Skocz do zawartości

Strop


Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie odnośnie wykonania stropu.

Jaki polecacie wylewany betonem czy ceramiczny?


Znajomy ma strop ceramiczny i w zimie jak palił w kominku to pył z niego przyciągał do sufitu w jednych miejscach bardziej w drugich słabiej. Na wiosnę na suficie miał jaśniejsze i ciemniejsze pasy.
Napisano
Pewnie miał strop na belkach żelbetowych - te wąskie pasy to belki, szersze to pustaki.

Ja bym polecał żelbetowy - masz potem dowolność rozmieszczenia ścian działowych, przy stropach gęstożebrowych (ceramiczne) pod ścinki muszą być przewidziane odpowiednie belki, i potem nie można ich przestawiać.
Dodatkowo przy żelbetowych można się pozbyć wszystkich podciągów i belek.
Napisano
Rodzaj stropu powinien być dostosowany do wymagań wytrzymałościowych, kształtu mozliwosci wykonawczych i trudno jednoznacznie określić który bedzie odpowiedniejszy w konkretnych warunkach. Opisane smugi na stropie ceramicznym spowodowane zostały brakiem ocieplenia ułożonego na jego wierzchu. W miejscach przebiegu żeber dochodziło do wykraplania się pary wodnej i osiadania w tym miejscu brudu. Przy normalnym uzytkowaniu takie zjawisko nie powinno występować.
Napisano
  Cytat

trudno jednoznacznie określić który bedzie odpowiedniejszy w konkretnych warunkach

Rozwiń  


Sory, ale uważam, że najlepszy jest stro żelbetowy, stosowanie stropów gęstożebrowych (teriva, Fert i inne) spowodowane jest głównie ceną (inwestor) lub łatwością wykonania (wykonawca) - oczywiście przy odpowiednim kształcie budynku, jakości wykonania i nieprzestawianiu układu ścianek działowych dla mieszkańców różnice są niezauważalne i właściwie nieistotne.
Napisano
A jak mniej więcej kształtują się ceny za 1m2 stropu ceramicznego i stropu wylewanego.

Chodzi mi o przybliżony koszt całości razem z ociepleniem, wylewką itp.
Napisano
Wykonanie samego stropu żelbetowego, bez wylwewk izolacji itp. jest o ok. 20% droższe niż teriva (przy prostym układzie belek teriva)
koszt izolacji, wylewek, tynków - jest taki sam dla obu stropów

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...