Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cytat

Oprócz miedzi, najlepsze na rynku. Tylko dobrze polutować i gęsto uchwyty, nie wystawiać nad linię połaci dachowej aby nie łapały zsuwającego się śniegu. Jan.




Zgadzam się ze to długowieczne rynienki trzeba tez sprawdzić jakiej grubości sprzedają Ci te rynienki bo tytan-cynk to miękki metal .
Link do komentarza
Cytat

A tak dokładnie to czego to pytanie dotyczyło? Rynny z tego materiału są dość specyficzne. Pozdrawiam.


A tak dokładnie... Szanowny Panie, żeby zadawać pytania dokładne, trzeba mieć najpierw minimum wiedzy. Internet jakoś nie huczy od informacji o rynnach cynkowo-tytanowych, dlatego wdzięczny będę za informacje podstawowe. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A tak dokładnie... Szanowny Panie, żeby zadawać pytania dokładne, trzeba mieć najpierw minimum wiedzy. Internet jakoś nie huczy od informacji o rynnach cynkowo-tytanowych, dlatego wdzięczny będę za informacje podstawowe. icon_smile.gif




Sam posiadam takie orynnowanie oraz obróbki dachu z koszami włącznie.

W przypadku zawilgocenia rynien Tytan cynku podczas transportu
lub magazynowania, następuje utlenienie się materiału
i powstawanie wodorotlenku cynku. Nierozpuszczalna
w wodzie i trudna do usunięcia biała warstwa sprawia,
iż materiał ten traci elegancki wygląd. Nie zmniejsza to
jednak żywotności materiału.


Zasady łączenia rynien Tytan-cynku
Podczas lutowania rynien Tytan-cynku należy przestrzegać podstawowych
zaleceń:
Powierzchnie lutowane powinny być oczyszczone
z brudu i kurzu.
Minimalna waga grota lutowniczego powinna wynosić
350 g, zalecana waga to 500 g (umożliwia optymalnie
przekazanie ciepła).
Optymalna temperatura grota wynosi ~250 °C.
W podtrzymaniu i regulacji optymalnej temperatury
lutownicy dobrze sprawdza się gaz propan.
Jako płyn do lutowania polecamy produkt „ZD-pro“ firmy
Felder.*
Do lutowania stosujemy cynę o składzie L-Pb Sn 40 (Sb)
lub L-Pb Sn 50 (Sb) (40/60 lub 50/50 z zawartością
antymonu < 0,5 wagi %) wg ISO 9453.
Optymalny zakład lutowanych elementów wynosi 10 -
15 mm.
Grubość szczeliny lutowniczej po zlutowaniu blach nie
powinna być grubsza od 0,5 mm.
Rynna powinna być zlutowana na całej długości połączenia.

http://pl.rheinzink.de/media/Instrukcja_mo...K_lutowanie.pdf

http://pl.rheinzink.de/187.aspx?view=download
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
Cytat

a czy do lutowania rynien tytanowo cynkowych można używać kwasu solnego czy potrzeba jakiegoś specjalnego żeby cyna chwytała?


Ja lutowałem na Topnik do miękkiego lutowania tytan-cynku jest od razu z pędzelkiem .


http://alejka.pl/plyn-do-lutowania-zd-250-g.html

Cytat

Spotkałem system łączenia rynien metalowych taki sam jak PCV , elementy łączne z uszczelką składane bez lutowania , czy możecie wypowiedzieć się na temat takich połączeń ??


Krótkotrwałe takie (kilka lat) połączenie przy użyciu elementów kiepskiego producenta .Zwłaszcza po zimie zaczynają delikatnie (kapie na połączeniach) przepuszczać wodę. Najlepiej ograniczyć do minimum takie połączenia ,są miejsca gdzie jest wręcz wskazane założenie takiej jednej złączki gumowej ze względu na wydłużanie się rynien podczas upałów . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nic nie jest wieczne i serwisowanie dachu jak i rynien konieczne. Elementy złączne jak najbardziej się nadają są powszechnie stosowane w malowanych systemach stalowych. Niestety w miedzi czy tytancynku ze względu na brak odpowiedniej sprężystości metalu mniej skuteczne. Natomiast lutowanie można zastąpić klejeniem za wyjątkiem denek. Pozdrawiam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...