Skocz do zawartości

Kominek


kk2

Recommended Posts

Gość GOŚĆ
Pracuje w firmie produkującej i montujęcej kominki
-doplyw powietrza powinien najlepiej byc od dołu
Lecz przestrzegam amatorów przed wykonywaniem samodzelnie calkowitego montażu poniewaz niektóre sprawy powinien robić tylko fachowiec a z pewnością systemy ogrzewania kominkiem do nich należą .
KRÓTKO - NIE ZNASZ SIĘ TO NIE PRÓBÓJ BO MOŻERZ SIĘ I CAŁĄ SWOJĄ RODZINĘ POTRUĆ
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Cofanie się powietrza z kanałów "mokrych" grozi przekroczeniem dopuszczalnych stęzeń zarodników grzybów strzępkowych. Ale doprowadzenia powietrza od dołu też już się nie robi. Coraz częściej w wentylacji są "biegi kominkowe" zwiększony nawiew w stosunku do wyciągu.
Link do komentarza
Cytat

Przy wentylacji nadciśnieniowej problemów nie ma w dowolnej sytuacji.


Chyba, że akurat kominek się nie pali i nagrzane powietrze z wnętrz ulatuje kominem. Zresztą przy spalaniu tez używane jest ciepłe powietrze. Moim zdaniem sensowniejsze jest jednak doprowadzenie powietrza do spalania za pomocą szczelnej rury, a za pomocą szczelnego komina odprowadzenie spalin poza dom (np ponad dach). Wtedy powietrze w takim układzie jest odseparowane od powietrza domowego, a kominek promieniuje poprzed szybę ogrzewając wnętrze. Niech mi Pan powie, po co kombinować z wytwarzaniem nadciśnienia przy kominku, którego zużycie powietrza waha się w bardzo szerokim zakresie? I po co ryzykować przedostawanie się dymu do domu w razie, gdy prąd wyłączą i wentylacja mechaniczna nie działa?
Link do komentarza
Cytat

Witam ponownie.
Mam pytanie odnośnie doprowadzenia przewodu z powietrzem z zewnątrz do kominka.W którym miejscu powinien się znajdować - mieć wylot i jaki powinien mieć przekrój? Pozdrawiam kk2


Ponawiam pytanie, tylko proszę P.Brzęczkowskiego o nie wymądrzanie się i schodzenie z tematu. Prośbę kierujemy do osób kompetentnych.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Witam. Mam taki problem: przy zamkniętym szyberze, przy zamkniętym ciągu powietrza drewno w kominku pali się nadal dużym płomieniem. Dane dotyczące kominka: wysokość komina-4 merty od wejścia(zakończony jest strażakiem), średnica komina-15cm; moc kominka-14kw. Dodam jeszcze,że szyba jest uszczelniona dodatkowo specjalnym kitem(poczatkowo myslałem,że to właśnie brak uszczelnienia jest powodem tych problemów,ale okazało sie,że problemy zostały). średnica wylotu spalin z wkładu do komina zredukowana jest z 200 milimetrów do 150.
Bardzo prosze o radę.
Link do komentarza
Cytat

Witam. Mam taki problem: przy zamkniętym szyberze, przy zamkniętym ciągu powietrza drewno w kominku pali się nadal dużym płomieniem. Dane dotyczące kominka: wysokość komina-4 merty od wejścia(zakończony jest strażakiem), średnica komina-15cm; moc kominka-14kw. Dodam jeszcze,że szyba jest uszczelniona dodatkowo specjalnym kitem(poczatkowo myslałem,że to właśnie brak uszczelnienia jest powodem tych problemów,ale okazało sie,że problemy zostały). średnica wylotu spalin z wkładu do komina zredukowana jest z 200 milimetrów do 150.
Bardzo prosze o radę.




Trudno powiedzieć gdzie mogą występować duże nieszczelności pozwalające na dopływ powietrza do spalania i odprowadzenie spalin. Trzeba sprawdzić, czy w kanale dymowym została założona przepustnica, a palenisko może być wyposażone w dolny dopływ powietrza. Warto więc dokładnie przeczytać instrukcję montażu i obsługi (oczywiście jeśli taka została dostarczona).
Link do komentarza
  • 4 lata temu...
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Wydaje mi się że i w jednym i w drugim miejscu. Przynajmniej wydaje się to bardziej sensowne.



Kominki posiadają specjalnie zaprojektowany stały dopływ powietrza nieregulowany./dla celów bezpieczeństwa/ Zasysają to powietrze w zależności od siły ciągu kominowego. Jeżeli jest ten ciąg zbyt mocny to spalanie drewna jest szybsze.W komikach w których brak jest szybra kominowego proponuję zastosowanie moderatora ciągu
Link do komentarza
Cytat

Kominki posiadają specjalnie zaprojektowany stały dopływ powietrza nieregulowany./dla celów bezpieczeństwa/ Zasysają to powietrze w zależności od siły ciągu kominowego. Jeżeli jest ten ciąg zbyt mocny to spalanie drewna jest szybsze.W komikach w których brak jest szybra kominowego proponuję zastosowanie moderatora ciągu


No co Ty nie powiesz?
A po co ten moderator... na jakiej zasadzie ma on zastąpić szyber?
pomijam fakt że brak szybra występuje konstrukcjach na poziomie znacznie przekraczającym poziom marketowy.

Są na rynku wysokosprawne elektroniczne układy dozujące dopływ powietrza do spalania zgodnie z zadanymi parametrami spalania, a po wypaleniu wsadu do końca kanał doprowadzający zostaje zamknięty zapobiegając wychładzaniu wkładu.
I wcale nie kosztują majątku.
Link do komentarza
Cytat

Witam. Mam taki problem: przy zamkniętym szyberze, przy zamkniętym ciągu powietrza drewno w kominku pali się nadal dużym płomieniem. Dane dotyczące kominka: wysokość komina-4 merty od wejścia(zakończony jest strażakiem), średnica komina-15cm; moc kominka-14kw. Dodam jeszcze,że szyba jest uszczelniona dodatkowo specjalnym kitem(poczatkowo myslałem,że to właśnie brak uszczelnienia jest powodem tych problemów,ale okazało sie,że problemy zostały). średnica wylotu spalin z wkładu do komina zredukowana jest z 200 milimetrów do 150.
Bardzo prosze o radę.



Przykro mi ale chyb kupiłeś jakąś tanioszkę a nie kominek, musi zaciągać lewe powietrze, jest nieszczelny.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sprawdź wszystkie ściany wewnętrzne zwłaszcza nośne czy są też jakieś pęknięcia, jak znajdziesz pęknięcia, to tak jak ktoś  wcześniej tu napisał „brak zgęszczenia pod ławami” Jak nie ma tam pęknięć, a są tylko w ścianach zewnętrznych, to może do tego  przyczynić się np. drenaż opaskowy.   
    • To strasznie mało powinno być 2,8 m na gotowo, będzie się trudno mieszkać na poddaszu zwłaszcza spać tam, w lecie duchota.   I teraz jeszcze jedna kwestia u góry jętek chcesz przybić podłogę zrobić stryszek, jętka ma 16 cm wysokości, jak chcesz upakować gr. 50 cm wełny rozprężnej  między płytą G/K sufitu podwieszanego  a deskami na stryszku?  
    • Dziwnie długie te jętki. Od samej długości mogą się giąć, a gdzie napór krokwi? Zwykle takie długie są kleszcze.   pokaż jakieś fotki, przekrój dachu - to może coś będzie z tego wiadomo.   bez widoku niewiele z tego wiadomo projekt , fotki potrzebne
    • No cóż - napisałem, jak to jest wg zasad. Niemieckich.  to, co migruje z góry na szerokości wykopu pod dren - to mały procent z tego, co migruje zza wykopu. Poza tym - napisałem, że możesz zasypać - ale oddzielając tą nasypaną ziemię czy glinę geowłókniną - w przeciwnym razie zasypana ziemia być może przefiltruje się do kamienia - piasek tym bardziej.   Dren niestety ściąga wodę - takie jest jego zadanie, dlatego lokuje sie go powyżej spodu ławy - ale też odprowadza tę wodę, odwadniając teren. Taka jest zasada.   Przy gruntach szczególnie mokrych robi się nawet dwie opaski, jedna przy budynku, druga trochę dalej od tej pierwszej.   Żwir ma odprowadzać wodę do drenu bezpośrednio na odległości 30, 40 cm - nie 5 metrów.   Kamień może się po pewnym czasie przymulić, szczególnie ten najniżej położony choćby pyłem z samego nasypanego kamienia - i tego nie przetkasz - rurę można, jeśli studnie na to pozwolą.    
    • Przemyśl sprawę dokładnie. Nie wiemy jaka jest wielkość dachu, w jakim regionie obiekt (w różnych regionach obowiązują różne normy obciążenia śniegiem i naporu wiatru) i nie zapominaj, że kiedyś, w Katowicach, pod śniegiem zawalił się dach hali wystawienniczej. Dlatego pytałem o odkształcenia połaci dachowej, które mogą być mało widoczne z zewnątrz, ale wewnątrz dachu powinieneś to zauważyć. Jętki w żadnym przypadku nie powinny się wyginać na boki, bo to znaczy, że zostały wykonane z odpadowego drewna, albo źle zamontowane (niesymetrycznie). Ani do góry, ani na dół. One mają pracować na ściskanie. Zdjęcia coś więcej by dały, dlatego nie działaj pochopnie, tutaj należy sięgnąć do przyczyny, a nie tylko pudrować skutki.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...