Skocz do zawartości

Stropy typu filigran - zalety i wady


Recommended Posts

Napisano
Jaki strop jest bardziej ekonomiczny w wykonaniu (monolit, filigran, czy teriva)? Strop na budynek jednorodzinny, 160m2, rozpiętość 8,5m..
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Napisane jest "żelbeton" ciekaw jestem jakie są proporcje , ile żelu a ile betonu, jakaś nowość ? Ja do betonu dodałbym jakiegoś żelaza i wyszedł by żelazobeton . Ale niech i na tym żelu mury pną się do góry. Powodzenia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Z doświadczenia wiem, że strop tego typu nie wymaga tynkowania. Warunkiem jest prawidłowy montaż i oczywiście gładki spód płyty filigran. Wystarczy wtedy mocniejszy grunt tzw "szczepny" i wykonujemy gładź szpachlową (ewentualnie z zastosowaniem siatki tynkarskiej) . Koszt stropu filigran nie jest tańszy od innych systemów, natomiast szybkość realizacji stropu przy dobrej organizacji robót jest nieporównywalna. Zaletą jest również mniejsza ilość stempli potrzebna podczas wykonywania stropu..
  • 4 lata temu...
Gość Adam-projekt
Napisano
Do mietek - Człowieku od poczatku XX wieku nie ma czegos takiego jak żelazo-beton. Jest żelbet.
  • 9 miesiące temu...
Gość Piotr
Napisano
Jedno pytanie- czy w takim stropie można wykonać już po montarzu samego stropu otwór na schody?
  • 1 rok temu...
Gość supporterwnc
Napisano
Odpowiadam Piotrowi 1,5 roku po jego pytaniu, ale może się komuś przyda odpowiedż. Wszystkie otwory w takim stropie wykonuje się w fazie produkcji (prefabrykacji). Zgłaszasz się do firmy, pokazujesz projekt, otrzymujesz wstepną wycenę, na podstawie projektu firma przeprojektowuje strop,wpłacasz zaliczkę,czekasz na transport, dźwig i ew. montaż (opcjonalnie, ale z montażem masz 8%vat, a nie 23%). Koszty: strop 150m2- dość skomplikowany, na szkody górnicze- lany razem z nadprożami (2x3m i 1x4m), wieńcem, balkonem 8x2m,dwoma wysokimi nadciągami po 60cm i dwoma belkami po 88cm wysokości) plus szałowanie wieńca, nadproży i belek z zalaniem nadbetonem- 36000zł. Opcjonalnie tylko "suchy" montaż, czyli transport i rozłożenie płyt na już ustawionym stemplowaniu (stemplowanie w obu przypadkach w gestii inwestora)- 22000zł. Resztę musisz dozbroić sam (cały materiał na zbrojenie w postaci prętów, gotowych kratownic i koszy w cenie), zaszałować i zalać nadbetonem. Transport, dojazd i praca dźwigu w cenie. Strop typu 2K (na szkody górnicze, podobny do filigrana, ale zbrojony dwukierunkowo), Górny Śląsk, pażdziernik 2017 Koszt monolitycznego na ten sam budynek- 28000zł-33000zł, ale zależało nam na pięknym,równym, surowym betonie-wyszło cudnie:))
  • 5 miesiące temu...
Gość Adam Lundin
Napisano
Czym najlepiej wypełnić ten strop? Czystym betonem czy betonem z domieszka izolacji?
Napisano
Dnia 1.04.2018 o 09:45, Gość Adam Lundin napisał:

Czym najlepiej wypełnić ten strop? Czystym betonem czy betonem z domieszka izolacji?

Nadbeton w stropie filigran też pełni funkcję konstrukcyjną i użyty do wylania beton musi mieć wymaganą wytrzymałość. Ewentualne modyfikacje może przeprowadzić tylko konstruktor po wykonaniu niezbędnych obliczeń.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...