Skocz do zawartości

Ciemne smugi w miejscu przykrecenia płyty gipsowej do metalowego stelaza


Recommended Posts

Napisano
Na suficie w salonie pojawiają sie ciemne smugi w miejscu przykrecenia płyty gipsowej do metalowego stelaza. Czy to sie dzieje z powodu rożnicy temperatur. W pokoju jest cieplo a nad sufitem znajduje sie nieuzytkowe poddasze, ktore z boku w scianach nosnych ma otwory wentylacyjne. Sufit mam ocieplony 2 x welna mineralna 10 cm (20 cm).

Podejrzewam, ze albo warstwa welny jest za mala albo jest niedokladnie porozkladana. Czy planujac ocieplenie od srodka styropianem XPS 4 mm lub 7 mm , ktory przykleje bezposrednio do plyty gipsowej i potem pomaluje zlikwiduje ten problem.

Czy tez zamontowac podwieszany sufit obnizony o 30 cm ale jak wentylowac i czy trzeba wentylowac ta przestrzen pomiedzy starym sufitem i nowym? Czy tez nalezy zamontowac folie paraizolacyjna.?

Czytalem art. dr inz. A. Węglarza, który twierdzi, że wszelkie ocieplenia od srodka nalezy przeprowadzac z uzyciem folii paraizolacyjnej.

W roku 2009 docieplilem sciany zewnetrzne styropianem Platinum plus 8 cm a przy badaniu kamera termowizyjna na styku sciany nosnej z dachem pojawial sie kolor zolty z czego wywnioskowalem, ze ocieplenie sufity od gory tj. od strony poddasza jest za slabe lub niedokladne. Prosze o poradę.
Napisano
1. Smugi na profilach mogą powstawać w wyniku nadmiernej wilgotności powietrza w pomieszczeniach, gdyż płyta g-k nie jest wentylowana w tych miejscach od strony sufitu.
2. Ocieplenie grubości 4 czy 7 mm nie daje żadnych efektów.
3. Paroizolacje stosuje się w przypadku ocieplenia wełna mineralną, i układa pd nią bezpośrednio na stropie, a przy styropianie nie jest to konieczne.
5. Gorsza ciepłochronność na szczycie ściany jest efektem ucieczki ciepła przez powierzchnię poziomą zakończenia ściany, gdzie nie ma ocieplenia.
Napisano
Cytat

Na suficie w salonie pojawiają sie ciemne smugi w miejscu przykrecenia płyty gipsowej do metalowego stelaza. Czy to sie dzieje z powodu rożnicy temperatur. W pokoju jest cieplo a nad sufitem znajduje sie nieuzytkowe poddasze, ktore z boku w scianach nosnych ma otwory wentylacyjne. Sufit mam ocieplony 2 x welna mineralna 10 cm (20 cm).

Podejrzewam, ze albo warstwa welny jest za mala albo jest niedokladnie porozkladana. Czy planujac ocieplenie od srodka styropianem XPS 4 mm lub 7 mm , ktory przykleje bezposrednio do plyty gipsowej i potem pomaluje zlikwiduje ten problem.

Czy tez zamontowac podwieszany sufit obnizony o 30 cm ale jak wentylowac i czy trzeba wentylowac ta przestrzen pomiedzy starym sufitem i nowym? Czy tez nalezy zamontowac folie paraizolacyjna.?

Czytalem art. dr inz. A. Węglarza, który twierdzi, że wszelkie ocieplenia od srodka nalezy przeprowadzac z uzyciem folii paraizolacyjnej.

W roku 2009 docieplilem sciany zewnetrzne styropianem Platinum plus 8 cm a przy badaniu kamera termowizyjna na styku sciany nosnej z dachem pojawial sie kolor zolty z czego wywnioskowalem, ze ocieplenie sufity od gory tj. od strony poddasza jest za slabe lub niedokladne. Prosze o poradę.




Ciepła płyta g/kartonowa styka się z zimnym stelażem i występuje " punkt rosy "

Powodów może być jeden lub kila naraz
-źle rozłożona wełna mineralna
-profile przyścienne przewodzą zimno ze ścian na profile główne
-nadmierna wilgotności powietrza w pomieszczeniach
-nadmierna wentylacja nieużytkowego poddasza
Napisano
Szanowny Panie!

Występowanie opisanych ciemnych smug może być spowodowane brakiem foli paraizolacyjnej pomiędzy płytami gipsowo-kartonowymi, a stalowymi profilami. W tym przypadku na profilach stalowych występowałoby nadmierne zawilgocenie, co w dalszej kolejności skutkowałoby zbieraniem się np. kurzu w miejscach zawilgocenia płyt. Dla dokładnego określenia przyczyny powstałych wad należałoby przeprowadzić dodatkowe badania, np. wilgotności płyt w miejscach występowania smug. Ewentualnym sposobem naprawy mogłoby być wysuszenie zawilgoconych płyt oraz zastosowanie bariery przeciwwilgociowej od strony pomieszczenia.

W przypadku dalszych pytań proszę o kontakt.

Z poważaniem

Wojciech Stasiak
Doradca ds. Systemów Budowlanych Knauf Sp. z o.o.
Napisano
Cytat

Szanowny Panie!

Występowanie opisanych ciemnych smug może być spowodowane brakiem foli paraizolacyjnej pomiędzy płytami gipsowo-kartonowymi, a stalowymi profilami. W tym przypadku na profilach stalowych występowałoby nadmierne zawilgocenie, co w dalszej kolejności skutkowałoby zbieraniem się np. kurzu w miejscach zawilgocenia płyt. Dla dokładnego określenia przyczyny powstałych wad należałoby przeprowadzić dodatkowe badania, np. wilgotności płyt w miejscach występowania smug. Ewentualnym sposobem naprawy mogłoby być wysuszenie zawilgoconych płyt oraz zastosowanie bariery przeciwwilgociowej od strony pomieszczenia.

W przypadku dalszych pytań proszę o kontakt.


Słowem szykuje się sporawy remoncik icon_sad.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...