Skocz do zawartości

Koszty budowy wentylacji - dostępne rozwiązania


Recommended Posts

Gość bluemann23
Napisano
A powiem tyle-ze gdbysmy naprawde porządnie sie zastanowili i przemysleli wszystko przed budowa domu i zdecydowali sie na przykład na pompe ciepła-to latem mielibysmy problem z głowy.U mnie pompa latem działa jak swoista klimatyzacja.Wiec koszty sie znacznie zmieniejszaja..
  • 2 tygodnie temu...
Gość niekumaty
Napisano
\"...Koszty wentylacji z rekuperatorem ...\" - tak napisany tekst kojarzy mi się z kosztami utrzymania instalacji, a nie (jak chciał autor) z kosztami jej instalacji. Proszę pisać jasno Panie redaktorze.....
  • 1 miesiąc temu...
Gość Niedowiarek
Napisano
Panie redaktorze , a może tak jakieś wnioski i czy napewno robimy kominy "przy okazji"???.
Napisano
A ja skalkuluje tak: Domek 150m2: wentylacja grawitacyjna: kominy murowane z wykończeniem nad dachem (minimum 2 szt), nawiewniki okienne lub ścienne - razem między 12 a 25 tys, w zależności od wielkości i długości kominów. Skuteczność wentylacji: znikoma. Koszty eksploatacyjne: będą małe jak pozatykamy watą nawiewniki. Ale wtedy wentylacji nie mamy wcale. Wentylacja wywiewna: grawitacyjna (cena już znana) plus wentylatory wywiewne od 100 do 3000 PLN. Skuteczność wentylacji: lepsza, ale koszty eksploatacyjne: mordercze. Chyba, że pozatykamy nawiewniki watą. Efekt - patrz powyżej. Rekuperacja (wentylacja nawiewno-wywiewna): od 12 do 35 tys, w zależności od modelu rekuperatora, jakości instalacji i obecności GWC. Kominów nie robimy (NIE WOLNO!!!), więc ten koszt nam odpada. Acha - i system grzewczy zmniejszamy o 40-50%, bo tyle pozwoli nam zaoszczędzić rekuperator, więc na piec wydajemy mniej. Wniosek: koszty są PORÓWNYWALNE, jeśli decyzje podejmujemy na etapie projektowania budynku! Acha: ktoś tu pisał, że wentyluje pompą ciepła. Ja nie rozumiem: jak wentylować pompą ciepła? No dobra, rozumiem, że chodzi o CHŁODZENIE (podłóg?), ale nie WYMIANĘ POWIETRZA. Tym, którzy nie rozumieją różnicy w zasadzie działania wentylacji i klimatyzacji (czy chłodzenia pompą ciepła) polecam zamknięcie się szczelnie w lodówce. I oddychanie tam przez parę godzin. Zamarznięcie wam nie grozi - wcześniej udusicie się z braku tlenu lub nadmiaru dwutlenku węgla. Pozdrawiam AMSEL...
Napisano
Cytat

A ja skalkuluje tak:
Domek 150m2:
wentylacja grawitacyjna: kominy murowane z wykończeniem nad dachem (minimum 2 szt), nawiewniki okienne lub ścienne - razem między 12 a 25 tys, w zależności od wielkości i długości kominów. Skuteczność wentylacji: znikoma. Koszty eksploatacyjne: będą małe jak pozatykamy watą nawiewniki. Ale wtedy wentylacji nie mamy wcale.

Wentylacja wywiewna: grawitacyjna (cena już znana) plus wentylatory wywiewne od 100 do 3000 PLN. Skuteczność wentylacji: lepsza, ale koszty eksploatacyjne: mordercze. Chyba, że pozatykamy nawiewniki watą. Efekt - patrz powyżej.

Rekuperacja (wentylacja nawiewno-wywiewna): od 12 do 35 tys, w zależności od modelu rekuperatora, jakości instalacji i obecności GWC. Kominów nie robimy (NIE WOLNO!!!), więc ten koszt nam odpada. Acha - i system grzewczy zmniejszamy o 40-50%, bo tyle pozwoli nam zaoszczędzić rekuperator, więc na piec wydajemy mniej.
Wniosek: koszty są PORÓWNYWALNE, jeśli decyzje podejmujemy na etapie projektowania budynku!

Acha: ktoś tu pisał, że wentyluje pompą ciepła. Ja nie rozumiem: jak wentylować pompą ciepła? No dobra, rozumiem, że chodzi o CHŁODZENIE (podłóg?), ale nie WYMIANĘ POWIETRZA. Tym, którzy nie rozumieją różnicy w zasadzie działania wentylacji i klimatyzacji (czy chłodzenia pompą ciepła) polecam zamknięcie się szczelnie w lodówce. I oddychanie tam przez parę godzin. Zamarznięcie wam nie grozi - wcześniej udusicie się z braku tlenu lub nadmiaru dwutlenku węgla.
Pozdrawiam

AMSEL...


Od 6000...
Napisano
Cytat

Acha: ktoś tu pisał, że wentyluje pompą ciepła. Ja nie rozumiem: jak wentylować pompą ciepła? No dobra, rozumiem, że chodzi o CHŁODZENIE (podłóg?), ale nie WYMIANĘ POWIETRZA.



Ależ wręcz przeciwnie, powietrzna pompa ciepła może być elementem wentylacji budynku lub pomieszczenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...