Skocz do zawartości

Początki fundamentów


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Nooo,ale to grozi jakąś katastrofą w przyszłości ?

.......


zazwyczaj można lachę położyć na ławy, w końcu to tylko fundamenty, a jak sama nazwa wskazuje.....
Napisano
Cytat

kto tak uznaje, bo nie orientuję się


w zasadzie to zależy to od rodzaju konstrukcji, klasy betonu. Do niedawna standardem było 40 krotny zakład i nikt się nie czepiał. Teraz przybywają na inspekcje goście w klapeczkach i jak ma zły dzień to się czepia. Zbrojenie które teraz wykonujemy ma zakład 50-krotny. Ale Barbossa jak byś budował dom i zrobisz zakład 40-krotny, to możesz być spokojny. Nie zawali się nawet przy dobrej imprezie.
Napisano
Cytat

Witam Ponownie.
A więc ławy fundamentowe zalane beton klasy B20, dalej będą bloczki betonowe 120cm w górę, następnie pustak gazobeton(ten biały 24x24x59) ale mam kilka pytań:

grunt glina, wykop na ok 70cm, ok 10cm podsypki ze żwiru.

- w projekcie beton B12,5 ławy miały wymiar 30x60, zbrojenie 20x38 drut 4x12fi siany zewnętrzne, 20x25 ściany wewnętrzne drut 4x12 fi strzemiona co 30cm 6fi
Brak obrazka


- kierownik mówił tak, żeby ławy zalać 35x50, zbrojenie 30x30
- natomiast budowlaniec mi podpowiedział ze względu na wysoki poziom wód gruntowych wiosną (wie jak jest bo zna ten teren) żeby zrobić tak i tak zrobiliśmy:
- ławy 60x60 zbrojenie 50x30 drut 6x12fi strzemiona co 30cm 6fi na wszystkich ławach dodatkowo jeszcze jeden drut na górze i dole po środku zbrojenia,

rys schematyczny
Brak obrazka

i teraz pytania:
- czy nie jest za szerokie zbrojenie?? pozostało tylko ok 5cm po bokach aby oblał je beton???
- czy dobrze zrobiliśmy że w wykop włożyliśmy mocno sprasowaną tekturę wymiar 110 na 70cm grubość ok4mm po to aby beton nie mieszał się z ziemią z wykopu. w wykopie tylko glina. koszt tektury 0zł miałem tego trochę.
- dlaczego zaczął mi pękać beton na rogach i czasem gdzieś na ławie, nie duże pęknięcia chyba ze 4 takie po 15cm długości i 1mm szerokości, to już było na drugi dzień po zalaniu? być może za późno zacząłem lać wodą i beton za szybko związał?? po 24h było pierwsze podlanie



- zbrojenie nie jest za szerokie / po 5 otuliny wystarczy/
- obkładanie betonu celuloza to nieporozumienie /wczesniej sciagałeś humus aby właśnie czegos uniknąć .../
- beton zaczął pękac bo: dałes za mocny /niezgodny z projektem/
za późno zacząłes pielęgnacje i i nie zabezpieczyłeś przed nadmiernym nagrzewaniem

natomiast nie ma to znaczenia dla konstrukcji - dom sie od tego nie zawali

p.s.
rada KB - aby "odchudzić" fundament była /moim zdaniem/ słuszna
rada "budowlańca" aby wpakowac Cie w dodatkowe koszty /tj. podwyszenie wysokości ław było radą dyletancką
zaś dołozenie zbrojenia było radą typu - "ani nie zaszkodzi ani nie pomoże"/

Napisano
Witam.
Czy te nieliczne pęknięcia (wynikające moim zdaniem ze zbyt późnego podlania po betonowaniu, od tamtej pory zero nowych pęknięć) są "głębokie" i czy są groźne dla stabilności budynku w późniejszych etapach.
jak długo powinno się podlewać beton, dziś już mija tydzień jak podlewam, starczy???

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam.
Czy te nieliczne pęknięcia (wynikające moim zdaniem ze zbyt późnego podlania po betonowaniu, od tamtej pory zero nowych pęknięć) są "głębokie" i czy są groźne dla stabilności budynku w późniejszych etapach.
jak długo powinno się podlewać beton, dziś już mija tydzień jak podlewam, starczy???

Pozdrawiam



Tydzień wystarczy, a pęknięcia betonu wynikają ze zbyt rozwodnionego betonu w czasie zalewania z gruszki , woda wycieka przez szpary w dechach (szalunku ) a beton  oddziela się bo  opada niżej rysuje się w miejscu przebiegania prętów . Pęknięcia (rysy betonu)  to  zagrożenie dla prętów konstrukcyjnych  (nie są otulone betonem ) woda może przedostawać się notorycznie  pręty będą wtedy korodować aż przerdzewieją       
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam Ponownie.
Już niebawem zaczniemy murować ścianę fundamentową z bloczków, wysokość 1,5m, teraz są "ławy" 60x60.
Ci co czytali temat od początku mają pogląd na sytuację jaka jest na działce. Grunt nieprzepuszczalny, humus i glina. Mam teraz pytanie czy warto pomyśleć o drenażu opaskowym żeby zabezpieczyć ławy przed wysokim poziomem wód gruntowych wiosną???(woda równo z powierzchnią gruntu tegorocznej wiosny była) czy taka woda im nie zagraża??? w sumie cały fundament z bloczków bedzie ponad tymczasowym gruntem. później bloczki będą obsypane ziemią.

Proszę o radę.
Napisano
Witam.
Mam pytanie odnośnie izolacji i ocieplenia fundamentów.
Jak pisałem powyżej, dom niepodpiwniczony, wyniesiony poziom "0" na 1,5m ponad obecną powierzchnię gruntu.
A więc tak:
- Ławy nie zaizolowane pionowo, wylane bezpośrednio gruncie, czy to ma jakiś negatywny wpływ na dom?
- izolacja pozioma miedzy ławę a bloczki dana, taka folia specjalna.
- bloczki w górę 1,5 m, smarować je teraz czarnym mazidłem do izolacji przeciwwilgociowej czy od razu przykleić styropian, siatka, klej i dopiero wymazać tym czarnym mazidłem, na koniec folia kubełkowa i obsypane ziemią?

Pytam bo plan jest taki:
- izolacja pozioma między ławą a bloczkami, (tak jest)
- izolacja przeciwwilgociowa ściany z bloczków tym mazidłem
- sytopian, siatka, klej
- folia kubełkowa
- obsyp z ziemi.

Gość w sklepie mi namieszał w głowie i proponuje:
- do bloczków przykleić najpierw styropian, siatka klej, i dopiero to mazidłem wysmarować, na to folia kubełkowa i obsyp z ziemi, twierdzi że w ten sposób fundament jest dobrze zaizolowany przeciwwilgociowo i termicznie. Mówił że przy wymazaniu od razu bloczków mazidłem pozbawi je to oddawaniu wilgoci z wnętrza budynku, i że styropian nie spełniałby swojej roli jeśli dostał by wody.

Co wy o tym myślicie???
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...