Skocz do zawartości

350mkw ogrzewania podlogowego


Recommended Posts

Napisano
witam
konczze budowe SSO- dol 250,gora 105mkw
rozmawiam/rozmawialem z wieloma firmami na temat ogrzewania w moim domu
kazdy mowi co innego. kazdy daje inne wyceny
mam pytanie w zwiazku z tym

jaki powienien byc sredni koszt ogrzewania na 350mkw ?
jaki koszt przy zrobieniu "dobrej" instalacji
jaki koszt ktorego na pewno nie powinno sie przekroczyc?
Napisano (edytowany)
Cytat

witam
konczze budowe SSO- dol 250,gora 105mkw
rozmawiam/rozmawialem z wieloma firmami na temat ogrzewania w moim domu
kazdy mowi co innego. kazdy daje inne wyceny
mam pytanie w zwiazku z tym

jaki powienien byc sredni koszt ogrzewania na 350mkw ?
jaki koszt przy zrobieniu "dobrej" instalacji
jaki koszt ktorego na pewno nie powinno sie przekroczyc?


O cenie decyduje wiele czynników na pewno 1 obwód podłogówki nie powinien przekroczyć 20 m2 więc potrzebujesz do obsłużenia takiej ilości podłogówki 18 obwodów czyli 2 rozdzielacze jeden na górę co najmniej 5 obwodów dobrze by było 1 pętla - 1 pomieszczenie dół co najmniej 12 obwodów i analogicznie 1 pętla - 1 pomieszczenie.
Co do zużycia materiałów to na 1 m2 powinno przypaść 8 m2 bieżących rury więc potrzebujesz 2800 m bieżących po 200 m w rolce = 14 rolek + 1 na odpady czyli 15 rolek po 500 zł dobrej klasy rura wawina czyli 15 x 510 = 7650 zł
http://www.allegro.pl/item1057354714_rura_...6x2_0_200m.html
do tego styropian z systemem mocowania 34 zł za 1 m2 x 350 m2 = 11900 zł
http://www.allegro.pl/item1058993253_styro..._podlogowe.html
czyli materiał 7650 + 11900 = 19550 zł + rozdzielacze
12 obwodów 1086 zł
http://www.allegro.pl/item1045925374_rozdz...lywomierze.html
5 obwodów 485 zł
http://www.allegro.pl/item1047327051_rozdz...lywomierze.html
czyli 19550 + 1086 + 485 = 21121 zł
do tego oczywiście koszt orurowania czyli rur przesyłowych z kotłowni do rozdzielaczy ? oraz koszt materiałów na samą kotłownię i odpowiedni piec gazowy czy też na paliwo stałe i odpowiedni osprzęt i automatykę z mieszaczami ? ewentualnie zbiornik buforowy do akumulacji energii?
Co do robocizny to robocizna powinna wynieść 40 do 50 zł od 1 m2 czyli 350 zł x dajmy na to 40 zł daje nam 14 000 zł
w razie pytań proszę o kontakt na kuletamariusz@poczta.fm Edytowano przez mariobros35 (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...