jakiej wytrzymałości można tu mówić?, to nie jest element konstrukcyjny
błąd ewidentny - to to, że wyłazi to na "suficie" balkonu sąsiada - oznacza to, że papa wadliwie położona, lub że obróbki blacharskie są do du.py; czy obróbki położone zostały pod papę? jak wyglądają te obróbki?

może jakieś foty?


coś ten post za postem dziwnie działa icon_smile.gif Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

skoro są białe plamy to bardzo możliwe, że jest to wapno, zresztą składnik (surowiec) cementu, dziwne tylko, że aż tak wyłazi (kiepski cement?) - może to zaprawa, nie beton?
zakłada się, że B20 jest już hydrofobowy, bez dodatkowych dopalaczy, wynika, ze B15 już nie do końca, ale to nie dyskwalifikuje go, jeżeli ma być czymś szczelnym pokryty (zaimpregnowany i położone płytki)

wytrzymałość balkonu? - skoro jest to warstwa posadzkowa, to o jakiej wytrzymałości można tu mówić?, to nie jest element konstrukcyjny
błąd ewidentny - to to, że wyłazi to na "suficie" balkonu sąsiada - oznacza to, że papa wadliwie położona, lub że obróbki blacharskie są do du.py; czy obróbki położone zostały pod papę? jak wyglądają te obróbki?

może jakieś foty?


coś ten post za postem dziwnie działa icon_smile.gif






Ostatnio przysłano mi fajne broszurki ze stowarzyszenia przemysłu wapienniczego i dowiedziałam sie czytając te materiały ,że przyczyną powstawania wykwitów nie jest jak mylnie większość sądzi wapno,lecz najczęściej sole zawarte w cemencie portlandzkim.......


Cały ten proces polega na:
- Rozpuszczeniu w wodzie soli
- Przemieszczeniu się roztworu soli na powierzchnię przegrody
- Odłożeniu się soli na powierzchni poprzez odparowanie wody
z roztworu....

Aby się ich pozbyć elewację należy zmyć wodą pod ciśnieniem z dodatkiem octu a po wyschnięciu można przystąpić do malowania jakimś środkiem wodoizolacyjnym.

Tak pisano w tej broszurce.... icon_smile.gif


internetowa wersja:
http://www.wapno-info.pl/_files/d90654fadd...8b0058678bb.pdf
Napisano
Cytat

skoro są białe plamy to bardzo możliwe, że jest to wapno, zresztą składnik (surowiec) cementu, dziwne tylko, że aż tak wyłazi (kiepski cement?) - może to zaprawa, nie beton?
zakłada się, że B20 jest już hydrofobowy, bez dodatkowych dopalaczy, wynika, ze B15 już nie do końca, ale to nie dyskwalifikuje go, jeżeli ma być czymś szczelnym pokryty (zaimpregnowany i położone płytki)

wytrzymałość balkonu? - skoro jest to warstwa posadzkowa, to o jakiej wytrzymałości można tu mówić?, to nie jest element konstrukcyjny
błąd ewidentny - to to, że wyłazi to na "suficie" balkonu sąsiada - oznacza to, że papa wadliwie położona, lub że obróbki blacharskie są do du.py; czy obróbki położone zostały pod papę? jak wyglądają te obróbki?

może jakieś foty?


coś ten post za postem dziwnie działa icon_smile.gif



Proponują pokrycie betonu folią w płynie i na to płytki. Trzy dni temu padał deszcz, a mój balkon wygląda jak świeżo po ulewie, tzn. nie stoi na nim woda, ale mimo upałów wcale nie wysycha. Mam wrażenie, ze niezależnie ile wody bym na niego wylała to i tak wszystko wchłonie. Zdjęć nie mam, ale zrobię jutro i wyślę. Obróbki są zrobione beznadziejnie to nawet taki laik jak ja widzi. A pan inspektor budowlany nie widzi...
Odezwę się jutro.


Cytat

a skąd ta pewność że to B15? Jak to "zbadaliście skład"?



Wysłaliśmy, kawałek betonu, który został z "poprawianego" balkonu do jakiegoś instytutu przy Politechnice i zrobili analizę. Nie mam przy sobie tego dokumentu, ale jest to fachowa analiza.
Napisano
Cytat

Wysłaliśmy, kawałek betonu, który został z "poprawianego" balkonu do jakiegoś instytutu przy Politechnice i zrobili analizę. Nie mam przy sobie tego dokumentu, ale jest to fachowa analiza.


wybacz mą dociekliwość, ale ile kosztuje taka analiza??
Napisano
[quote name='stokrotka.35' date='4.08.2010, 20:13 ' post='123037']
Ostatnio przysłano mi fajne broszurki ze stowarzyszenia przemysłu wapienniczego i dowiedziałam sie czytając te materiały ,że przyczyną powstawania wykwitów nie jest jak mylnie większość sądzi wapno,lecz najczęściej sole zawarte w cemencie portlandzkim.......


Cały ten proces polega na:
- Rozpuszczeniu w wodzie soli
- Przemieszczeniu się roztworu soli na powierzchnię przegrody
- Odłożeniu się soli na powierzchni poprzez odparowanie wody
z roztworu....

Aby się ich pozbyć elewację należy zmyć wodą pod ciśnieniem z dodatkiem octu a po wyschnięciu można przystąpić do malowania jakimś środkiem wodoizolacyjnym.

Tak pisano w tej broszurce.... icon_smile.gif



Dzięki za odpowiedź, to pewnie są owe wykwity, ale skąd znalazły się z drugiej strony izolacji jeśli teoretycznie powinna je dzielić papa i blacha od warstwy położonego betonu? Wniosek - izolacja do kitu.
Poczytałam sobie na stronie. Zobaczymy co na to inspektor budowlany..?
Pozdrawiam


[quote name='stokrotka.35' date='4.08.2010, 20:13 ' post='123037']
Ostatnio przysłano mi fajne broszurki ze stowarzyszenia przemysłu wapienniczego i dowiedziałam sie czytając te materiały ,że przyczyną powstawania wykwitów nie jest jak mylnie większość sądzi wapno,lecz najczęściej sole zawarte w cemencie portlandzkim.......


Cały ten proces polega na:
- Rozpuszczeniu w wodzie soli
- Przemieszczeniu się roztworu soli na powierzchnię przegrody
- Odłożeniu się soli na powierzchni poprzez odparowanie wody
z roztworu....

Aby się ich pozbyć elewację należy zmyć wodą pod ciśnieniem z dodatkiem octu a po wyschnięciu można przystąpić do malowania jakimś środkiem wodoizolacyjnym.

Tak pisano w tej broszurce.... icon_smile.gif



Dzięki za odpowiedź, to pewnie są owe wykwity, ale skąd znalazły się z drugiej strony izolacji jeśli teoretycznie powinna je dzielić papa i blacha od warstwy położonego betonu? Wniosek - izolacja do kitu.
Poczytałam sobie na stronie. Zobaczymy co na to inspektor budowlany..?
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

wybacz mą dociekliwość, ale ile kosztuje taka analiza??



jescze raz napiszę ,bo chyba coś skaszaniłam przy wysyłaniu
dopytam sasiada bo on sie tym zajmował
Napisano
Cytat

Mam pytanko, w budynku wielorodzinnym w którym mieszkam, rozpoczął się remont balkonów. Zdjęto stary beton, zrobiono izolację z papy, wylano beton B15 (zbadaliśmy skład), choć w umowie był B20. Beton pije wodę jak gąbka, jeszcze czegoś takiego nie widziałam. Sąsiadowi pod moim balkonem (sufit jego balkonu), zrobiły się białe plamy (wypływa wapno?), blachy (opierzenie) pokryły się białym osadem, nie wiem co z ta izolacją - papą skoro, sasiad ma te plamy...
Czy beton B15 nadaje się w ogóle na balkony, czy jest mrozo i wodoodporny? Jak zwiększyłaby sie wytzrymałość balkonu przy B20?
Dziekuję z góry za odpowiedź.



beton o którym piszesz ma za zadanie wyłacznie docisnąć papę
wiec bez znaczenia jest czy to B15 czy B 20
białe plamy u sąsiada to /prawdopodobnie/ mleczko cementowe które wyciekło z betonu i wyschło/
beton jesli jest suchy jest mrozoodporny
a wododporny jest wtedy, kiedy ma dodatki i jest dobrze zawibrowany
w waszym przypadku na beton bedzie wylana folia w płynie
czyli znów bez znaczenia czy beton jest wodoszczelny

tak wiec KOBIETO mozesz spać spokojnie - fachowcy wiedzą co robią icon_smile.gif

p.s.
na Twoim miejscu dopilnowałbym fugowania płytek /bo to jest dość istotne/

Napisano
nie tak hop siup
błąd -bo wylazło na suficie, bez znaczenia co to jest, wada ułożenia papy i/lub obróbek
no i skoro beton jest warstwą dociskową papy, czyli izolacji, niekoniecznie będzie on suchy, niezależnie od tego, co na nim będzie

no i może to C15/20 icon_wink.gif
Napisano
poprosić kierownika o pisemne ustosunkowanie do analizy użytego betonu. Jeśli podpisze to będzie kwit, który pozwoli wywalczyć odszkodowanie ...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...