Skocz do zawartości

Podłoga Na Strychu.


Recommended Posts

Napisano
Chcę zrobić na strychu podłogę z OSB. Strych będzie używany do przechowywania pierdół, raczej niezbyt ciężkich jednostkowo. No i oczywiście będzie się po nim łazić, więc podłoga musi utrzymać jakieś 100kg ludzia z pudełkiem w ręku.

Pytanie pierwsze: jakiej grubości powinna być płyta OSB?
Pytanie drugie: do czego montować płyty? Wkrętami do jętek, czy mus jakiś stelaż jeszcze pod toto dać?
Napisano
Typowa grubość poszycia podłogi na strychu z płyt OSB to 18 lub 22 mm zależnie od rozstawienia belek stropowych. W celu zwiększenia sztywności płyty warto mocować do poprzecznych łat gr 5 - 6 cm i w rozstawieniu ok. 60 cm, co pozwoli też na dopasowanie miejsc łączenia do wymiarów płyt bez konieczności ich przycinania.
Napisano
Tomek!
Ja też mam taki "użytkowy" strych. Jak 5 lat temu przeliczyłam ile by mnie kosztowały płyty OSB - zwątpiłam i zakupiłam dechy. Fakt, roboty więcej, ale cenowo zdecydowanie lepiej.
Deski są przykręcone bezpośredni do jętek, dodatkowo pod nimi była jeszcze folia dawana, żeby jak się rozeschną - nie było kuku jak coś wpadnie do szczeliny.

PS. Nawet tak bardzo się nie rozeschły icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Ja wykorzystam dechy pobudowlane - pozostałości z dachu itp...



Ja tak samo jak u Ciril ... od groma dech pobudowlanych zostało - to wykorzystaliśmy .... i tak jak u Baru - nie rozeschły sie jakoś przerażająco. Z tym, że ja nie dawałam od góry folii , bo chciałam żeby wentylacja tej wełny była zachowana ....
Mocowane dechy były bezpośrednio do jętek ....
Gość adiqq
Napisano
ja dałęm osb18 - dechy mam, ale sa w tak fatalnym stanie, ze nie odważyłem sie ich uzyc.(moja budowa to 2 z kolei dla tych desek, 5 stropow zaliczone, ogólnie się już zużyły, nie da sie ich oczyscic z betonu)
mocowanie do jętek
Napisano
Cytat

Ja tak samo jak u Ciril ... od groma dech pobudowlanych zostało - to wykorzystaliśmy .... i tak jak u Baru - nie rozeschły sie jakoś przerażająco. Z tym, że ja nie dawałam od góry folii , bo chciałam żeby wentylacja tej wełny była zachowana ....
Mocowane dechy były bezpośrednio do jętek ....


Smoczyca!
Ale to nie była taka normalna folia, jeno paroprzepuszczalna. Już nie ta "wysoko" ino taka normalniejsza (czyt. tańsza icon_smile.gif)
Napisano
U mnie desek po budowie to zostało 4 szt. Te po szalowania stropu robią obecnie za sufit na przedmiotowym strychu.

Cytat

Tomek!
Ja też mam taki "użytkowy" strych. Jak 5 lat temu przeliczyłam ile by mnie kosztowały płyty OSB - zwątpiłam i zakupiłam dechy. Fakt, roboty więcej, ale cenowo zdecydowanie lepiej.
Deski są przykręcone bezpośredni do jętek, dodatkowo pod nimi była jeszcze folia dawana, żeby jak się rozeschną - nie było kuku jak coś wpadnie do szczeliny.

PS. Nawet tak bardzo się nie rozeschły icon_smile.gif


Te dechy, to szlifowaliście cokolwiek czy kładliście takie ot, tartaczne?
Napisano
Cytat

Te dechy, to szlifowaliście cokolwiek czy kładliście takie ot, tartaczne?


U mnie coś tam przejechane były, ale bez przesadyzmu... Jak se nie zapomnę to wylezę dzisiaj po pracy na strych i fotkę Ci strzelę. Jeno daj maila, na który mam Ci ją wysłać.
Napisano
Cytat

U mnie desek po budowie to zostało 4 szt. Te po szalowania stropu robią obecnie za sufit na przedmiotowym strychu.


Te dechy, to szlifowaliście cokolwiek czy kładliście takie ot, tartaczne?



jak u Baru ...oczyszczone z gwoździ , cementu i lekko przejechane .... też bez przesadyzmu .... icon_biggrin.gif
Napisano
U mnie oczyszczone z gwoździ i cementu, lekko przetarte, co by drzazga nie wchodziła...
Zastanawiam się czy ich jakimś lakierem nie przejechać...
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...