Skocz do zawartości

Pytanie dotyczące ścian zewn. nośnych


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Będę budował domek jednorodzinny z poddaszem użytkowym, 130 m2, wys. 9 m,.
Mam do Was dwa pytania związane z materiałem na ściany nośne zewnętrzne. Otóż w projekcie mam wskazany Porotherm. Jednak w związku z tym, że 500 m od mojej działki jest zakład który produkuje elementy z Keramzytobetonu to tego materiału chciałbym użyć.

Pierwsze pytanie:
- Czy fakt że Porotherm ma wytrzymałość na ściskanie 15 MPa a K-betonowe pustaki ponad 2 MPa ma w moim przypadku jakieś znaczenie?

Drugie pytanie:
- Zakład nie oznacza pustaków symbolem CE, a więc być może nie prowadzi zakładowej kontroli jakości. Czy w tym wypadku pokusilibyście się kupować te produkty?


Dodam, że zakład istnieje od kilku lat, właściciel zaproponował mi dobrą cenę i darmowy transport.
Proszę o Wasze rady!
Pozdrawiam!
Napisano
Cytat

- Czy fakt że Porotherm ma wytrzymałość na ściskanie 15 MPa a K-betonowe pustaki ponad 2 MPa ma w moim przypadku jakieś znaczenie?


...2 MPa - czyli tyle co najsłabszy gazobeton 350-tka, 9m. wys. czyli trzy kondygnacje...dwa stropy ...
Moim skromnym zdaniem raczej nie przejdzie taka zamiana pustaka bez zmian konstrukcyjnych...
Bezwzględnie skonsultować z projektantem .
Napisano
Cześć,

W kwestii wytrzymałości - mozliwości zamiany materiałów powinien się wypowiedzieć inżynier.

Odnośnie kupowania materiału z niepewnych źródeł,brania robotników "po okazyjnej cenie" itp. Zrobisz jak chcesz, ale ja odradzam. Ściany to niewielki procent kosztów budowy domu. Jeśli z nimi potem będzie coś nie tak, to pomyśl co Cię czeka po wybudowaniu chałupy. Moi znajomi parokrotnie "sparzyli się" na tańszych ekipach a potem musieli drugi raz za to samo płacić. Ja mieszkam w gotowej chałupie, raz zaufałem znajomym z rodziny odnośnie ekipy od dachu, i żałuję. Innym razem chciałem zaoszczędzić na betonie, niewiele zyskałem a dostałem gorszej jakości.

Z porothermem jest inny problem, trudniej w niego się mocuje kołki i inne urządzenia.

Pozdrawiam,

Jarek
Napisano
Dobrze ktoś powiedział, jeśli idzie o wytrzymałość to zapytaj konstruktora, on wie, co projektował, jakie obciążenia przyjmował i wie czy można zamienić materiał.
Jeśli chodzi, o CE to zdaje mi się, że takim znakiem oznacza się produkty wykonane zgodnie z normą europejską a widocznie takich tam nie ma albo nie ma na nie normy. Jeśli tak jest, w Polsce producent bada produkt w ITB, gdzie otrzymuje aprobatę i może stosować produkty w budownictwie oznaczając je znakiem B - to równorzędna procedura.


Cytat

Witam,
Będę budował domek jednorodzinny z poddaszem użytkowym, 130 m2, wys. 9 m,.
Mam do Was dwa pytania związane z materiałem na ściany nośne zewnętrzne. Otóż w projekcie mam wskazany Porotherm. Jednak w związku z tym, że 500 m od mojej działki jest zakład który produkuje elementy z Keramzytobetonu to tego materiału chciałbym użyć.

Pierwsze pytanie:
- Czy fakt że Porotherm ma wytrzymałość na ściskanie 15 MPa a K-betonowe pustaki ponad 2 MPa ma w moim przypadku jakieś znaczenie?

Drugie pytanie:
- Zakład nie oznacza pustaków symbolem CE, a więc być może nie prowadzi zakładowej kontroli jakości. Czy w tym wypadku pokusilibyście się kupować te produkty?


Dodam, że zakład istnieje od kilku lat, właściciel zaproponował mi dobrą cenę i darmowy transport.
Proszę o Wasze rady!
Pozdrawiam!


Napisano
Ściany są grubości 24 lub 25 cm.

Cytat

coś mi tu nie pasi
2 MPa to chyba nie dla keramzytobetonu?
a 15 MPa dla porothermu to też trochę za dużo

jakiej grubosci są te ściany?


Napisano
no dobra
znaczy się od biedy pth da się znaleźć o wytrzymałości (z opisu na stronie) 10/15 cokolwiek to znaczy
natomiast dla kbetonu znalazłem np 5 Mpa, o dwóch nie słyszałem
a czy można zamienić - można, tylko projektant musi to sprawdzić i zazwyczaj nie chodzi tu o pełne ściany, a o filarki - elementy pomiędzy oknami, drzwiami, czyli krótkie odcinki muru, bo tam może skupić się większe obciążenie i tego słaby mateiał moze nie przenieść, 2,5 kondygnacji dla słabego materiału to dość dużo, ale nie dyskwalifikuje - to stwierdzi projektant i z takowym pogadaj pokazując mu projekt (zresztą są w pt jakieś obliczenia, może są tam policozne i takie miejsca, jak znasz sięna matmie to mozesz WSTĘPNIE to sobie sprawdzić)
Napisano
W projekcie masz wyraźnie napisane jaką klasę mają mieć pustaki ścienne i nie wolno ci zastosować nic słabszego. Poza tym wszytskie wyroby, które stosujesz muszą mieć stosowne aprobaty i deklaracje zgodności. Z tego co piszesz sąsiad takowych nie posiada. Poza tym kierownik budowy w oświadczeniu zakończenia budowy oświadcza (99% PINBów tego wymagają), że wszystkie materiały wbudowane posiadają dopuszczenie do obrotu na rynku i certyfikat.
Cytat

Wbudowane wyroby budowlane posiadały odpowiednie oznakowania B lub C i załączoną informację o wyro-bie, instrukcję jeżeli była wymagana. Wyroby budowlane dopuszczone do stosowania w budownictwie przed 01.05.2004r. posiadały potwierdzenie zgodności wyrobu z odpowiednim dokumentem odniesienia. Pozostałe wyroby były wprowadzone do obrotu zgodnie z aktualnymi przepisami.


Także na twoim miejscu bym nie ryzykował bo ty tam będziesz mieszkał.
Napisano
Cytat

Oj znowu problemik czytania ze zrozumieniem.



A czego nie rozumiem???


(...) Zakładowa kontrola produkcji jest podstawowym elementem wszystkich systemów oceny. Występuje w każdym z nich. Jeśli producent nie dysponuje zakładową kontrolą produkcji, wówczas nie ma prawa do oznaczania swoich wyrobów symbolem CE. (...)

źródło: http://www.cdbs.pl/doc.php?d=176
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
9 m to niekoniecznie 2 stropy betonowe ...
Mam keramzytobeton w ścianie. Mam okno na 6 m szerokie ... nadproże przenosi niezłe obciążenie. Od 4 lat jest OK.
Ale zakłąd produkcyjny raczej dobry ...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...