Skocz do zawartości

Kocioł na paliwo stałe


Recommended Posts

Napisano
Witam forumowiczów.

Dzisiaj się dowiedziałem, że podobno kotłownia powinna mieć 300m3 powierzchni jeżeli chciałbym mieć piec na paliwo stałe.
Powiedział to mi mój sąsiad, który też jest na etapie projektu. podobno przepisy zmieniły się w tamtym roku.

Ja nie znalazłem żadnych informacji poza wymiarami pieca względem ścian...
300m3 to daje w przybliżeniu 11-12m2 powierzchni domu icon_exclaim.gif przeznaczonej pod kotłownię.. to jakaś paranoja ale w tym kraju wszystko jest możliwe.

Prosiłbym o informacje na ten temat..
Napisano
Nie ma takich wymagań kubaturowych dla kotłowni.

Natomiast są wymagania co do wielkości pomieszczenia i tak (dla kotłów do 25kW):
- wysokość pomieszczenia nie mniej niż 2,2m,
- wielkość pomieszczenia powinna zapewnić takie usytuowanie kotła oby minimalne odległości od ściany wynosiły; 0,7m od tyłu kotła, po 1m z obu boków kotła i 2m z przodu kotła.

D o p i s a ł e m :

Jeśli przyjąć, że kocioł ma 1m x 1m to wymiary kotłowni powinny wynieść 3m x 3,7m co daje 11,1m2.
Napisano
Potwierdzam. Kotłownia na paliwo stałe dla domku powinna mieć ok 12m2 ale oczywiście projektuje się trochę mniejsze - w granicach 8-10m2. Dokładne wymiary zależą od welkości kotła, więc trudno jest na etapie projektu określić rzeczywiste wymiary, bo mało kto na początku inwestycji jest zdecydowany na konkretny model.
Napisano
Jętka mogłabyś dac jakieś namiary na te przepisy ?
A jeżeli projektuje się mniejsze kotłownie to jak z PnB ? Albo odbiorem budynku ?


I ja jak zwykle nie rozumiem tego przepisu 12m2 na piec powiedzmy 2m2 a co jeżeli ktoś chce mieć dom 70m2 bo ma taką działkę ? Znowu jakiś lobbing pomp ciepła albo kondensacyjnych zamarudził.. tylko gdzie na takiej małej działce dać miejsce na zbiorniki paliwa?? To właśnie dotyczy sąsiada..
Napisano
Cytat

Sorki, ale co do tego mają pompy ciepła lub kotły kondensacyjne???




To postaw sobie kotłownię na działce 20x40m tak by spełniała te wymogi.. pompę ciepła wciśniesz nawet w 4m2
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

To postaw sobie kotłownię na działce 20x40m tak by spełniała te wymogi.. pompę ciepła wciśniesz nawet w 4m2


Widziałem nawet mniejsze pomieszczenie icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
brakuje tu informacji o powierzchni planowanego domu.
Oby się nie okazało że kotłownia po salonie jest największym pomieszczeniem icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...