Skocz do zawartości

Podłoga pływająca


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Czy przy robieniu podłogi pływającej pod panele trzeba dać płytę OSB i dopiero na to panele czy może wystarczy na wełnę/styropian dać od razu panele. Przecież panele to też jest rodzaj podłogi pływającej.

I przy okazji, co lepiej dać, wełnę czy styropian?
Napisano
A jak postawisz szafę na wełnie? Panele mają kilka minimetrów i mimo zatrzasków połączenie nie wytrzyma i się wyłamie. Ja na styropian dawałem OSB, a na to panele, 25m2.
Napisano
Cytat

Witam!
Czy przy robieniu podłogi pływającej pod panele trzeba dać płytę OSB i dopiero na to panele czy może wystarczy na wełnę/styropian dać od razu panele. Przecież panele to też jest rodzaj podłogi pływającej.

I przy okazji, co lepiej dać, wełnę czy styropian?


Ta podłoga przecież musi mieć po czym pływać i mieć na czym się utrzymać w poziomie - warstwa wełny, czy styropianu, nawet tego najbardziej twardego ma za małą wytrzymałość, właściwie wcale jej nie ma icon_sad.gif
OSB bez wątpliwości konieczne!!!
Napisano
Cytat

Witam!
Czy przy robieniu podłogi pływającej pod panele trzeba dać płytę OSB i dopiero na to panele czy może wystarczy na wełnę/styropian dać od razu panele. Przecież panele to też jest rodzaj podłogi pływającej.

I przy okazji, co lepiej dać, wełnę czy styropian?


witam icon_surprised.gif nie dawaj wełny ani styropianu icon_biggrin.gif daj osb!
Napisano
Cytat

A jak postawisz szafę na wełnie? Panele mają kilka minimetrów i mimo zatrzasków połączenie nie wytrzyma i się wyłamie. Ja na styropian dawałem OSB, a na to panele, 25m2.


Jakie 25m2?

Cytat

witam icon_surprised.gif nie dawaj wełny ani styropianu icon_biggrin.gif daj osb!


To nie będzie wcale wygłuszenia a o to mi chodzi. Samo OSB nie da chyba rady
Napisano
Cytat

[...]

To nie będzie wcale wygłuszenia a o to mi chodzi. Samo OSB nie da chyba rady


To właściwie gdzie chcesz te panele położyć???
Wspomniałeś o płycie OSB, więc wywnioskowałem, że robisz jakieś pomieszczenia na piętrze, strop drewniany, chcesz je odizolować akustycznie od dolnego pomieszczenia i zastosować warstwę wełny lub styropianu i na to panele - w takim przypadku płyta OSB jest konieczna.
Jeśli masz zamiar położyć te panele w pomieszczeniu, gdzie jest wylana podłoga, czy wręcz na jaskąś starą podłogę typu PCV, to aby wygłuszyć, to kładziesz płyty eko - płyty drewnopochodne, z miękkiej pilśni, które nieco wygłuszą. I tu OSB jest nie potrzebne.
Chyba, że myślałeś, żeby na istniejącą wylewkę położyć warstwę izolującą (raczej wełny, a nie styropianu), na to OSB (bo musi być twardo pod pływającą podłogą), na to gąbka podkładowa i panele. Tp podwyższy Ci podłogę o 8-10 cm.
Pierwsze pytanie było nieprecyzyje icon_sad.gif
Napisano
Przede wszystkim napisz co w tej chwili jest na podłodze tam gdzie chcesz położyć panele. Jeśli jest to np. wylewka to kładziemy folię izolacyjną (odcięcie wilgoci od wylewki) i na to można położyć piankę pod panele i na to panel. Natomiast jeśli zależy Ci na wyciszeniu, wygłuszeniu, to zamiast pianki lepszy będzie korek pod panele.
Napisano
Jest to poddasze. Strop Teriva + wylewka. Izolacji akustycznej zero, na dole słychać nawet ciche chodzenie. Chciałem położyć wełnę i nie wiem czy trzeba kłaść osb pod panele
Napisano
Cytat

[...]
Chyba, że myślałeś, żeby na istniejącą wylewkę położyć warstwę izolującą (raczej wełny, a nie styropianu), na to OSB (bo musi być twardo pod pływającą podłogą), na to gąbka podkładowa i panele.
[...]


icon_lol.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Jakie 25m2?


To nie będzie wcale wygłuszenia a o to mi chodzi. Samo OSB nie da chyba rady



25m2 paneli układałem na tym osb icon_wink.gif
Jeśli chcesz wełnę to na płytach z wełny układa się folią paroizolacyjną grubości min. 0,2 mm. Usztywnieniem przenoszącym obciążenia są płyty drewnopochodne (wiórowe, OSB) posiadające na czterech krawędziach frez typu ?wpust-pióro?. Po ich dokładnym ułożeniu bezpośrednio pod panele można położyć arkusze piankowe oferowane często łącznie z panelami.

Jeśli wolisz cieniej może zastosuj:
1. Mata podpodłogowa TUPLEX grubości 2,6 mm. Dwie warstwy folii polietylenowej rozdzielone warstwą granulek styropianowych. Dobrze tłumi odgłosy kroków. Można ją stosować jako izolację przeciwwilgociową pomiędzy parkietem i podłożem, na przykład gdy podkład nie jest jeszcze wystarczająco suchy.
2. EKO-PŁYTY ze sprasowanych wiórów drzewnych. Bardzo lekkie i porowate, a więc dobrze tłumią dźwięki.
3. Maty korkowe grubości 1,8 mm. Bardzo dobra izolacja akustyczna: najskuteczniej zapobiegają "stukotaniu" posadzki. Ściśliwe i elastyczne, a więc łatwo powracają do pierwotnego kształtu.
4. Suchy jastrych Fermacell. Izolacja akustyczna i wygłuszanie odgłosu kroków. Do stosowania na stropach belkowych i gęstożebrowych. Są to tekturowe plastry miodu, wypełnione kruszywem.
5. Isower Eurostyr. Płyty styropianowe Eurostyr FLEX CP3 cechują się wskaźnikiem zmniejszenia poziomu uderzenia dźwięków (tłumienia dźwięków uderzeniowych) LW ? 29 dB.
Wykonanie izolacji akustycznej stropu w postaci płyt styropianu elastycznego Eurostyr FLEX CP3 o grubości 30 / 27 mm (30 - grubość nominalna, 27 - grubość po wbudowaniu w podłodze pływającej) wraz z dodatkową warstwą jastrychu cementowego o grubości minimum 40 mm pozwala na uzyskanie podłogi pływającej w klasie akustycznej PP(n) -26
Napisano
Wszystko zależy od rodzaju stropu (podłoża) na jakim ma być ułożona deska parkietowa.
Jeśli jest to wylewka betonowa to w pełni zgadzam się z opinią użytkownika „Galeria Parkietu”

Cytat

Przede wszystkim napisz co w tej chwili jest na podłodze tam gdzie chcesz położyć panele. Jeśli jest to np. wylewka to kładziemy folię izolacyjną (odcięcie wilgoci od wylewki) i na to można położyć piankę pod panele i na to panel. Natomiast jeśli zależy Ci na wyciszeniu, wygłuszeniu, to zamiast pianki lepszy będzie korek pod panele.



Jeśli natomiast jest to np. strop drewniany to rzeczywiście konieczne jest wygłuszenie stropu gdyż w przeciwnym ranie odgłosy stąpania po podłodze będą dokuczliwe na niższej kondygnacji.
W takim wypadku należy zastosować następujący system:
- sprawdzić i ewentualni poprawić mocowanie desek tak aby nie odstawały
- ułożyć warstwę wygłuszającą - twardy styropian (wełna mineralna – będzie za miękka)
- ułożyć płytę OSB
- położyć matę korkową 2 mm lub pianomat 3 mm
- ułożyć deski parkietowe pływająco

Alternatywnie można zastosować nowoczesny system tzw. suchej wylewki FARMCELL – oto link: <a href="http://www.fermacell.pl/html/pol/pl/do-pobrania-podlogi.php" target="_blank" rel="nofollow">http://www.fermacell.pl/html/pol/pl/do-pobrania-podlogi.php</a> na taki system nie trzeba używać płyty OSB – tylko od razu położyć matę korkową 2 mm lub pianomat 3 mm następnie ułożyć deski parkietowe pływająco

Obydwa systemy podniosą poziom podłogi w stosunku do stanu pierwotnego o OKOŁO 8-10 cm.

Fila odcinająca wilgoć powinna być użyta jedynie wówczas gdy pomieszczenie poniżej jest np. łazienką, kuchnią, lub np. pralnią

Product Manager
Wojciech Warchoła

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...