Skocz do zawartości

ile za nabicie płyt OSB na stryszku?


Gość adiqq

Recommended Posts

Gość adiqq
Napisano
ile zapłacić wykonawcy za wytransportowanie płyt OSB na stryszek i nabicie? będzie to około 50m2
Napisano
Cytat

ile zapłacić wykonawcy za wytransportowanie płyt OSB na stryszek i nabicie? będzie to około 50m2



Jezeli tylko to jest do zrobienia, to ja bym wzial 700zl, a jezeli bylaby to dodatkowa robota np. przy ocieplaniu poddasza wtedy policzylbym za to 500zl.
Gość adiqq
Napisano
dzieki za porade. Ekipa od poddasza chciala za to wlasnie 1000 czyli 20/m2. Wydalo mi sie duzo za duzo. Wiec juz mam inna ekipe, ktora zrobi mi to taniej...
Gość adiqq
Napisano
umie, ale od czasu ostatniej kontuzji, musze uwazac na barki - mam z nimi problemy. Próbowałem ci na Letce to tłumaczyc, ale nie chciales słuchac icon_wink.gif
A to oznacza praktycznie zakaz jakiegokolwiek noszenia ciezszych rzeczy, nie wspominajac juz o wciaganiu ich na wysokosci(bardziej gwałtowny ruch ręką i wypada mi bark). Tak czy siak, płyty sa juz nabite icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
  • 11 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
No i to jest klasyczny przykład partactwa.
1. płyty OSB się przykręca co minimum 15 cm (z doświadczenia aby trzymało na zawsze), idealnie jeśli jest 10 cm, wkręt w drzewo musi wejść na około 3 cm,wkrętami ocynkowanymi lub innym do drewna, 90% ludzi przykręca je czarnymi wkrętami a przecież wyraźnie na nich pisze że są do płyt gipsowych!!!!!!!!
Realna cena to 700-1000 zł w zależności od ilości docięć dla 2 osób, 1 dniówka.
Widziałem poprzybijane płyty i słowo żałość pasuje do tego, no chyba że gęsto i gwoździarką, ale jak np je później zdemontować? Edytowano przez hooverdam (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

O jaki konkretnie przykład Ci chodzi ?



O stwierdzenie: nabijanie płyt OSB!!
Prawidłowo się kręci, sklejkę się przybija bo często wyłamuje główki wkrętów podczas zagłębiania.


Ale raz widziałem mistrzów którzy przykręcili mdf do OSB za pomocą czarnych wkrętów z wiertełkiem do płyt gipsowych. Po prostu mistrzostwo świata.
Gość adiqq
Napisano
wyraziłem się nieprecyzyjnie, płyta oczywiście była przykręcona. icon_smile.gif
odpowiadam przy okazji na pytanie czemu służyć mają płyty OSB - otóz sufit z poddasza jest około 30-40cm niżej niż jętki, na jętki mam "nabite" płyty OSB żeby mieć prowizoryczną podloge na strychu. na suficie mam izolacją. Jako że od początku planowałem dołożenie wełny na sufit z poddasza, dlatego OSB nie mam przykręcone zbyt gęsto. Ale nie ma takiej konieczności, przez ostatnie pół roku tylko 1 raz była koniecznośc wyjścia na strych - jak padła antena z internetu radiowego...
Napisano
U mnie jest podobny układ. Wełnę mam na skosach i nad sufitem. Strych ocieplony jest dodatkowo na skosach wełną i obity (skosy i podłoga) płytami OSB.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...