Skocz do zawartości

jaką ścianę wybralibyście?/ wybraliście i dlaczego?


Recommended Posts

  Cytat

Beton komorkowy rzeczywiscie wody nie lubi dlatego trzeba go przed zima przykryc.
Mozna nawet czarna folia.
Natomiast ma takie zalety, ze jest cieplejszy wiec warstwa styropianu moze byc pozniej ciensza i dobrze sie tnie - dlatego nie ma po nim praktycznie odpadow. Przy materialach ceramicznych zawsze zostaje po budowie sterta gruzu, za ktora slono zaplacilismy.

Rozwiń  

Beton komórkowy jest cieplejszy od porothermu?
Link do komentarza
  Cytat

Czy na pewno? Czy bilans dla chłonięcia jest dodatni? Wszystkie moje pomiary wykazały, że po każdej zimie zawilgocenie coraz mniej - ale wzrasta! Ponieważ nie spotkałem w BK zawilgocenia ponad 10% - więc wydaje mi się, że to nasycenie, w drewnie to 30%. Styropian – 6%

Rozwiń  

No i?... jak ktoś latem chce ocieplić to zdąży mu porządnie wyschnąć po zimie.

  Cytat

Beton komórkowy jest cieplejszy od porothermu?

Rozwiń  

O BK mówi się, że ściany z niego zbudowane są "ciepłe" icon_wink.gif
Link do komentarza
Piszę o dyfuzji - chłonięciu wilgoci z wewnątrz. Nie interesuje mnie wilgoć technologiczna, bo to margines!
Czy "ciepły" dom to, to samo co izolowany? Znam sporo ciepłych domów - tylko za ile? BK nie jest od ustawiania temperatury. Izolowanie poniżej 0.1W/m2 xK - dziś nie ma sensu! jak można być pewnym bardzo wysokiej emerytury lub, że ceny nośników polecą na łeb na szyję.
Link do komentarza
  Cytat

Piszę o dyfuzji - chłonięciu wilgoci z wewnątrz. Nie interesuje mnie wilgoć technologiczna, bo to margines!
Czy "ciepły" dom to, to samo co izolowany? Znam sporo ciepłych domów - tylko za ile? BK nie jest od ustawiania temperatury. Izolowanie poniżej 0.1W/m2 xK - dziś nie ma sensu! jak można być pewnym bardzo wysokiej emerytury lub, że ceny nośników polecą na łeb na szyję.

Rozwiń  

Pisałem o "ciepłych ścianach"... takie odczucie przy dotykaniu ściany
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  Cytat

Wg danych, ktore znalazlem lambda porothermu to 0,31 ytonga odm 600 to 0,16 dla porownania styropianu to 0,04 W/mK.

Rozwiń  


Zgadza się .... bk jest cieplejszy od ceramiki ....
600 - odmiana najzimniejsza ale najtwardsza , 350 odmiana najcieplejsza ale najbardziej krucha ....
ale jest to ważne wtedy , kiedy budujemy ścianę jednowarstwową ....
Kiedy budujemy i ścianę docieplamy styropianem nie ma co walczyć o każdą setną procenta .... wtedy "ciepłość" materiału ma znikome znaczenie .... a należy się kierować przede wszystkim takimi przesłankami jak cena , dostępność na rynku , zalety i wady materiału (łatwość w budowie, obróbce, dźwiękoszczelność - czyli kto co lubi).

Natomiast budując ścianę jednowarstwową - nie wybrałabym ceramiki ..... wybrałam bk, odmiana szara , z Prefabet Bielsko.
Ściana jednowarstwowa ma to do siebie , że nie wybacza błędów .... o ile budując dwuwarstwówkę "babole" przykrywa się styropianem i jest git - o tyle w ścianie jednowarstwowej trzeba mieć bardzo dobrą sprawdzoną ekipę - każdy prześwit to po prostu dziura w ścianie icon_wink.gif .

Bk ma jeszcze jedną zaletę .... jest bardzo łatwy w obróbce - wyrycie rowków pod kable , rury , wywiercenie dziury to Pan Pikuś ... icon_biggrin.gif
jednocześnie nie jest aż tak kruchy , żeby nie można było na nim nic powiesić .... moje meble kuchenne wiszą na prowadnicach bez żadnych extra stelaży , plazma na ścianie , grzejniki ..... bez problemu - na śrubach .... to tak w kwestii obalenia mitów że nawet grzejników nie da się powiesić bo się rozpada ... icon_wink.gif icon_biggrin.gif

Woda .... hm ... u sąsiada stał dom z BK nie przykryty niczym , bez dachu całą zimę .... przyszło słoneczko , wyschło wszystko .... nic się nie dzieje ....
jeśli już kogoś serce boli z niepewności - to ja wcześniej radzili - przykryć od góry mury czarną folią , podociskać cegłówkami i ok ....

Wilgoć .... hm .... a przepraszam - dyskusja rozumiem o domach z bk budowanych i nieprzykrytych latami, kilkunastoma latami tak? no to wtedy , po tylu latach nieprzykrycia dachem i wiecznego moknięcia i schnięcia - mogłoby to stanowić problem ....
bo tak jak się standardowo buduje w dwa, trzy lata a potem tynkuje , ogrzewa i mieszka , to problemu raczej nie widzę - od spraw regulowania wilgoci w domu jest sprawna wentylacja która z taką ilością wilgoci która po budowie zostaje spokojnie sobie poradzi ....
wprowadziłam się w 14 miesięcy po wbiciu łopaty .... w czerwcu ..... wilgoć w domu była - nie ma o czym mówić .... woda skraplała się na oknach , widać i czuć było ewidentnie .... sprawę załatwiła wentylacja - pootwierane okna .... na jesieni było już ok ....
nie ma co panikować ....
panika i niesprawdzone stereotypy sprawiają, że ludzie dokonują złych wyborów ....
mnie też mało nie zakrakano .... że jak to .... ściana jednowarstwowa? że z torbami pójdę na ogrzewanie , że w kufajce zimą będę siedzieć .... bla bla bla ....
miesięcznie CO i CWU paląc ekogrochem uśredniając wynosi mnie kole 250zł .... dla mnie niedużo - na blokach płaciłam porównywalnie za metraż trzy razy mniejszy ....

więc .... kochani .... teoria teorią ...... a praktyka i tak swoje pokaże .... icon_biggrin.gif
zdroworozsądkowych wyborów życzę .... icon_smile.gif
Link do komentarza
  Cytat

Piszę o dyfuzji - chłonięciu wilgoci z wewnątrz.

Rozwiń  


no właśnie do tego chciałabym się odnieść ....
po otynkowaniu z dwóch stron i omalowaniu jakąś extra farbą silonową to już raczej niewiele wchłonie sama ściana z bk , prawda?
to o czym my tu mówimy?

  Cytat

Nie interesuje mnie wilgoć technologiczna, bo to margines!

Rozwiń  


tia .... margines .... według Pana setki litrów wody z tynków i wylewek to margines? icon_eek.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...