samuell Napisano 11 lutego 2010 Udostępnij #1 Napisano 11 lutego 2010 Mama taki problem, a mianowicie mieszkam w "bloku" lat 70 i w tym roku wspólnota mieszkaniowa zdecydowała o dociepleniu budynku jak pomyśleli tak uczynili. Po jakiś trzech miesiącach od docieplenia w pokojach zaczął wychodzić grzyb, pleśń :/. Okna mam PCW, ale zamontowane 6 lat temu i wtedy nie było tego problemu. Skąd ten problem z pleśnią po dociepleniu? I czy jest jakaś rada na pozbycie się przyczyny, anie tylko skutków? Link do komentarza
Gość stach Napisano 11 lutego 2010 Udostępnij #2 Napisano 11 lutego 2010 Które piętro, w jakim miejscu ta pleśń...Poczytaj inne tematy, sporo ostatnio się o tym pisało...Wnioski z tych tematów:trzeba sprawdzić wentylację, ewentualnie ją usprawnić, grzać i wietrzyć. Link do komentarza
samuell Napisano 11 lutego 2010 Autor Udostępnij #3 Napisano 11 lutego 2010 Jestem nowy na forum i przejże wcześniejsze tematy.Jest to parter ale na ostatnim także jest taki problem. To, że trzeba wietrzyć i że brak wentylacji to są standardowe odpowiedzi. Spotyka się także odpowiedź, że docieplenie budynku rozwiąże problem, a u mnie jest odwrotnie, że po dociepleniu powstał problem. Co do temperatury w pomieszczeniu to jest ona w granicach 18-22 stopnie. Jeżeli chodzi o wentylację to co mam zrobić jak ją wykonać bo przewodu kominowego nie ma, a wietrzenie nie powoduje cyrkulacji powietrza to też chyba nic za bardzo nie da :/ aaa jeszcze co do pleśni to pojawia się ona w narożniku przy posadzce i przy stropie. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 11 lutego 2010 Udostępnij #4 Napisano 11 lutego 2010 Zasadą jest by warstwa o największym oporze dyfuzyjnym była od środka. Brak proizolacji od wewnątrz nie odciął dyfuzji a styropian na zewnątrz wilgoć zatrzymał. Link do komentarza
Gość stach Napisano 11 lutego 2010 Udostępnij #5 Napisano 11 lutego 2010 Cytat Zasadą jest by warstwa o największym oporze dyfuzyjnym była od środka. Brak proizolacji od wewnątrz nie odciął dyfuzji a styropian na zewnątrz wilgoć zatrzymał. Napisz to, proszę, językiem zrozumiałym profanom. Nie wszyscy mają wiedzę taką jak Ty... Link do komentarza
simon_r Napisano 12 lutego 2010 Udostępnij #6 Napisano 12 lutego 2010 Cytat Napisz to, proszę, językiem zrozumiałym profanom. Nie wszyscy mają wiedzę taką jak Ty... Najprościej rzecz ujmując poprzez docieplenie zrobili wam termos, w którym wilgoć jest zatrzymywana w środku. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 12 lutego 2010 Udostępnij #7 Napisano 12 lutego 2010 Jedyna znana w fizyce forma izolacji termicznej to termos( nie ma czegoś takiego jak 80% termosu ! ) ale w tym przypadku nie ma od ciepłej strony warstwy zatrzymującej dyfuzje - czyli folii paroizolacyjnej . Ciepłe powietrze "przechodząc" przez ścianę, stygnie i odda wodę w styropianie - potem w ścianie.http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...zolacja%202.jpg Link do komentarza
NOTO Napisano 12 lutego 2010 Udostępnij #8 Napisano 12 lutego 2010 To dlaczego problem jest tylko w 2 mieszkaniach ? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 12 lutego 2010 Udostępnij #9 Napisano 12 lutego 2010 http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPGhttp://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPGProblem czy widoczny problem. Gdyby Pan prześledził jak rozkłada się wilgoć w ścianie byłoby to dla Pana oczywiste. Może więc opiszę. Dyfuzja w ścianie jest od środka do zewnątrz, ale zawilgocenie jest największe w od zewnątrz - gdzie zimniej. Woda siłami grawitacji po prostu ścieka w dół, dlatego zawilgocenie ściany jest najwyższe na parterze.Poszczególne mieszkania też mogą "wprowadzać" do ściany różne ilości wody. Większa wilgotność względna (małe dzieci, prania ,gotowania więcej osób ... rzadsze wietrzenie...) powoduje większe zawilgocenie przegrody. Link do komentarza
samuell Napisano 15 lutego 2010 Autor Udostępnij #10 Napisano 15 lutego 2010 Czyli jak powinno prawidłowo wyglądać docieplenie budynku żeby owe zjawisko nie występowało? Bo nigdzie się nie spotkałem z montażem foli paroizolującej. Drugie pytanie to jak rozwiązać teraz ten problem ? Link do komentarza
Konfi Napisano 21 lutego 2010 Udostępnij #11 Napisano 21 lutego 2010 Ja też nigdy nie widziałem folii montowanej pod styropian! Powinno się tak robić? Link do komentarza
Super B Napisano 22 lutego 2010 Udostępnij #12 Napisano 22 lutego 2010 Ja też pierwsze słyszę! Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 lutego 2010 Udostępnij #13 Napisano 23 lutego 2010 Jak to? A w dachu, a w domach szkieletowej... gdy "ocieplenie" jest powyżej 8 cm jest to obowiązkowe.Ja radzą izolować (izolacje zaczynają się od 30 cm - tak więc już dawno ( 20 lat) daję paroizolację od środka. Dyfuzja przy grubszej izolacji to wilgoć w przegrodzie termicznej. Są do dziś tacy co uważają „oddychanie” czyli chłonięcie wilgoci przez ścianę za zaletę. Za mikroklimat od 20 lat odpowiada wentylacja z regulacją! Link do komentarza
samuell Napisano 23 lutego 2010 Autor Udostępnij #14 Napisano 23 lutego 2010 Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 lutego 2010 Udostępnij #15 Napisano 23 lutego 2010 Cytat Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie? wentylacja z regulacją - czyli mechaniczna - najlepiej z odzyskiem ciepła - najtańsze rozwiązanie z najlepszym efektem. Link do komentarza
janekluki Napisano 23 lutego 2010 Udostępnij #16 Napisano 23 lutego 2010 Cytat Trochę spraw mi już rozjaśniło, ale jeszcze nie uzyskałem informacji co mam teraz zrobić. Bo wentylacji w pokojach nie mam, przewodów kominowych tez nie. Czyli co? Jakiś zewnętrzny komin do wentylacji? Czy jakieś prostsze rozwiązanie? jak nie masz kominów a chcesz zazolowac dom badziewiem w postaci styropianu to tylko i wyłacznie rekuperator i wentylacja mechaniczna Link do komentarza
HenoK Napisano 23 lutego 2010 Udostępnij #17 Napisano 23 lutego 2010 Cytat Jest to parter ale na ostatnim także jest taki problem. aaa jeszcze co do pleśni to pojawia się ona w narożniku przy posadzce i przy stropie. Prawdopodobną przyczyną są istniejące mostki termiczne pomiędzy ścianą fundamentową i ścianą parteru oraz pomiędzy dachem i ścianą ostatniej kondygnacji.Po ocieplenu budynek dla utrzymania tej samej temperatury potrzebuje mniej ciepła, ale miiejsca, gdzie występują mostki cieplne nadal potrzebują tego ciepła tyle samo. Spada temperatura tych miejsc, wykrapla się tam wilgoć, co stwarza warunki do rozwoju grzyba.Konieczne byłoby zlikwidowanie tych mostków.Sprawna wentylacja może ograniczyć ten problem. Link do komentarza
samuell Napisano 26 lutego 2010 Autor Udostępnij #18 Napisano 26 lutego 2010 Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 26 lutego 2010 Udostępnij #19 Napisano 26 lutego 2010 Cytat Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo. Zimą w/w wełna w takim otworze, byłaby świetnym producentem wody! Ściana wokół i pod taką dziurą byłaby zupełnie mokra. Link do komentarza
kingaj Napisano 26 lutego 2010 Udostępnij #20 Napisano 26 lutego 2010 Cytat Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać jednym z profesorów z uczelni i on mi zaproponował rozwiązanie tego problemu w taki sposób aby w zagrzybionych narożnikach nawiercić otwory na wylot wiertłem 6-8mm pod kątem tak aby woda się przez nie nie dostawała i wypełnić ten otwór wełną mineralną. Podobno od zewnętrznej strony tynku jak i od wewnętrznej nie jest to zauważalne, a efekt daje bo wilgoć ma którędy się wydostać. A i trzeba pamiętać aby otworów nie zamalować farbą nie przepuszczalną. A drugi sposób to taki, że miejsce standardowo maluje się jakimś środkiem niestety nazwy nie pamiętam, ale podobno na 2 lata wystarczy a później to samo. Oj uśmiałam się z tej rady profesorskiej. Przecież w wełnę będzie wsiąkała woda, będzie ona wiecznie wilgotna i na dodatek zawilgocała wszystko dookoła. Link do komentarza
samuell Napisano 26 lutego 2010 Autor Udostępnij #21 Napisano 26 lutego 2010 Cytat Oj uśmiałam się z tej rady profesorskiej. Przecież w wełnę będzie wsiąkała woda, będzie ona wiecznie wilgotna i na dodatek zawilgocała wszystko dookoła. Co do wełny to może i racja, że będzie wodę trzymać. A co myślicie o samych otworach? Ma to jakiś sens? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 26 lutego 2010 Udostępnij #22 Napisano 26 lutego 2010 tylko wentylacja - 700-800zł. i po problemie. Link do komentarza
samuell Napisano 26 lutego 2010 Autor Udostępnij #23 Napisano 26 lutego 2010 Cytat tylko wentylacja - 700-800zł. i po problemie. wentylacja w postaci rury zewnętrznej? Link do komentarza
majster2008 Napisano 26 lutego 2010 Udostępnij #24 Napisano 26 lutego 2010 witam jak jest wilgoć w ścianie ukazał sią mostek termiczne to co tu da wentylacja jak pomiędzy ścianami jest pustka to chce pan ściągnąć wode? niech pan napisze jakiej gr. są mury zew. i z czego Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 26 lutego 2010 Udostępnij #25 Napisano 26 lutego 2010 Cytat wentylacja w postaci rury zewnętrznej? Wentylacja to nie rura! Link do komentarza
Bopet Napisano 26 lutego 2010 Udostępnij #26 Napisano 26 lutego 2010 Czy ktoś mógłby napisać po kolei, jak ocieplić dom styropianem? I jak wstawić tam tę folię izolacyjną, którą sugeruje pan T.B.? Link do komentarza
janekluki Napisano 26 lutego 2010 Udostępnij #27 Napisano 26 lutego 2010 Cytat Czy ktoś mógłby napisać po kolei, jak ocieplić dom styropianem? I jak wstawić tam tę folię izolacyjną, którą sugeruje pan T.B.? może lepiej byłoby odpuscić sobie ten syf w postaci styropianu i zamontowac wełne skalną....a zamiast tej paroizolacji od strony wewnetrznej to zamontowac wentylacje mechaniczną ... Link do komentarza
majster2008 Napisano 26 lutego 2010 Udostępnij #28 Napisano 26 lutego 2010 witam nie wiem jak i gdzie pan T.B. chce zamontować ową folie przy murze betonowym a styropian to syf? dlaczego Link do komentarza
samuell Napisano 26 lutego 2010 Autor Udostępnij #29 Napisano 26 lutego 2010 Cytat Wentylacja to nie rura! A niby jak ma wyglądać wentylacja skoro nie ma przewodu kominowego! Trzeba go wykonać w postaci rury stalowej, ocieplonej. Bynajmniej moim zdaniem nie ma innej możliwości. A co do mechanicznej to w domu wielorodzinnym na parterze z tego co ja wiem to jest to prawie nie możliwe. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 27 lutego 2010 Udostępnij #30 Napisano 27 lutego 2010 wentylacja jest tylko mechaniczna. Przecież gdyby była wentylacja grawitacyjna (zapewniam, że grawitacja u Szanownego Pana działa) to nie byłoby problemu. Nie ma też takich przepisów, które zabraniałyby mieć skuteczną wentylację. Wentylacja mechaniczna wywiewna może być dla Szanownego Pana szkodliwa, mało tego wcale nie musi załatwić problemu. To się rozwiązuje inaczej. Link do komentarza
samuell Napisano 1 marca 2010 Autor Udostępnij #31 Napisano 1 marca 2010 Cytat wentylacja jest tylko mechaniczna. Przecież gdyby była wentylacja grawitacyjna (zapewniam, że grawitacja u Szanownego Pana działa) to nie byłoby problemu. Nie ma też takich przepisów, które zabraniałyby mieć skuteczną wentylację. Wentylacja mechaniczna wywiewna może być dla Szanownego Pana szkodliwa, mało tego wcale nie musi załatwić problemu. To się rozwiązuje inaczej. To jak to Pan rozwiązuje?? bo strasznie ogólnikami Pan mówi czyli praktycznie nic pożytecznego już więcej się dowiem np. z Muratora. A co do wykonania wentylacji na 700-800zł to co Pan miał na myśli skoro nie "rura zewnętrzna" ?? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 1 marca 2010 Udostępnij #32 Napisano 1 marca 2010 Nie spotkałem dobrych rozwiązań w Muratorze, więc się Pan nie dowie. Podałem cenę materiałów do rozwiązania problemu, a szczegóły są bardzo indywidualne, więc nie opisuję ich na ogólnym forum. Co do muratora... żyje z reklam więc musi oszukiwać. Nie jest zainteresowany izolowaniem domów bo izolacja nie ma reklam (lub ma znikome) rolą izolacji termicznej jest marginalizacja roli ogrzewania a do tego z ekonomicznych względów Murator dopuścić nie może. Wszystkie domu z katalogu Muratora "palą" minimum 150kWh/m2 rocznie.Dodam, że domy energooszczędne kończą się na 30kWh/m2 rocznie. Link do komentarza
majster2008 Napisano 1 marca 2010 Udostępnij #33 Napisano 1 marca 2010 witam p. samuell prosze wywiercić w tych ścianach otwór fi 10 na głębokość 20 cm w środku zawilgocenia wystarczy jeden co to da ? ano tam może stać woda pomiędzy płytami Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się