Skocz do zawartości

Nasze oranżerie - ogrody zimowe.


Recommended Posts

Napisano
Szukałem informacji na temat ogrodów zimowych na forum, ale praktycznie brak jakichkolwiek.

Zebrałem kilkanaście ofert na zabudowę tarasu we wnęce (tylko ściana czołowa i zadaszenie - 8m2 powierzchni podłogi), ale najniższa oferta opiewała na kilkadziesiąt tysięcy! Postanowiłem zrealizować ten pomysł we własnym zakresie, korzystając z rozwiązań jakie podpatrzyłem w Anglii i Danii.

W sumie zamknąłem się w 5 tysiącach zł (3000zł szyby zespolone, bezpieczne, napylane, ograniczające emisję promieniowania cieplnego, 2000zł własnego pomysłu konstrukcja z montażem). Nie liczę resztek dębowych listew którymi wyłożyłem konstrukcję metalową od wewnątrz.

Spodziewałem się problemu z temperaturą latem, dlatego 1/3 frontowej ściany jest otwierana, a dodatkowo w połączeniu dachu ze ścianą jest 3cm szczelina wentylacyjna, którą zamykam na zimę. Niestety temperatura latem dochodziła mimo to do 50 stopni, więc zastosowałem rozsuwane maty wiklinowe i wreszcie osiągnąłem to co zamierzyłem.

Za chwilę kilka zdjęć efektu mojej pracy:



Jeśli kogoś temat zainteresuje to mogę opublikować więcej szczegółów i pokazać jak przebiegały prace...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

W sumie zamknąłem się w 5 tysiącach zł (3000zł szyby zespolone, bezpieczne, napylane, ograniczające emisję promieniowania cieplnego, 2000zł własnego pomysłu konstrukcja z montażem). Nie liczę resztek dębowych listew którymi wyłożyłem konstrukcję metalową od wewnątrz.

Za chwilę kilka zdjęć efektu mojej pracy:



Jeśli kogoś temat zainteresuje to mogę opublikować więcej szczegółów i pokazać jak przebiegały prace...



Witam, ja również interesuję się tym tematem, od roku dokładniej się przyglądam i czytam, niewiele znalazłam. Też zapraszałam firmy na wycenę niedużego ogrodu zimowego,zabudowa plastikowa lub aluminiowa plus poliwęglan na dach, niestety ceny były wysokie od 20 do 40 tysięcy za ok 15 m2. Pomyślałam, jak pan, żeby zrobić we własnym zakresie, mamy drewnianą konstrukcje zabudowy (ściana z 1 strony) ale brakuje pomysłu na wykończenie, szczegółów. Namawiano nas na położenie poliwęglanu na dach, że to ma być bezpieczniejsze niż szkło. jakoś mnie to nie przekonuje. Każdy z fachowców krytykował pomysły z konkurencyjnej firmy, brak rzetelnej wiadomości na temat budowy ogrodów zimowych. Przez przypadek trafiłam na to forum i zainteresował mnie Pana post, dlatego chętnie dowiedziałabym się szczegółów zabudowy i ewentualnych pomysłów na wykończenie. Będę wdzięczna za wszelkie wiadomości. Jeżeli nie sprawiłoby to kłopotu to prosiłabym o wiadomości na prywatny adres: joanspo@o2.pl. Serdecznie pozdrawiam.
Napisano
Nie mam osobiście zupełnie doświadczenia z poliwęglanem, ale z drugiej strony nie spotkałem się z ogrodem zimowym zadaszonym takim materiałem. Sam wybrałem szkło hartowane i jak dotychczas zdaje to egzamin! Niejednokrotnie zdarzyło się, że z dachu spadały na moje zadaszenie bryły lodu wraz z osuwającym się śniegiem i szkło sprostało wyzwaniu.
Zdając sobie sprawę z takiego zagrożenia dach zaprojektowałem ze sporym spadkiem, aby lód częściowo wytracał impet "ślizgając" się po szkle.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ale.... jak już jesteśmy przy temacie różnych rozwiązań oranżerii, czy ogrodu zimowego - kiedyś zdarzyło mi się dobudowywać do domku wypuszczone z dłuższej ściany rozszerzenie w formie półkola. Ściany rozszerzenia stanowiły przeszklenia a jedno z nich to oszklone drzwi na ogród. Całość nakrywałem strzechą.
Rozszerzenie stanowi dziś jadalnię, przyległą do aneksu dziennego z kuchnią, salonem i kącikiem telewizyjnym.
Poniżej zdjęcie całości. W przypadku zainteresowania chętnie zamieszczę zdjęcia sposobu wykonania i detali.





  • 10 miesiące temu...
Napisano
Czy w Twoim rozwiązaniu konstrukcja (metalowa ?) nie przewodzi w zimie zbyt dużo ciepła ?
Rozumiem, że te szyby zespolone były wkładane w przygotowaną ramkę.

Masz tylko porobione okna, nie masz drzwi ? To nie jest parter ?

Gratuluje pomysłu i wykonania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...