Skocz do zawartości

Dobry Polski system IB


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

Mam w planie budowę niewielkiego domu i chciałbym wyposażyć go w pewne elementy IB. Jestem właśnie na etapie szukania odpowiedniego, niedrogiego systemu. Czytałem już trochę o tym i podobno dobrym rozwiązaniem jest kupno systemu polskiego producenta, bo te zagraniczne są dosyć drogie. Poza tym wiadomo, że Polak potrafi icon_smile.gif Czy ktoś kto się orientuje w branży, mógł by mi coś polecić? Nie znam się na tym za bardzo, więc przydała by się jakaś opinia. Co sądzicie o nich: http://visionsystem.pl/ ? Jestem ze śląska, więc by mi pasowało bo mam blisko żeby pooglądać.

Z góry dziękuję i pozdrawiam! Edytowano przez Saubers (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Witam

Zagraniczne systemu automatyki już nie są takie drogie. Na rynku pojawia się coraz więcej producentów, którzy swoje niezawodne rozwiązania z przemysłu przenoszą na grunt budynków i oferują moduły automatyki zgodne ze standardem KNX na bardzo atrakcyjnych warunkach cenowych - porównywalnych lub nawet lepszych od rozwiązań polskich. Polecam pytać o nie instalatorów.
Napisano
Cytat

Witam Zagraniczne systemu automatyki już nie są takie drogie. Na rynku pojawia się coraz więcej producentów, którzy swoje niezawodne rozwiązania z przemysłu przenoszą na grunt budynków i oferują moduły automatyki zgodne ze standardem KNX na bardzo atrakcyjnych warunkach cenowych - porównywalnych lub nawet lepszych od rozwiązań polskich. Polecam pytać o nie instalatorów.



Temat dla mnie jest jeszcze abstrakcyjny. Nie moge sobie wyobrazić jak można nawet czajnikiem zarządzać przez panel dodykowy w przedpokoju/kuchni etc. Trochę mi to przywodzi na myśl filmy science fiction, gdy po wejściu do mieszkania zapala się swiatło, włącza muzyka itd.

Mam wrażenie, że to zwiększa koszty instalacji przynajmnmiej o dobre 50%. Nie wspomnę o sprzęcie agd, czujnikach, przekaznikach. Przecież taki kocioł gazowy musi mieć specjalny panel by "mógł się dogadać" z EIB. Piszę EIB bo tylko to mi się przychodzi do głowy. Laik ze mnie i tyle.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Polecam rodzimą produkcję.
Nie będę tu reklamował produktu (jak chcesz konkret to pisz na PW)
ale jest i taniej i wygodniej, masz kontakt do producenta, możesz zaliczyć odpowiednie szkolenie.
Generalnie dla "niewielkiego domu" nie ma z reguły wygórowanych wymagań.
Dobrze żebyś przemyślał do czego Ci to będzie potrzebne, bo trzeba przewidzieć na etapie projektowania odpowiednią instalację. Często ludzie kupują systemy po to, żeby posterować jakimś oświetleniem czy roletami - wydają na to majątek - a wykorzystują jakieś 25% lub mniej możliwości systemu (za które płacą!).
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam,

Mam w planie budowę niewielkiego domu i chciałbym wyposażyć go w pewne elementy IB. Jestem właśnie na etapie szukania odpowiedniego, niedrogiego systemu. Czytałem już trochę o tym i podobno dobrym rozwiązaniem jest kupno systemu polskiego producenta, bo te zagraniczne są dosyć drogie. Poza tym wiadomo, że Polak potrafi icon_smile.gif Czy ktoś kto się orientuje w branży, mógł by mi coś polecić? Nie znam się na tym za bardzo, więc przydała by się jakaś opinia. Co sądzicie o nich: http://visionsystem.pl/ ? Jestem ze śląska, więc by mi pasowało bo mam blisko żeby pooglądać.

Z góry dziękuję i pozdrawiam!



1. Co znaczy drogie.
2. Owszem Polak potrafi.
3. Moja rada, poszukaj firmy (a może nawet dwóch lub trzech) która określi twoje potrzeby i oczekiwania, wyceni całość inwestycji.
4. Przed wyborem rozwiązania zadaj wszystkie pytania i rozwiej wszelkie wątpliwości. Jaki to system, jak działa czy uszkodzenie jednego elementu może unieruchomić cały system. czy jest rozproszony czy scentralizowany?Jaka jest gwarancja że producent będzie istniał za dwa lata. Czy wymaga konserwacji i czy jesteś skazany wtedy na usługi tylko jednego serwisanta. A co się stanie jeśli serwisant/wykonawca umrze?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...