Skocz do zawartości

warunki techniczne przyłącza wod - kan


Recommended Posts

Napisano
Witam. Chciałbym otrzymać jakąś poradę w następującej sprawie: otrzymałem promesę od lokalnego przedsiębiorstwa wod-kan na przyłączenie projektowanego domu do istniejącej w pobliżu sieci wodno - kanalizacyjnej. Do mojej działki nie przylega droga publiczna, mam ustanowioną notarialnie służebność oraz zgodę na prace związane z przyłączem. Po otrzymaniu decyzji o warunkach zabudowy, uzyskałem z tego samego przedsiębiorstwa warunki techniczne przyłączenia wod - kan wraz ze szczegółowym kosztorysem. W chwili obecnej po uprawomocnieniu się pozwolenia na budowę, przedsiębiorstwo wod - kan poinformowało mnie, że zamierza mi cofnąć warunki techniczne bez podania przyczyny i uzasadnienia. Czy mogą to zrobić? Jeśli tak, to czy muszę od nowa rozpocząć procedurę uzyskania nowego pozwolenia na budowę? Proszę o opinię w tym temacie.
Napisano
Warunki techniczne przyłączenia wydawane są na określony czas ważności - jeśli termin nie upłynął to cofnięcie dokumentu jest bezskuteczne. Co do pozwolenia na budowę - nie trzeba ponownie o nie występować, natomiast problem może pojawić się w chwili oddawania budynku do użytkowania.
Napisano
Cytat

Warunki techniczne przyłączenia wydawane są na określony czas ważności - jeśli termin nie upłynął to cofnięcie dokumentu jest bezskuteczne. Co do pozwolenia na budowę - nie trzeba ponownie o nie występować, natomiast problem może pojawić się w chwili oddawania budynku do użytkowania.



Dziękuję bardzo za poradę. Moje warunki przyłączeniowe ważne są do kwietnia 2011 r. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...