Skocz do zawartości

Strop


Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie odnośnie wykonania stropu.

Jaki polecacie wylewany betonem czy ceramiczny?


Znajomy ma strop ceramiczny i w zimie jak palił w kominku to pył z niego przyciągał do sufitu w jednych miejscach bardziej w drugich słabiej. Na wiosnę na suficie miał jaśniejsze i ciemniejsze pasy.
Napisano
Pewnie miał strop na belkach żelbetowych - te wąskie pasy to belki, szersze to pustaki.

Ja bym polecał żelbetowy - masz potem dowolność rozmieszczenia ścian działowych, przy stropach gęstożebrowych (ceramiczne) pod ścinki muszą być przewidziane odpowiednie belki, i potem nie można ich przestawiać.
Dodatkowo przy żelbetowych można się pozbyć wszystkich podciągów i belek.
Napisano
Rodzaj stropu powinien być dostosowany do wymagań wytrzymałościowych, kształtu mozliwosci wykonawczych i trudno jednoznacznie określić który bedzie odpowiedniejszy w konkretnych warunkach. Opisane smugi na stropie ceramicznym spowodowane zostały brakiem ocieplenia ułożonego na jego wierzchu. W miejscach przebiegu żeber dochodziło do wykraplania się pary wodnej i osiadania w tym miejscu brudu. Przy normalnym uzytkowaniu takie zjawisko nie powinno występować.
Napisano
Cytat

trudno jednoznacznie określić który bedzie odpowiedniejszy w konkretnych warunkach



Sory, ale uważam, że najlepszy jest stro żelbetowy, stosowanie stropów gęstożebrowych (teriva, Fert i inne) spowodowane jest głównie ceną (inwestor) lub łatwością wykonania (wykonawca) - oczywiście przy odpowiednim kształcie budynku, jakości wykonania i nieprzestawianiu układu ścianek działowych dla mieszkańców różnice są niezauważalne i właściwie nieistotne.
Napisano
A jak mniej więcej kształtują się ceny za 1m2 stropu ceramicznego i stropu wylewanego.

Chodzi mi o przybliżony koszt całości razem z ociepleniem, wylewką itp.
Napisano
Wykonanie samego stropu żelbetowego, bez wylwewk izolacji itp. jest o ok. 20% droższe niż teriva (przy prostym układzie belek teriva)
koszt izolacji, wylewek, tynków - jest taki sam dla obu stropów

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...