dziunia52 Napisano 20 stycznia 2010 Udostępnij #1 Napisano 20 stycznia 2010 Witam. Proszę o podpowiedź w sprawie najlepszej izolacji budynku 88.5 m2 parterowego. Piszę od dawna o projekcie ,, Jaskółka" MG Projekt w wersji murowanej. Nie mamy jeszcze projektu, wszystko jednak jest w naszych myślach. Mąż chce zastosować ściany zewnętrzne jednowarstwowe z bk grub. 24 cm + styropian 12-15 cm. Dach ceramiczny także dobrze ocieplony. Dołem mocna izolacja z ociepleniem. We wnętrzu rekuperator, na dachu system 2 solarów podgrzewających wodę. Zimą ogrzewanie piecem zgazowującym drewno lub pelety /prawdopodobnie o mocy 6 kW/ ogrzewające podłogówkę + ewentualnie 1 grzejnik w łazience albo typowe grzejniki żeliwne ścienne. W chłodne dni podgrzewanie kozą / bez nadmuchu/. Czy doradza Pan taki system ogrzewania domu? Co jest bardziej ekonomiczne i tańsze w eksploatacji: podłogówka / czy sama + rekuperacja wystarczy?/ czy grzejniki? Link do komentarza
RafalT88 Napisano 20 stycznia 2010 Udostępnij #2 Napisano 20 stycznia 2010 Cytat Witam. Proszę o podpowiedź w sprawie najlepszej izolacji budynku 88.5 m2 parterowego. Piszę od dawna o projekcie ,, Jaskółka" MG Projekt w wersji murowanej. Nie mamy jeszcze projektu, wszystko jednak jest w naszych myślach. Mąż chce zastosować ściany zewnętrzne jednowarstwowe z bk grub. 24 cm + styropian 12-15 cm. Dach ceramiczny także dobrze ocieplony. Dołem mocna izolacja z ociepleniem. We wnętrzu rekuperator, na dachu system 2 solarów podgrzewających wodę. Zimą ogrzewanie piecem zgazowującym drewno lub pelety /prawdopodobnie o mocy 6 kW/ ogrzewające podłogówkę + ewentualnie 1 grzejnik w łazience albo typowe grzejniki żeliwne ścienne. W chłodne dni podgrzewanie kozą / bez nadmuchu/. Czy doradza Pan taki system ogrzewania domu? Co jest bardziej ekonomiczne i tańsze w eksploatacji: podłogówka / czy sama + rekuperacja wystarczy?/ czy grzejniki? To co piszesz odnośnie ocieplenia domu jest chyba ok. Dzisiaj standardem jest ocieplenie ściany 15-20 cm i nie wolno zapomnieć o ociepleniu podłogi 15-20 cm oraz ściany fundamentowej. Dach oczywiście wełna 30-50 cm i dobre okna to znaczy o niskim współczynniku U. Jeżeli masz balkon do również go zaizoluj. Rekuperator w domu energooszczędnym to oczywiście też standard. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 20 stycznia 2010 Udostępnij #3 Napisano 20 stycznia 2010 Ogrzewanie ma za zadanie uzupełnić straty, więc jako takie nie może być ekonomiczne. Zwłaszcza centralne, którego nie stosuje się do domów energooszczędnych. Rekuperacja - to dalej jednak wentylacja, a tej do ogrzewania się nie zaprzęgnie, zbyt mały strumień i to z góry! Oraz brak możliwości sterowania w pomieszczeniach. Wentylacja musi działać nawet jak jest za gorąco.Co do izolacji – W jakim przedziale ma być dom – do 15 kWh/m2 do 30… do 70 … do 120 do 200 powyżej 200! Link do komentarza
RafalT88 Napisano 20 stycznia 2010 Udostępnij #4 Napisano 20 stycznia 2010 Cytat Witam. Proszę o podpowiedź w sprawie najlepszej izolacji budynku 88.5 m2 parterowego. Piszę od dawna o projekcie ,, Jaskółka" MG Projekt w wersji murowanej. Nie mamy jeszcze projektu, wszystko jednak jest w naszych myślach. Mąż chce zastosować ściany zewnętrzne jednowarstwowe z bk grub. 24 cm + styropian 12-15 cm. Dach ceramiczny także dobrze ocieplony. Dołem mocna izolacja z ociepleniem. We wnętrzu rekuperator, na dachu system 2 solarów podgrzewających wodę. Zimą ogrzewanie piecem zgazowującym drewno lub pelety /prawdopodobnie o mocy 6 kW/ ogrzewające podłogówkę + ewentualnie 1 grzejnik w łazience albo typowe grzejniki żeliwne ścienne. W chłodne dni podgrzewanie kozą / bez nadmuchu/. Czy doradza Pan taki system ogrzewania domu? Co jest bardziej ekonomiczne i tańsze w eksploatacji: podłogówka / czy sama + rekuperacja wystarczy?/ czy grzejniki? Polecam artykuł w Budujemy Domhttps://budujemydom.pl/budowlane-abc/domy-energooszczedne-i-pasywne/a/8010-zasady-projektowania-domu-energooszczednegohttps://budujemydom.pl/budowlane-abc/domy-energooszczedne-i-pasywne/a/7627-standardy-energetyczne-budynkow-co-to-takiego Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 20 stycznia 2010 Udostępnij #5 Napisano 20 stycznia 2010 Cytat To co piszesz odnośnie ocieplenia domu jest chyba ok. Dzisiaj standardem jest ocieplenie ściany 15-20 cm i nie wolno zapomnieć o ociepleniu podłogi 15-20 cm oraz ściany fundamentowej. Dach oczywiście wełna 30-50 cm i dobre okna to znaczy o niskim współczynniku U. Jeżeli masz balkon do również go zaizoluj. Rekuperator w domu energooszczędnym to oczywiście też standard. To nawet nie namiastka izolacji!proszę przeczytać zhttps://forum.budujemydom.pl/index.php?show...=9844&st=40 Cytat dom 138m2 od 1 grudnia do 1 stycznia - 170m3 gazu. (sciany 36,5cm+15 styropianu, podłoga od 18cm do 23cm styropiany , dach 25cm wełny) Dom tej wielkości nie powinien przekraczać 450m3/rok! Link do komentarza
janekluki Napisano 20 stycznia 2010 Udostępnij #6 Napisano 20 stycznia 2010 Cytat To nawet nie namiastka izolacji!proszę przeczytać zhttps://forum.budujemydom.pl/index.php?show...=9844&st=40Dom tej wielkości nie powinien przekraczać 450m3/rok! Panie Tb daj Pan spokój bo mieszasz ludziom i nie jest juz to zabawne 450m3 masz Pan pojecie no nie da sie ukryć .... Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #7 Napisano 21 stycznia 2010 Cytat Panie Tb daj Pan spokój bo mieszasz ludziom i nie jest juz to zabawne 450m3 masz Pan pojecie no nie da sie ukryć .... Ja ???!!! Czy ten, co dom tak zaprojektował że szarpie 170m3 /138m2 /miesiąc? Panu już się zupełnie poprzestawiało, co jest złe co dobre, co czarne co białe? A piszą tu tacy co przekraczają 10m3 dziennie. _ ile w/g Pana rocznie gazu powinien zużywać na ogrzanie i wodę dom 138 m2 . Zna się Pan na tym? Link do komentarza
janekluki Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #8 Napisano 21 stycznia 2010 Cytat Ja ???!!! Czy ten, co dom tak zaprojektował że szarpie 170m3 /138m2 /miesiąc? Panu już się zupełnie poprzestawiało, co jest złe co dobre, co czarne co białe? A piszą tu tacy co przekraczają 10m3 dziennie. _ ile w/g Pana rocznie gazu powinien zużywać na ogrzanie i wodę dom 138 m2 . Zna się Pan na tym? Prosze odpowiedziec co dzieje sie z Pana termosami w lecie ,jak roziwazuję Pan problem przegrzewania ,ile mocy potrzeba do odprowadzenia takiej ilosci ciepła bo o tym Pan milczy Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #9 Napisano 21 stycznia 2010 Cytat Prosze odpowiedziec co dzieje sie z Pana termosami w lecie ,jak roziwazuję Pan problem przegrzewania ,ile mocy potrzeba do odprowadzenia takiej ilosci ciepła bo o tym Pan milczy Lodówka i termos są do siebie bardzo podobne. Trzymałem kiedyś lody w termosie. Zapewniam Pana im lepszy termos tym dłużej lody nie będą w płynie.Jeszcze się nie zdarzyło by przy standardowych izolacjach domu energooszczędnego ktoś chciał kupić klimę. Link do komentarza
janekluki Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #10 Napisano 21 stycznia 2010 Cytat Lodówka i termos są do siebie bardzo podobne. Trzymałem kiedyś lody w termosie. Zapewniam Pana im lepszy termos tym dłużej lody nie będą w płynie.Jeszcze się nie zdarzyło by przy standardowych izolacjach domu energooszczędnego ktoś chciał kupić klimę. czyli nie u mie Pan wprost odpowiedzić na pytanie ?jak zwykle zresztą zawsze jak prowadzi sie dziłalnośc to sa klienci ktorzy pozwalaja pokazywac swoje domy i chwalic sie nowinkami technicznymi i tanimi w eksploatacji ogrzewaniach ,prosze o podanie takich kilku domów lub namiarów mysle ze zposród tysiecy zadowolonych z Pana usług osób znajda sie z dwie trzy osoby z którymi mógłbym nawiazać kontakt i usłyszeć opinie Myśle że nie prosze o zbyt wiele Link do komentarza
bajbaga Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #11 Napisano 21 stycznia 2010 Cytat Lodówka i termos są do siebie bardzo podobne. Trzymałem kiedyś lody w termosie. Zapewniam Pana im lepszy termos tym dłużej lody nie będą w płynie.Jeszcze się nie zdarzyło by przy standardowych izolacjach domu energooszczędnego ktoś chciał kupić klimę. Zarówno przykład, jak i wnioski są zbyt daleko idącym uproszczeniem, bo ani termos, ani lodówka nie posiadają zysków bytowych.Nie wystarczy zrobić „termosowej” izolacji. To również kwestia doboru właściwych okien (szyb) i dobranej wielkości okapu dachu. Link do komentarza
HenoK Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #12 Napisano 21 stycznia 2010 Cytat Prosze odpowiedziec co dzieje sie z Pana termosami w lecie ,jak roziwazuję Pan problem przegrzewania ,ile mocy potrzeba do odprowadzenia takiej ilosci ciepła bo o tym Pan milczy Myślę, że kluczem do odpowiedzi na to pytanie jest ta wypowiedź: Cytat -Po co GWC latem? Kto siedzi w upalny dzień w domu z zamkniętymi oknami i okiennicami? Skoro nie siedzi się latem w domu, to po co GWC lub klima? Link do komentarza
janekluki Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #13 Napisano 21 stycznia 2010 Cytat Myślę, że kluczem do odpowiedzi na to pytanie jest ta wypowiedź: Skoro nie siedzi się latem w domu, to po co GWC lub klima? a teraz zrozumiałem ,przecież zimą mozna siedzieć dłuzej w pracy w domu ogrzewanie w domu wyłączyć i wogóle po co komu dom ..... Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #14 Napisano 21 stycznia 2010 Przecież zima to nie lato. Zimą i strumień jest mały 100m3/h i odzysk ciepła powoduje, że podgrzewanie powietrza przed reku marginalizuje zyski do kilkudziesięciu W Link do komentarza
HenoK Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #15 Napisano 21 stycznia 2010 Cytat Przecież zima to nie lato. Zimą i strumień jest mały 100m3/h i odzysk ciepła powoduje, że podgrzewanie powietrza przed reku marginalizuje zyski do kilkudziesięciu W Czyli latem wyłączamy odzysk ciepła, na dworze mamy np. +25 st. C, powietrze o tej temperaturze dostarczamy do mieszkań. W domu o powierzchni do 150m2 raczej większych central wentylacyjnych jak 400m3/h się nie instaluje. Normalnie funkcjonujący sprzęt RTV i AGD oraz ludzie przebywający w domu generują min. 500W ciepła (12kWh/dobę). Przy 400m3/h powietrze podgrzewa się tą mocą o prawie 4K, czyli mamy temperaturę w pomieszczenia +29st. C. Nie liczyłem tu zupełnie zysków słonecznych, zakładając, że wszystkie okna są zabezpieczone przed nasłonecznieniem (każdy m2 nasłonecznionej powierzchni to kilkaset watów).W domu o sporej pojemności cieplnej te zyski energetyczne są gromadzone w budynku i mogą być usunięte np. w nocy, gdy temperatura powietrza zewnętrznego spada. Z domu o małej pojemności cieplnej ... zawsze można wyjść, np. do pracy, gdzie mamy klimatyzację. Link do komentarza
janekluki Napisano 21 stycznia 2010 Udostępnij #16 Napisano 21 stycznia 2010 Cytat Czyli latem wyłączamy odzysk ciepła, na dworze mamy np. +25 st. C, powietrze o tej temperaturze dostarczamy do mieszkań. W domu o powierzchni do 150m2 raczej większych central wentylacyjnych jak 400m3/h się nie instaluje. Normalnie funkcjonujący sprzęt RTV i AGD oraz ludzie przebywający w domu generują min. 500W ciepła (12kWh/dobę). Przy 400m3/h powietrze podgrzewa się tą mocą o prawie 4K, czyli mamy temperaturę w pomieszczenia +29st. C. Nie liczyłem tu zupełnie zysków słonecznych, zakładając, że wszystkie okna są zabezpieczone przed nasłonecznieniem (każdy m2 nasłonecznionej powierzchni to kilkaset watów).W domu o sporej pojemności cieplnej te zyski energetyczne są gromadzone w budynku i mogą być usunięte np. w nocy, gdy temperatura powietrza zewnętrznego spada. Z domu o małej pojemności cieplnej ... zawsze można wyjść, np. do pracy, gdzie mamy klimatyzację. hmm a gdyby namiot postawic i mieszkać w namiocie ???????w dziń w pracy a w nocy jest chłodno ?hmm Panie tb co Pan sądzi ? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się