Skocz do zawartości

Koszty budowy wentylacji - dostępne rozwiązania


Recommended Posts

Gość bluemann23
Napisano
A powiem tyle-ze gdbysmy naprawde porządnie sie zastanowili i przemysleli wszystko przed budowa domu i zdecydowali sie na przykład na pompe ciepła-to latem mielibysmy problem z głowy.U mnie pompa latem działa jak swoista klimatyzacja.Wiec koszty sie znacznie zmieniejszaja..
  • 2 tygodnie temu...
Gość niekumaty
Napisano
\"...Koszty wentylacji z rekuperatorem ...\" - tak napisany tekst kojarzy mi się z kosztami utrzymania instalacji, a nie (jak chciał autor) z kosztami jej instalacji. Proszę pisać jasno Panie redaktorze.....
  • 1 miesiąc temu...
Gość Niedowiarek
Napisano
Panie redaktorze , a może tak jakieś wnioski i czy napewno robimy kominy "przy okazji"???.
Napisano
A ja skalkuluje tak: Domek 150m2: wentylacja grawitacyjna: kominy murowane z wykończeniem nad dachem (minimum 2 szt), nawiewniki okienne lub ścienne - razem między 12 a 25 tys, w zależności od wielkości i długości kominów. Skuteczność wentylacji: znikoma. Koszty eksploatacyjne: będą małe jak pozatykamy watą nawiewniki. Ale wtedy wentylacji nie mamy wcale. Wentylacja wywiewna: grawitacyjna (cena już znana) plus wentylatory wywiewne od 100 do 3000 PLN. Skuteczność wentylacji: lepsza, ale koszty eksploatacyjne: mordercze. Chyba, że pozatykamy nawiewniki watą. Efekt - patrz powyżej. Rekuperacja (wentylacja nawiewno-wywiewna): od 12 do 35 tys, w zależności od modelu rekuperatora, jakości instalacji i obecności GWC. Kominów nie robimy (NIE WOLNO!!!), więc ten koszt nam odpada. Acha - i system grzewczy zmniejszamy o 40-50%, bo tyle pozwoli nam zaoszczędzić rekuperator, więc na piec wydajemy mniej. Wniosek: koszty są PORÓWNYWALNE, jeśli decyzje podejmujemy na etapie projektowania budynku! Acha: ktoś tu pisał, że wentyluje pompą ciepła. Ja nie rozumiem: jak wentylować pompą ciepła? No dobra, rozumiem, że chodzi o CHŁODZENIE (podłóg?), ale nie WYMIANĘ POWIETRZA. Tym, którzy nie rozumieją różnicy w zasadzie działania wentylacji i klimatyzacji (czy chłodzenia pompą ciepła) polecam zamknięcie się szczelnie w lodówce. I oddychanie tam przez parę godzin. Zamarznięcie wam nie grozi - wcześniej udusicie się z braku tlenu lub nadmiaru dwutlenku węgla. Pozdrawiam AMSEL...
Napisano
Cytat

A ja skalkuluje tak:
Domek 150m2:
wentylacja grawitacyjna: kominy murowane z wykończeniem nad dachem (minimum 2 szt), nawiewniki okienne lub ścienne - razem między 12 a 25 tys, w zależności od wielkości i długości kominów. Skuteczność wentylacji: znikoma. Koszty eksploatacyjne: będą małe jak pozatykamy watą nawiewniki. Ale wtedy wentylacji nie mamy wcale.

Wentylacja wywiewna: grawitacyjna (cena już znana) plus wentylatory wywiewne od 100 do 3000 PLN. Skuteczność wentylacji: lepsza, ale koszty eksploatacyjne: mordercze. Chyba, że pozatykamy nawiewniki watą. Efekt - patrz powyżej.

Rekuperacja (wentylacja nawiewno-wywiewna): od 12 do 35 tys, w zależności od modelu rekuperatora, jakości instalacji i obecności GWC. Kominów nie robimy (NIE WOLNO!!!), więc ten koszt nam odpada. Acha - i system grzewczy zmniejszamy o 40-50%, bo tyle pozwoli nam zaoszczędzić rekuperator, więc na piec wydajemy mniej.
Wniosek: koszty są PORÓWNYWALNE, jeśli decyzje podejmujemy na etapie projektowania budynku!

Acha: ktoś tu pisał, że wentyluje pompą ciepła. Ja nie rozumiem: jak wentylować pompą ciepła? No dobra, rozumiem, że chodzi o CHŁODZENIE (podłóg?), ale nie WYMIANĘ POWIETRZA. Tym, którzy nie rozumieją różnicy w zasadzie działania wentylacji i klimatyzacji (czy chłodzenia pompą ciepła) polecam zamknięcie się szczelnie w lodówce. I oddychanie tam przez parę godzin. Zamarznięcie wam nie grozi - wcześniej udusicie się z braku tlenu lub nadmiaru dwutlenku węgla.
Pozdrawiam

AMSEL...


Od 6000...
Napisano
Cytat

Acha: ktoś tu pisał, że wentyluje pompą ciepła. Ja nie rozumiem: jak wentylować pompą ciepła? No dobra, rozumiem, że chodzi o CHŁODZENIE (podłóg?), ale nie WYMIANĘ POWIETRZA.



Ależ wręcz przeciwnie, powietrzna pompa ciepła może być elementem wentylacji budynku lub pomieszczenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...