Skocz do zawartości

Rekuperator do domu 146m2+35m2, 750m3 kubatura


Recommended Posts

Napisano
Cytat

juz gdzies pisałem że bez pasów tez mozna jezdzić samochodem nawet 30 lat az do tego jednego razu...
a robienie gwc na rurach kanalazacyjnych to narazanie zycia a przynajmniej zdrowia mieszkańców tego domu
a swoja drogą to sie troche dziwie bo zasobniki to same bakterie i to ylko dlatego że Pan proponuje inne rozwiazania a wymiennik gruntowy to cała gama bakterii ale skoro Pan to wykonuje to jest ok no z całym szacunkiem ale prosze się zastanowić zanim sie coś napisze


Może jeszcze raz - czy to co Pan pisze jest w 15-20 letnich wymiennikach? Ma Pan badania? Bo nic takiego nie stwierdzono. Czy może winą tych rur jest, że ja to napisałem?
Napisano
Cytat

Może jeszcze raz - czy to co Pan pisze jest w 15-20 letnich wymiennikach? Ma Pan badania? Bo nic takiego nie stwierdzono. Czy może winą tych rur jest, że ja to napisałem?


nie ,każdy co napisze takie głupoty bedzie tu zlinczowany ,u siebie to {pan moze sobie gwc zrobić nawet z rur papierowych i nikogo nie bedzie to interesowało ,natomiast nie ma ceny za którą moznaby montować u klienta gwc ze zwykłych rur kanalizacyjnych a zdugiej strony to się dziwię jak tak mozna że w zbiornikach to Pan legionelle widzi z która jest tak łatwo walczyć że nawet nie trzeba opiasywac ,a za chwilę Pan proponuje rozwiazania produkujące całaą gamę pleśni ,grzyba i bakterii i to wg Pana jest ok?
no chyba że wtym Pana gwc teperastura nie spada poniżej 12st i nie wystepuje wykraplanie czyli po co taki wymiennik ???
Napisano
Cytat

Linczmen się znalazł. Zacofane średniowiecze. Wiatrak, kocioł, obklejenie styropianem...


no żeby Pan wiedział że wsredniowieczu to wiedzieli co to wymiennik gruntowy jak go zrobić i z niego korzystać
Napisano
Cytat

no żeby Pan wiedział że wsredniowieczu to wiedzieli co to wymiennik gruntowy jak go zrobić i z niego korzystać


Świetnie też korzystali z łuku władali mieczem... nawet palili w piecach.
Jaki sens ma wymiennik gruntowy przy sprawności 90% wymiennika ( a takich nie mieli )
Zmierzono prąd w centrali GEO 400 EC mistral... 2 x 1.3 A . Przy takiej centrali z gwc "wyciśnie się" maksymalnie 2 kW.
Czy http://www.toshiba-aircon.jp/products/daiseikai/lineup.htm ( 2.1A ) nie da więcej "chłodu" ? A komfort (automatyka)?
Szanowny Panie - proszę liczyć bilans nie zyski.

Ps. Która centrala poza moją spełnia Pana wymagania dobrej centrali?
Napisano
Cytat

Świetnie też korzystali z łuku władali mieczem... nawet palili w piecach.
Jaki sens ma wymiennik gruntowy przy sprawności 90% wymiennika ( a takich nie mieli )
Zmierzono prąd w centrali GEO 400 EC mistral... 2 x 1.3 A . Przy takiej centrali z gwc "wyciśnie się" maksymalnie 2 kW.
Czy http://www.toshiba-aircon.jp/products/daiseikai/lineup.htm ( 2.1A ) nie da więcej "chłodu" ? A komfort (automatyka)?
Szanowny Panie - proszę liczyć bilans nie zyski.

Ps. Która centrala poza moją spełnia Pana wymagania dobrej centrali?


a co daje komfort jak nie porzadna automatyka i prawdziwa centrala /rekuoperator z wszytkimi udogodnieniami ?
Napisano
Od dawna uważam, że automatyka - to precyzja, komfort, samoregulacja... dlatego zastępuję nią "projektantów ogrzewania i wentylacji, zastępuję nią stabilizowanie temperatury przez masę ścian. Automatyka to energooszczędność i koniec pośrednich systemów ogrzewania i wentylacji "grawitacyjnej" (tylko nie znający fizyki mógł wymyślić taką nazwę).
Ps. Zrobiłem centralę na lepszych materiałach niż Pana wymarzona... a Pan ją a priori skrytykował.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...