Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam,
jeśli chodzi o tematykę ogrzewania jestem kompletnym laikiem i przydałaby mi się Wasza pomoc icon_smile.gif

Rodzice mają dom pod miastem, nie ma podciągniętego gazu, trzy kondygnacje w tym piwnica łącznie ok 260m kw.
Dom nie jest jeszcze ocieplony i nie posiada izolacji. Aktualnie w domu jest ok 15 letni piec na drzewo i węgiel obsługiwany w pełni przez domowników:) piec jednocześnie podgrzewa wodę-nie wiem czy to ma znaczenie.

Chcielibyśmy zmienić sposób ogrzewania, ale nie wiem czy ma znaczenie fakt że dom ma zwykłe grzejniki (nie podłogowe), że piec jednocześnie podgrzewa wodę??
Zorientowałam się że jest wiele typów piecy grzewczych ale pojęcia nie mam jak się zabrać do wyboru.

Zależałoby mi na tym żeby choć częściowo był bezobsługowy-czy piec na groszek sprawdzi się w takim budynku?

Bardzo proszę o pomoc icon_smile.gif
Napisano
Cytat

czy w Twoim domu, tej zimy było ciepło?
jakiej mocy kocioł jest zainstalowany?



Było w miarę ciepło ale dopiero po 3 godzinach palenia drewnem i węglem, temperatura jednak szybko spadała icon_sad.gif
Jeśli przez co najmniej dwa dni nie był przepalany piec w domu była istna lodówka.
Parametrów kotła niestety nie pamiętam (przy następnej wizycie sprawdzę) jednak ostatnio hydraulik powiedział że kocioł jest za mały do takiej powierzchni domu. Zapewne również trzeba będzie wymienićicon_smile.gif

Czy przy takiej powierzchni bardziej praktyczny jest piec na groszek (bezobsługowy), olejowy czy gazowy-pytam ponieważ w zimę za każdym razem jak wyjeżdżamy musimy upuszczać wodę żeby nie porozsadzało rur-dlatego myślimy o bezobsługowym.

Napisano
Na jedno oko - to dom masz dobry, ale nie nowoczesny.
To spory lity kloc kamienia i cegły.
Jak go nagrzejesz i nie dasz mu wystygnąć - to będzie dobrze.
TERAZ tak szybko stygnie - że piec jest za mały.
Rada:
OCIEPLIĆ.
Piec "zrobi się" nawet za duży.
System ogrzewania działał i to dobrze.
Zostawić i nie psuć.
Pomyśleć kto może tam wpaść i przepalić trochę, jak Was nie ma...
Albo?
Kompleksowa termomodernizacja całości.
Tyle, że to już spory remont...

Wydawanie pieniędzy na nowy piec (porównywalnych do kosztu ocieplenia budy) po to. żeby dało się w nim WIĘCEJ spalić w tym samym czasie - to nie do końca dobra droga.
JAK inaczej chcesz zrobić, żeby tam było cieplej?
NAPRAWDĘ chcesz podnieść sobie koszty stałe utrzymania?
O ILE?

Tak mi się wydaje...
Adam M.
Napisano
Cytat

Na jedno oko - to dom masz dobry, ale nie nowoczesny.
To spory lity kloc kamienia i cegły.
Jak go nagrzejesz i nie dasz mu wystygnąć - to będzie dobrze.
TERAZ tak szybko stygnie - że piec jest za mały.
Rada:
OCIEPLIĆ.
Piec "zrobi się" nawet za duży.
System ogrzewania działał i to dobrze.
Zostawić i nie psuć.
Pomyśleć kto może tam wpaść i przepalić trochę, jak Was nie ma...
Albo?
Kompleksowa termomodernizacja całości.
Tyle, że to już spory remont...

Wydawanie pieniędzy na nowy piec (porównywalnych do kosztu ocieplenia budy) po to. żeby dało się w nim WIĘCEJ spalić w tym samym czasie - to nie do końca dobra droga.
JAK inaczej chcesz zrobić, żeby tam było cieplej?
NAPRAWDĘ chcesz podnieść sobie koszty stałe utrzymania?
O ILE?

Tak mi się wydaje...
Adam M.



Dom nie jest nowoczesny bo ma ok 20 lat. Jeśli chodzi o ocieplanie to też się nad tym zastanawialiśmy, ale Pan z firmy ociepleniowej z którym rozmawiała mama powiedział jej że TRZEBA zmienić sposób ogrzewania bo ocieplenie samo w sobie nic nie da a piec jest stary i się to nie sprawdzi ?!
Z tego względu zastanawialiśmy się nad piecem na groszek bo podobno jest to najlepszy sposób ogrzewania i na dłuższą metę wcale nie wychodzi drogo.
Proszę o Wasze opinie i dziękuję za podpowiedź Adam M. icon_smile.gif
Napisano
Jak pomogłem - to dorzucę jeszcze jedno spostrzeżenie.
Też może co da...

Bardzo źle podchodzisz do zagadnienia!!!

Idziesz do fachowca i pytasz co on może (zrobić, sprzedać, wcisnąć najlepszego w swojej branży...).
Dostajesz odpowiedź i kręcisz się wokół niej, zastanawiając się jak sfinansować przedstawione sposoby.
A realia są inne!
To TY masz wymyślić co jest potrzebne - żeby było dobrze.
To TY wiesz - co to jest "dobrze".
Ale, żeby to wymyślić, to trzeba bardzo gruntownie rozeznać problem.
Potrzebna wiedza, na której dostarczenie przez fachowca liczysz.
Fachowiec ma tylko tę ze swojej branży.

Piecowiec - wskaże Ci piec.
Ociepleniowiec - sposoby ocieplenia.
Instalator - to do czego on ma dostęp.

Wszyscy - SWÓJ sposób rozwiązania Twojego problemu.
Z ceną...
Wcale nie musi (i najczęściej nie jest) to być podejście optymalne.

Adam M.
Napisano
W pełni zgadzam sie z "adam_mk" - każdy zaproponuje to co ma w ofercie, a jednak temat w tym domku jest dość spory. Jeśli chcemy osiągnąć naprawdę znaczące rezultaty to niestety trzeba i ocieplić i zmodernizować kotłownie.
Na pewno zmiana pieca na bardziej sprawny zmniejszy rachunki, ale nie zmieni faktu szybkiego wychładzania obiektu. Gołe mury szybko przenikają chłodem i dlatego też tak długi czas oczekiwania jest na ciepło po rozpaleniu w piecu.

Ja bym osobiście zaczynał od ocieplenia. Po takim sezonie grzewczym z ocieplonym domkiem można usiąść do
kolejnych kalkulacji i planować kolejną modernizację. No chyba że mamy nieograniczony budżet.

pozdrawiam
Andrzej Orzechowski
Napisano
Cytat

Było w miarę ciepło ale dopiero po 3 godzinach palenia drewnem i węglem, temperatura jednak szybko spadała icon_sad.gif
Jeśli przez co najmniej dwa dni nie był przepalany piec w domu była istna lodówka.

Parametrów kotła niestety nie pamiętam (przy następnej wizycie sprawdzę) jednak ostatnio hydraulik powiedział że kocioł jest za mały do takiej powierzchni domu. Zapewne również trzeba będzie wymienićicon_smile.gif

Czy przy takiej powierzchni bardziej praktyczny jest piec na groszek (bezobsługowy), olejowy czy gazowy-pytam ponieważ w zimę za każdym razem jak wyjeżdżamy musimy upuszczać wodę żeby nie porozsadzało rur-dlatego myślimy o bezobsługowym.


na razie odpuść sobie wymianę kotła,
skoro z trudem ale potrafił nagrzać dom,
to po ociepleniu może okazać się w sam raz,

tę kasę którą masz wydać teraz na kotłownię, przeznacz na ocieplenie,
Napisano
Dziękuję za informacje i porady odnośnie pieca:).

Czy mogę prosić o wskazanie typu ocieplenia domu jakie moglibyście doradzić? Z góry bardzo dziękujęicon_smile.gif
Napisano
Witam
Jeśli nie ma podciągniętego gazu ziemnego, to z naszej strony, w zakresie urządzeń grzewczych bezobsługowych, możemy zaoferować kocioł olejowy lub gazowy kocioł kondensacyjny na gaz płynny. W przypadku ogrzewania ekogroszkiem nie wypowiemy się, ponieważ nie mamy w ofercie takich urządzeń.

Każda z tych wersji ma odpowiedni poziom cenowy.

Przy doborze jednostki ważne jest również, czy obiekt ma być docieplony i ewentualnie jak. Dopiero wówczas można obliczyć zapotrzebowanie cieplne i dobrać kocioł.

Radzę skontaktować się z fachowcami instalatorami z Pani regionu i poprosić o kilka różnych wstępnych kalkulacji cenowych dla urządzeń De Dietrich. Fachowiec musi zobaczy obiekt i ocenić potrzeby energetyczne.
Adresy przedstawicieli regionalnych (wskażą instalatorów) oraz firm serwisowych są w internecie www.dedietrich.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...