Skocz do zawartości

Odleglości w łazience


Recommended Posts

Napisano
Mam małą łazienkę i problem z umiejscowieniem miski sedesowej .
W zasadzie nie mam wyjścia i musi być jak jest , ale jak stanowią zasady ergonomii ?
Jakie odległości miski od ścian muszą być zachowane .
U mnie z jednej strony geberit będzie tak z 13 cm od ściany . bo os geberita wychodzi 30 cm od sciany .
Z drugiej strony ma być umywalka i nijak raczej przenieść ten sedes .
Napisano
Cytat

Mam małą łazienkę i problem z umiejscowieniem miski sedesowej .
W zasadzie nie mam wyjścia i musi być jak jest , ale jak stanowią zasady ergonomii ?
Jakie odległości miski od ścian muszą być zachowane .


Powinna to być odleglość min 20cm od ścian czy innych urządzeń. W przypadku sąsiedzctwa z bidetem odległość wzrasta do 30cm. Minimalne pole dostępu do sedesu to ok 80x80cm. Takie odległości pozwalają na wygodne korzystanie oraz utrzymanie czystości.
Napisano
Cytat

Powinna to być odleglość min 20cm od ścian czy innych urządzeń. W przypadku sąsiedzctwa z bidetem odległość wzrasta do 30cm. Minimalne pole dostępu do sedesu to ok 80x80cm. Takie odległości pozwalają na wygodne korzystanie oraz utrzymanie czystości.


Dziękuję bardzo za szybka odpowiedż
Napisano
Cytat

Witam,
poniżej zasady projektowania pomieszczeń sanitarnych wg normy DIN 18022:


Normy normami, ale czasem trzeba pogodzić "ogień z wodą" i kompromisowo coś poupychać, żeby się zmieścić.

To z moich realizacji sprzed paru lat.
W łazience drugiej bardziej pulchne osoby muszą otworzyć kabinę brodzika, aby w miarę komfortowo załatwić to i owo (nawet nie czuję, że rymuję icon_mrgreen.gif )

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Normy normami, ale czasem trzeba pogodzić "ogień z wodą" i kompromisowo coś poupychać, żeby się zmieścić.


Kurde blaszka stach zaskoczyła mnie ta druga łazienka. Jeśli to jest jedno jedyne pomieszczenie sanitarne w domu to jestem w satnie przymknąć oko ale jeśli nie... to nie widzę sensu wpychania na siłę prysznica do pomieszczenia które zaprojektowano pod wc icon_wink.gif
Napisano
Ja tylko dodam, że w przypadku budownictwa jednorodzinnego nie ma w tym zakresie obowiązujących przepisów ani norm (pomijam wytyczne przy projektowaniu – DIN 18022).

Jest tak , jak napisała:

Cytat

Takie odległości pozwalają na wygodne korzystanie oraz utrzymanie czystości.


Pogrubienie moje.
  • 1 rok temu...
Napisano
Witaj Jani,

Dziekuje za pomoc.
Nadal szukam TEKSTU JEDNOLITEGO normy DIN 18022.
Czy może ktos wie, gdzie nzależć ?

Dodam, iż ...

>
> Wytyczne - DIN 18022 strona 16
> http://www.mepa.de/download-center/MEPA_Pr...n_Technik_D.pdf
>
Znalazlem podobne opracowanie/tabelke w:

1) str. 64 - Podrecznik Instalatora Geberit - 6. Projektowanie pomieszczeń sanitarnych ---> 6.1. Podstawy projektowania wg normy DIN 18022

2) str. 12 - Podręcznik techniczny firmy SCHELL

3) § 83 i § 86 - Rozporzadzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
(szczegolnie polecam § 83 dot. kabiny ustępowej oraz § 86 dot. ustępu (pomieszczenia higieniczno-sanitarnego) dla osob niepelnosprawnych.) - opisana m.in. wymiary zwiazane z toaleta


Dziekujac z gory
pozdrawiam
Jan

PS. Czy tak rzeczywiscie jest ?
- norma DIN 18022 (Kuchnie, łazienki i WC w budownictwie mieszkaniowym)
- wytycznej VDI 3818 (Sanitariaty publiczne) i
- wytycznej VDI 6000 (Wyposażenie sanitariatów)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...