Skocz do zawartości

Nasze oranżerie - ogrody zimowe.


Recommended Posts

Napisano
Szukałem informacji na temat ogrodów zimowych na forum, ale praktycznie brak jakichkolwiek.

Zebrałem kilkanaście ofert na zabudowę tarasu we wnęce (tylko ściana czołowa i zadaszenie - 8m2 powierzchni podłogi), ale najniższa oferta opiewała na kilkadziesiąt tysięcy! Postanowiłem zrealizować ten pomysł we własnym zakresie, korzystając z rozwiązań jakie podpatrzyłem w Anglii i Danii.

W sumie zamknąłem się w 5 tysiącach zł (3000zł szyby zespolone, bezpieczne, napylane, ograniczające emisję promieniowania cieplnego, 2000zł własnego pomysłu konstrukcja z montażem). Nie liczę resztek dębowych listew którymi wyłożyłem konstrukcję metalową od wewnątrz.

Spodziewałem się problemu z temperaturą latem, dlatego 1/3 frontowej ściany jest otwierana, a dodatkowo w połączeniu dachu ze ścianą jest 3cm szczelina wentylacyjna, którą zamykam na zimę. Niestety temperatura latem dochodziła mimo to do 50 stopni, więc zastosowałem rozsuwane maty wiklinowe i wreszcie osiągnąłem to co zamierzyłem.

Za chwilę kilka zdjęć efektu mojej pracy:



Jeśli kogoś temat zainteresuje to mogę opublikować więcej szczegółów i pokazać jak przebiegały prace...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

W sumie zamknąłem się w 5 tysiącach zł (3000zł szyby zespolone, bezpieczne, napylane, ograniczające emisję promieniowania cieplnego, 2000zł własnego pomysłu konstrukcja z montażem). Nie liczę resztek dębowych listew którymi wyłożyłem konstrukcję metalową od wewnątrz.

Za chwilę kilka zdjęć efektu mojej pracy:



Jeśli kogoś temat zainteresuje to mogę opublikować więcej szczegółów i pokazać jak przebiegały prace...



Witam, ja również interesuję się tym tematem, od roku dokładniej się przyglądam i czytam, niewiele znalazłam. Też zapraszałam firmy na wycenę niedużego ogrodu zimowego,zabudowa plastikowa lub aluminiowa plus poliwęglan na dach, niestety ceny były wysokie od 20 do 40 tysięcy za ok 15 m2. Pomyślałam, jak pan, żeby zrobić we własnym zakresie, mamy drewnianą konstrukcje zabudowy (ściana z 1 strony) ale brakuje pomysłu na wykończenie, szczegółów. Namawiano nas na położenie poliwęglanu na dach, że to ma być bezpieczniejsze niż szkło. jakoś mnie to nie przekonuje. Każdy z fachowców krytykował pomysły z konkurencyjnej firmy, brak rzetelnej wiadomości na temat budowy ogrodów zimowych. Przez przypadek trafiłam na to forum i zainteresował mnie Pana post, dlatego chętnie dowiedziałabym się szczegółów zabudowy i ewentualnych pomysłów na wykończenie. Będę wdzięczna za wszelkie wiadomości. Jeżeli nie sprawiłoby to kłopotu to prosiłabym o wiadomości na prywatny adres: joanspo@o2.pl. Serdecznie pozdrawiam.
Napisano
Nie mam osobiście zupełnie doświadczenia z poliwęglanem, ale z drugiej strony nie spotkałem się z ogrodem zimowym zadaszonym takim materiałem. Sam wybrałem szkło hartowane i jak dotychczas zdaje to egzamin! Niejednokrotnie zdarzyło się, że z dachu spadały na moje zadaszenie bryły lodu wraz z osuwającym się śniegiem i szkło sprostało wyzwaniu.
Zdając sobie sprawę z takiego zagrożenia dach zaprojektowałem ze sporym spadkiem, aby lód częściowo wytracał impet "ślizgając" się po szkle.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ale.... jak już jesteśmy przy temacie różnych rozwiązań oranżerii, czy ogrodu zimowego - kiedyś zdarzyło mi się dobudowywać do domku wypuszczone z dłuższej ściany rozszerzenie w formie półkola. Ściany rozszerzenia stanowiły przeszklenia a jedno z nich to oszklone drzwi na ogród. Całość nakrywałem strzechą.
Rozszerzenie stanowi dziś jadalnię, przyległą do aneksu dziennego z kuchnią, salonem i kącikiem telewizyjnym.
Poniżej zdjęcie całości. W przypadku zainteresowania chętnie zamieszczę zdjęcia sposobu wykonania i detali.





  • 10 miesiące temu...
Napisano
Czy w Twoim rozwiązaniu konstrukcja (metalowa ?) nie przewodzi w zimie zbyt dużo ciepła ?
Rozumiem, że te szyby zespolone były wkładane w przygotowaną ramkę.

Masz tylko porobione okna, nie masz drzwi ? To nie jest parter ?

Gratuluje pomysłu i wykonania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...