Skocz do zawartości

Zostac inżynierem?


jack80

Recommended Posts

Witam po raz pierwszy na forum.
Przede mną wkrotce trudny wybór studiow. Opcją, ku której sie skłaniam najbardziej jest budownictwo. Chciałbym po uzyskaniu inżyniera, pójść do pracy, jednocześnie starając się uzyskać uprawnienia....no właśnie, kompletnie nie wiem czy omawiany kierunek da mi jakieś korzyści w przyszłej pracy (a nieukrywam, że najbardziej interesują mnie uprawnienia związane z instalacjami elektrycznymi). Wiem, by samemu budować, projektować i mierzyć instalacje wystarczą uprawnienia, czyli najlepiej zdobyć odpowiedni staż. Nie interesuje mnie również "czysta papierkologia" tj. projektowanie bez możliwości wprowadzenia samodzielnie w życie swoich koncepcji, albo ograniczenie się do podbijania pieczątek.
Wiadomo, że papierek ze studiów się w życiu przydaje, ale jeśli mimo wszystko nie przyda się on w mojej robocie to wolę już robić to co lubię, przy okazji zdobywając cenne doświadczenie.... szkoda mi trochę tego 3.5 roku /zakładając że sobie poradzę ;) /
Jakie jeszce możliwości w zakresie uprawnień mogę uzyskać po 3.5 roku studiów?
Link do komentarza
Czyli raczej studia nic nie dadzą... a interesowały by mnie UB w zakresie elektrycznym, bądź telekomunikacyjnym...
A te tylko po elektrotechince, etc.
p.s. ktoś się orientuje, czy na instalacje niskoprądowe /antenowa lub telekomunikacyjna/ trzeba mieć uprawnienia i projekt, czy można /na własny użytek/ wykonać je samemu wg schematów dostępnych w necie?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 lata temu...
Do uprawnień budowlanych w wykonawstwie wymagana jest co najmniej dwuletnia praktyka na budowie. Do uprawnień budowlanych projektowych wymagana jest co najmniej dwuletnia praktyka w biurze oraz roczna praktyka na budowie. W obu przypadkach praktyka powinna być udokumentowana w odpowiedniej książce praktyk zawodowych oraz w oby przypadkach należy zdać pomyślnie egzamin (koszt około 1600zł).
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...