Skocz do zawartości

wnoszenie płyt gk na poddasze


Recommended Posts

Napisano
witam
chciałbym poprosić o radę w następującym temacie;
adaptuję poddasze parterowego domu i jestem na etapie docieplenia - następny etap do byłoby przykręcanie płyt gk do stelaża ale nie wiem jak zatargać płyty gk na poddasze - z racji układu pomieszczeń nie uda mi się wnieść ich po schodach - pozostaje okno. Okno jest na wysokości ok. 5-6 m. Mam pewien pomysł ale jest tylko hipotetycznie do wykonania więc jeżeli ktoś coś takiego już przezszedł to poproszę o podzielenie się doświadczeniami
dzięki z góry
Napisano
witam!
ja widzialem płyty o mniejszych wymiarach niz standart (1,20x2,60) ale w niemczech,nie wiem czy w PL sa takie w sprzedazy musisz popytac w casto leroy merlin lub innych budowlanych!
tez mialem ten sam problem z wnoszeniem ,u mnie w szczycie jest okno prawie jak balkonowe no i posiadam taki maly widlak wiec bylo latwo,tylko tyle ze sie nabiegalem w sumie najlepiej gdyby byly 3 osoby nas bylo
dwoje!
jak masz mozliwosc jakiegos widlaka zalatwic to bardzo bedzie pomocny.

pozdrawiam!
Napisano
W składach PSB (przynajmniej w Puławach) są dostępne płyty zielone "mini" o wymiarach 130x90 cm
Napisano
ja bym wolał standardowe wielkości. myslałem żeby zrobic coś niby tor z dylaków/ krokwi i takie sanki na które układam płytę i wciągam na górze i tam zdejmuje i układam - to jest 100 szt więc sporo roboty, nie mam widlaka chyba że dowóz będzie z hds-em ale nie wiemn czy on tak wysoko podniesie
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

ja bym wolał standardowe wielkości. myslałem żeby zrobic coś niby tor z dylaków/ krokwi i takie sanki na które układam płytę i wciągam na górze i tam zdejmuje i układam - to jest 100 szt więc sporo roboty, nie mam widlaka chyba że dowóz będzie z hds-em ale nie wiemn czy on tak wysoko podniesie




Witam . Idealnym rozwiązaniem jest wynajem windy zewnętrznej meblowo towarowej którą posiadamy .W ten sposób bezpiecznie i szybko Twoje płyty oraz inne materiały ,meble itp.znajdą się na poddaszu .Oto link do naszego ogłoszenia http://oferia.pl/usluga/item212639-wynajem...da-przeprowacka
pozdrawiam i zapraszam do współpracy
Napisano
Cytat

ja bym wolał standardowe wielkości. myslałem żeby zrobic coś niby tor z dylaków/ krokwi i takie sanki na które układam płytę i wciągam na górze i tam zdejmuje i układam - to jest 100 szt więc sporo roboty, nie mam widlaka chyba że dowóz będzie z hds-em ale nie wiemn czy on tak wysoko podniesie



Wystarczy trochę rusztowania i paru ludzi .
Napisano

Jakąś małą wyciągarkę pożyczyć ( a nóz/widelec ktoś w okolicy ma i za przysłowiową flaszkę użyczy )
Dobra by była do tego konstrukcja podobna do wózka bagażowego
np. coś takiego/czy podobnego (nawet własnej roboty ) :

woz_02-wozek_turystyczno_bagazowy_do_walizki.jpg

ładować po kilka sztuk...
spiąć pasami ...
i..
wciągać na górę icon_biggrin.gif

Napisano
Można uzyć windy dekarskiej.
Nie mniej jednak wskazany jest pomost lub rusztowanie zewnętrzne by mozliwe bylo zdjecie plyt i bezpieczne przelozenie przez okno. Praca ciężka i niebezpieczna oraz występuje ryzyko uszkodzenia znacznej ilości płyt.
W takim przypadku do zabudowy poddasza plecam uzyć płyt "grubas" o wymiarach 62,5cm na 200 lub 260cm o grubości 20mm.
Zyskamy łatwy transport mniej uszkodzeń płyt, dużą sztywność zabudowy przy jednoczesnym zredukowaniu ilości profili ograniczymy ilość potencjalnych połączeń płyt o ciętej krawędzi w porównaniu do płyt mini.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...