Skocz do zawartości

jaką ścianę wybralibyście?/ wybraliście i dlaczego?


Recommended Posts

Napisano
Czy na pewno? Czy bilans dla chłonięcia jest dodatni? Wszystkie moje pomiary wykazały, że po każdej zimie zawilgocenie coraz mniej - ale wzrasta! Ponieważ nie spotkałem w BK zawilgocenia ponad 10% - więc wydaje mi się, że to nasycenie, w drewnie to 30%. Styropian – 6%
Napisano
Cytat

Beton komorkowy rzeczywiscie wody nie lubi dlatego trzeba go przed zima przykryc.
Mozna nawet czarna folia.
Natomiast ma takie zalety, ze jest cieplejszy wiec warstwa styropianu moze byc pozniej ciensza i dobrze sie tnie - dlatego nie ma po nim praktycznie odpadow. Przy materialach ceramicznych zawsze zostaje po budowie sterta gruzu, za ktora slono zaplacilismy.


Beton komórkowy jest cieplejszy od porothermu?
Napisano
Cytat

Czy na pewno? Czy bilans dla chłonięcia jest dodatni? Wszystkie moje pomiary wykazały, że po każdej zimie zawilgocenie coraz mniej - ale wzrasta! Ponieważ nie spotkałem w BK zawilgocenia ponad 10% - więc wydaje mi się, że to nasycenie, w drewnie to 30%. Styropian – 6%


No i?... jak ktoś latem chce ocieplić to zdąży mu porządnie wyschnąć po zimie.

Cytat

Beton komórkowy jest cieplejszy od porothermu?


O BK mówi się, że ściany z niego zbudowane są "ciepłe" icon_wink.gif
Napisano
Piszę o dyfuzji - chłonięciu wilgoci z wewnątrz. Nie interesuje mnie wilgoć technologiczna, bo to margines!
Czy "ciepły" dom to, to samo co izolowany? Znam sporo ciepłych domów - tylko za ile? BK nie jest od ustawiania temperatury. Izolowanie poniżej 0.1W/m2 xK - dziś nie ma sensu! jak można być pewnym bardzo wysokiej emerytury lub, że ceny nośników polecą na łeb na szyję.
Napisano
Cytat

Piszę o dyfuzji - chłonięciu wilgoci z wewnątrz. Nie interesuje mnie wilgoć technologiczna, bo to margines!
Czy "ciepły" dom to, to samo co izolowany? Znam sporo ciepłych domów - tylko za ile? BK nie jest od ustawiania temperatury. Izolowanie poniżej 0.1W/m2 xK - dziś nie ma sensu! jak można być pewnym bardzo wysokiej emerytury lub, że ceny nośników polecą na łeb na szyję.


Pisałem o "ciepłych ścianach"... takie odczucie przy dotykaniu ściany
Napisano
Cytat

Beton komórkowy jest cieplejszy od porothermu?


Wg danych, ktore znalazlem lambda porothermu to 0,31 ytonga odm 600 to 0,16 dla porownania styropianu to 0,04 W/mK.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wg danych, ktore znalazlem lambda porothermu to 0,31 ytonga odm 600 to 0,16 dla porownania styropianu to 0,04 W/mK.



Zgadza się .... bk jest cieplejszy od ceramiki ....
600 - odmiana najzimniejsza ale najtwardsza , 350 odmiana najcieplejsza ale najbardziej krucha ....
ale jest to ważne wtedy , kiedy budujemy ścianę jednowarstwową ....
Kiedy budujemy i ścianę docieplamy styropianem nie ma co walczyć o każdą setną procenta .... wtedy "ciepłość" materiału ma znikome znaczenie .... a należy się kierować przede wszystkim takimi przesłankami jak cena , dostępność na rynku , zalety i wady materiału (łatwość w budowie, obróbce, dźwiękoszczelność - czyli kto co lubi).

Natomiast budując ścianę jednowarstwową - nie wybrałabym ceramiki ..... wybrałam bk, odmiana szara , z Prefabet Bielsko.
Ściana jednowarstwowa ma to do siebie , że nie wybacza błędów .... o ile budując dwuwarstwówkę "babole" przykrywa się styropianem i jest git - o tyle w ścianie jednowarstwowej trzeba mieć bardzo dobrą sprawdzoną ekipę - każdy prześwit to po prostu dziura w ścianie icon_wink.gif .

Bk ma jeszcze jedną zaletę .... jest bardzo łatwy w obróbce - wyrycie rowków pod kable , rury , wywiercenie dziury to Pan Pikuś ... icon_biggrin.gif
jednocześnie nie jest aż tak kruchy , żeby nie można było na nim nic powiesić .... moje meble kuchenne wiszą na prowadnicach bez żadnych extra stelaży , plazma na ścianie , grzejniki ..... bez problemu - na śrubach .... to tak w kwestii obalenia mitów że nawet grzejników nie da się powiesić bo się rozpada ... icon_wink.gif icon_biggrin.gif

Woda .... hm ... u sąsiada stał dom z BK nie przykryty niczym , bez dachu całą zimę .... przyszło słoneczko , wyschło wszystko .... nic się nie dzieje ....
jeśli już kogoś serce boli z niepewności - to ja wcześniej radzili - przykryć od góry mury czarną folią , podociskać cegłówkami i ok ....

Wilgoć .... hm .... a przepraszam - dyskusja rozumiem o domach z bk budowanych i nieprzykrytych latami, kilkunastoma latami tak? no to wtedy , po tylu latach nieprzykrycia dachem i wiecznego moknięcia i schnięcia - mogłoby to stanowić problem ....
bo tak jak się standardowo buduje w dwa, trzy lata a potem tynkuje , ogrzewa i mieszka , to problemu raczej nie widzę - od spraw regulowania wilgoci w domu jest sprawna wentylacja która z taką ilością wilgoci która po budowie zostaje spokojnie sobie poradzi ....
wprowadziłam się w 14 miesięcy po wbiciu łopaty .... w czerwcu ..... wilgoć w domu była - nie ma o czym mówić .... woda skraplała się na oknach , widać i czuć było ewidentnie .... sprawę załatwiła wentylacja - pootwierane okna .... na jesieni było już ok ....
nie ma co panikować ....
panika i niesprawdzone stereotypy sprawiają, że ludzie dokonują złych wyborów ....
mnie też mało nie zakrakano .... że jak to .... ściana jednowarstwowa? że z torbami pójdę na ogrzewanie , że w kufajce zimą będę siedzieć .... bla bla bla ....
miesięcznie CO i CWU paląc ekogrochem uśredniając wynosi mnie kole 250zł .... dla mnie niedużo - na blokach płaciłam porównywalnie za metraż trzy razy mniejszy ....

więc .... kochani .... teoria teorią ...... a praktyka i tak swoje pokaże .... icon_biggrin.gif
zdroworozsądkowych wyborów życzę .... icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Piszę o dyfuzji - chłonięciu wilgoci z wewnątrz.



no właśnie do tego chciałabym się odnieść ....
po otynkowaniu z dwóch stron i omalowaniu jakąś extra farbą silonową to już raczej niewiele wchłonie sama ściana z bk , prawda?
to o czym my tu mówimy?

Cytat

Nie interesuje mnie wilgoć technologiczna, bo to margines!



tia .... margines .... według Pana setki litrów wody z tynków i wylewek to margines? icon_eek.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...