Skocz do zawartości

Warunki zabudowy


Recommended Posts

Napisano
Właśnie mija 2 miesiące odkąd złożyliśmy wniosek w gminie o ustalenie warunków zabudowy (gmina nie ma nowych pzp).

Ile czasu ma gmina na wydanie warunków zabudowy (jaka podstawa prawna)?

Proszę o pomoc
Napisano
Zgodnie z kodeksem administracyjnym, sprawy zgłoszone do rozpatrzenia przez organy administracji panstwowej lub samorządowej powinny buć załatwione w ciągu 1 miesiąca, a w przypadku spraw skomplikowanych - w ciągu 2 miesięcy. Jeśli termin rozpatrzenia uległ wydłużeniu, ze względu na nieprzewidziane okoliczności, urzędnik prowadzący sprawę powinien wysłać zawiadomienie o przyczynach opóźnienia i określić termin załatwienia. Na opieszałość urzędników można złożyć zażalenie do samorządowego kolegium odwoławczego.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Nikt nie przestrzega tych terminów!!! A jak powiedzieliśmy że na wydanie decyzji sa max. 2 mięsiące to nas wyśmiano
Napisano
Mieiśmy na decyzję czekać ok. 5 miesięcy ale mieli chyba już nas dość w gminie i udała nam się dostać dezyzję w ciągu niecałych 3 miesięcy
Napisano
Postępowanie w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy rzeczywiście powinna być wydana w terminie podanym w odpowiedzi redakcji Budujemy Dom.
Jest to postępowanie administracyjne możliwe do przeprowadzenia przy kompletności wniosku.
Najczęściej jednak wniosek inwestora nie jest kompletny.
Na znaczne przedłużenie terminów może na przykład wpłynąć konieczność uzyskania przez inwestora decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wynikającej ze zmiany ustawy Prawo ochrony środowiska
Napisano
Wniosek jak najbardziej był komletny. Przez dwa miesiące był podobno w ugodnieniach w sprawie przyłączy, po czym w warunkach zabudowy piszą, iż należy uzyskać zapewnienie wody, gazy, energii... icon_mad.gif

Maksymalną szerokość elewacji frontowej koreślono na 12 m, przy szerokości działki = 24 m icon_eek.gif

Poza tym wlepiono nam biologiczną oczyszczalnię ścieków, zamiast wnioskowanej oczyszczalni z drenażem icon_confused.gif
Napisano
Pod pojęciem zapewnienie dostawy wody, gazu, energii...należy rozumieć podpisane porozumienia z dostawcami (Umowy o sprzedaż energii) dołączone do wniosku o pozwolenie na budowę

Szerokość elewacji może wynikać z przepisów planu miejscowego
Należy zastosować przepisy dotyczące maksymalnego zabudowania działki



Przy szerokości działki 24 m przy otworach okiennych max szerokość mogłaby wynosić 16 m ( należy zachować odstęp 4 m) natomiast dla ścian bez otworów okiennych max szerokość mogłaby wynosić 18 m ( należy zachować odstęp 3 m)
Napisano
Może by mogła wynosić 16, tylko jak napiszą w decyzji max 12 m, to nie może być nawet 50 cm więcej.

Na szczęście, po osobistej wizycie w gminie okazało się, że nastąpiła pomyłka urzędnicza i maksymalną szerokość elewacji frontowej zmieniomo na 13 m.
Nas to urządza, brakowało nam 90 cm.
Napisano
Cieszę się że jesteś zadowolona z informacji uzyskanej w gminie
Jednak proponuje ta informacje otrzymać na piśmie, ponieważ decyzję o pozwoleniu na budowę będziesz załatwiać w starostwie powiatowym a nie gminie i tak mogą oprzeć się wyłącznie na zapisać z decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu czyli na szerokości 12 m

Życzę powodzenie w realizacji inwestycji

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...