Skocz do zawartości

wkład kominkowy


Recommended Posts

Cytat

Proponuję wkład wodny HIBANA , na dwa systemy z doprowadzeniem powietrza do spalania tzn.
do wyboru :100% zewnętrznego lub 100% z pomieszczenia.
Również mieszane obydwa razem z regulacją proporcji.
Przy obydwu funkcjonuje doprowadzenie powietrza wtórnego na szybę.


No trochę nie to . Nie szukam wodnego to raz a dwa że nie potrzebuje opcji powietrza z wewnątrz. Z tego co już sie rozeznałem to te z "opcją" powietrza z zewnątrz to są zwykłe wkłady z dorobionym króćcem do podłączenia powietrza zewnętrznego.
Link do komentarza
Cytat

Zastanawiam się jaki wybrać wkład kominkowy z zamknietą komorą spalania to znaczy z doprowadzeniem 100% powietrza z zewnatrz. Może ktos juz eksploatuje taki wkład i może się podzielić doświadczeniami?




Kupiłem bardzo fajny i niedrogi wkład Zuzia 16 na kratki.pl z dopływem powietrza z zewnątrz i automatycznym szybrem.
W 100% mogę polecić ten wkład, system czysta szyba sprawdza się dobrze. A regulacja dopływu powietrza od wewnątrz mi osobiście pomaga w rozpalaniu. A potem cały czas jest zamknięta. Dokupiłem też przepustnicę z cięgłem i w pełni mogę regulować prędkość spalania drewna w kominku.
Prosty w obsłudze i konserwacji.
polecam
Link do komentarza
Wkłady ARYSTO w standardowej wersji są wyposażone w króciec doprowadzający powietrze z zewnątrz wraz z przepustnicą (jej regulator jest zabudowany na fasadzie wkładu poniżej lini drzwiczek). Powietrze to kierowane jest bezpośrednio do komory spalania pod ruszt. Powietrze zaopatrujące kurtynę powietrzną szyby jest dostarczane z pomieszczenia.
W opcji "pod rekuperację" można zaopatrzyć wkład w dodatkowe kanały doprowadzające powietrze do kurtyny z króćca przyłączeniowego, przy czym powietrze to jest dostarczane na szybę przez cały czas, pomimo zamkniętej przepustnicy. Umożliwia to regulację płomienia i zapewnia stałe omywanie szyby przez dolne i górne kanały kurtyny.
Link do komentarza
Cytat

Wkłady ARYSTO w standardowej wersji są wyposażone w króciec doprowadzający powietrze z zewnątrz wraz z przepustnicą (jej regulator jest zabudowany na fasadzie wkładu poniżej lini drzwiczek). Powietrze to kierowane jest bezpośrednio do komory spalania pod ruszt. Powietrze zaopatrujące kurtynę powietrzną szyby jest dostarczane z pomieszczenia.
W opcji "pod rekuperację" można zaopatrzyć wkład w dodatkowe kanały doprowadzające powietrze do kurtyny z króćca przyłączeniowego, przy czym powietrze to jest dostarczane na szybę przez cały czas, pomimo zamkniętej przepustnicy. Umożliwia to regulację płomienia i zapewnia stałe omywanie szyby przez dolne i górne kanały kurtyny.


Czy wersja "pod rekuperację" ma wpływ na cenę wkładu?
Link do komentarza
Ma "portki"
Kupuje sie je dodatkowo
Ja mam
Doprowadzone rurą z zewnątrz schowaną w posadzce wcześniej i podpiete.
Te portki to taki stojak, z rurą do której podpinasz tę zewnetrzną.
A on idealnie stoi na wlotach w tej konstrukcji.
Zaraz poszukam i pokaże.
Tarnava ma w ofercie

http://www.tarnava.pl/index.php?grp=305

o tu jest stojak, a rurę podpina się od dołu do wkładu Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ma "portki"
Kupuje sie je dodatkowo
Ja mam
Doprowadzone rurą z zewnątrz schowaną w posadzce wcześniej i podpiete.
Te portki to taki stojak, z rurą do której podpinasz tę zewnetrzną.
A on idealnie stoi na wlotach w tej konstrukcji.
Zaraz poszukam i pokaże.
Tarnava ma w ofercie

http://www.tarnava.pl/index.php?grp=305

o tu jest stojak, a rurę podpina się od dołu do wkładu


i z pomieszczenia już nie pobiera?
a czy ma nadmuch na szybę?
Link do komentarza
no nie, bo ma tylko jedno wejście powietrza od dołu.
Jeżeli podepniesz przewód z powietrzem z zewnatrz to ciagnie z zewnatrz.
Jeżeli nie zadbasz i nie masz - no to będzie ciągnął tym otworem wlotowm z pomieszczenia.
Ma nadmuch i funkcje samooczyszczania (chociaż nie przeceniałbym jej) -icon_smile.gif
Uffffffff -icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Aby wykonać wkład pod rekuperację niezbędna jest zmiana jego konstrukcji, dlatego też cena za wkład będzie wyższa.



Przy okazji się zapytam,chciałbym instalować system DGP,czy z wkładem Arysto 10 jest to możliwe czy istnieje konieczność instalacji dodatkowego dystrybutora DGP i czy taki dystrybutor fabryczny występuje ?
Poza tym jak koledzy wspominali czy Arysto 10 lub podobny trzeba specjalnie dostosowywać do wentylacji mechanicznej i jaki jest koszt tego.
Czy 14kW nie będzie za "moco" w stosunku do 118m.kw powierzchni użytkowej w parterze z DGP ?
Dziękuję za odpowiedź
Link do komentarza
Cytat

Przy okazji się zapytam,chciałbym instalować system DGP,czy z wkładem Arysto 10 jest to możliwe czy istnieje konieczność instalacji dodatkowego dystrybutora DGP i czy taki dystrybutor fabryczny występuje



instalacja DGP nie potrzebuje dodatkowego płaszcza. DGP zabiera powietrze z obudowy kominka.

Co do mocy- będzie w sam raz, pozostanie zapas na mroźniejsze dni. Moc wkładu zależy od paliwa, jego wilgotności i wielkości załadunku. Każdy wie jak jest z drzewem jakim się pali, nie uzyskasz raczej "pełnej" mocy wkładu. Możesz go montować. Edytowano przez racer (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

instalacja DGP nie potrzebuje dodatkowego płaszcza. DGP zabiera powietrze z obudowy kominka.

Co do mocy- będzie w sam raz, pozostanie zapas na mroźniejsze dni. Moc wkładu zależy od paliwa, jego wilgotności i wielkości załadunku. Każdy wie jak jest z drzewem jakim się pali, nie uzyskasz raczej "pełnej" mocy wkładu. Możesz go montować.


Dzięki serdeczne icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No cóż - napisałem, jak to jest wg zasad. Niemieckich.  to, co migruje z góry na szerokości wykopu pod dren - to mały procent z tego, co migruje zza wykopu. Poza tym - napisałem, że możesz zasypać - ale oddzielając tą nasypaną ziemię czy glinę geowłókniną - w przeciwnym razie zasypana ziemia być może przefiltruje się do kamienia - piasek tym bardziej.   Dren niestety ściąga wodę - takie jest jego zadanie, dlatego lokuje sie go powyżej spodu ławy - ale też odprowadza tę wodę, odwadniając teren. Taka jest zasada.   Przy gruntach szczególnie mokrych robi się nawet dwie opaski, jedna przy budynku, druga trochę dalej od tej pierwszej.   Żwir ma odprowadzać wodę do drenu bezpośrednio na odległości 30, 40 cm - nie 5 metrów.   Kamień może się po pewnym czasie przymulić, szczególnie ten najniżej położony choćby pyłem z samego nasypanego kamienia - i tego nie przetkasz - rurę można, jeśli studnie na to pozwolą.    
    • Przemyśl sprawę dokładnie. Nie wiemy jaka jest wielkość dachu, w jakim regionie obiekt (w różnych regionach obowiązują różne normy obciążenia śniegiem i naporu wiatru) i nie zapominaj, że kiedyś, w Katowicach, pod śniegiem zawalił się dach hali wystawienniczej. Dlatego pytałem o odkształcenia połaci dachowej, które mogą być mało widoczne z zewnątrz, ale wewnątrz dachu powinieneś to zauważyć. Jętki w żadnym przypadku nie powinny się wyginać na boki, bo to znaczy, że zostały wykonane z odpadowego drewna, albo źle zamontowane (niesymetrycznie). Ani do góry, ani na dół. One mają pracować na ściskanie. Zdjęcia coś więcej by dały, dlatego nie działaj pochopnie, tutaj należy sięgnąć do przyczyny, a nie tylko pudrować skutki.
    • Jakbym miał zasypywać po samą górę kamieniem plukanym to sam kamień kosztował by mnie z 10 tys. U nas chodzi po 110zl m3. Pozatym w ten sposób daje drogę wodom opadowym żeby migrowaly sobie do lawy. A jak na jakiejś głębokości zacznę zasypywać gliną to zadziała z czasem jak izolacja bo nie przepuszcza wody. Ale wracając do tematu nurtuje mnie to czy dren powyżej ławy będzie skuteczny a w zasadzie czy żwir pod drenem przepuści wodę do oddalonego o ok 5m odcinka drenu poniżej posadzki. Ale wydaje mi się że powinien. 
    • Nie, choć jak w niego patrzyłem to nic podejrzanego mi się nie rzuciło.   Z tego co pamiętam, to będzie coś około 2.8 - 2.9m. Z tymże jest ścianka kolankowa i jeszcze nie ma wylewek. Po dodaniu sufitów i zrobieniu podłóg na gotowo, będzie pewnie te 2.5 m.
    • Piasku ani gliny nie daje się na do wykopu, jesli nie ma geowłókniny pod spodem - bo zejdzie w dół.   wykop pod dren powinien być wyłożony cały geowłókniną - żeby oddzielała ziemię od drenu i kamienia.  Wtedy nie będzie zamulać obsypki kamiennej i drenu. Rury nie trzeba owijać geowłókniną. Rura drenażowa powinna mieć podsypkę z drobnego kamienia ok 8 -10cm i obsypana tym drobniejszym żwirem, na to do samej góry ma być kamień grubszy, na nim cienka warstwa drobnego żwiru i geowłóknina. Dopiero na tej geowłókninie może być ziemia z trawą, podsypka i płytki lub kostka lub coś innego  - powinno być przepuszczalne, więc raczej nie wylane betonem.  Rury powinny schodzić do narożnych studzienek rewizyjnych - potem woda idzie do odpływu.   Gdzieś tam kiedyć ten temat  wałkowaliśmy w przeszłości.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...