Skocz do zawartości

Oświetlenie schodowe


Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

My postawiliśmy na prostotę.




Dwa spostrzeżenia po kilku miesiącach użytkowania
- 21 diod, to troszkę za dużo jak na jedno źródło.
- ciemne schody można myć codziennie, a i tak po włączeniu światełek widać kurz.
Poza tym, jest super.


Wyglądają super. Mam bardzo podobne schody i tak właśnie chcę je wykończyć. Jeśli nie tajemnica ile kosztowały takie stopnice? Co to za drewno?
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
Cytat

Czy takie oświetlenie można zamontować po połozeniu tynków? Wcześniej jakoś nie pomyslelismy a tu schody taaakie suuuper!




Gama jak sobie wykujesz to możesz. Prawde powiedziawszy najpierw powinno się położyć peszel i wtedy robić tynki a kable później możesz wciągnąć i wykłuć sobie miejsce pod oświetlenie. Ale teraz to już bez dłutka się nie obejdzie.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Dwa spostrzeżenia po kilku miesiącach użytkowania
- 21 diod, to troszkę za dużo jak na jedno źródło.
- ciemne schody można myć codziennie, a i tak po włączeniu światełek widać kurz.
Poza tym, jest super.


A więc naprawdę diabeł śpi w szczegółach icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Cytat

Czy takie oświetlenie można zamontować po połozeniu tynków? Wcześniej jakoś nie pomyslelismy a tu schody taaakie suuuper!




Być może dasz radę pokombinować z przewodem
Ja u siebie też później kładłem przewód i postarałem się wykorzystać
drewniane schody . Być może u was też będzie możliwe pokombinowanie.
Tylko że ja montowałem oprawki ledowe nie nad płaską częścią schodka lecz
nad krawędzią.


Cytat

Gama jak sobie wykujesz to możesz. Prawde powiedziawszy najpierw powinno się położyć peszel i wtedy robić tynki a kable później możesz wciągnąć i wykłuć sobie miejsce pod oświetlenie. Ale teraz to już bez dłutka się nie obejdzie.




Jeżeli chodzi o poprowadzenie przewodów - to faktycznie jak nie ma innej możliwości
należało by się wkuć itd,
natomiast oprawy do oświetlania schodów są również natynkowe
czyli nie musimy drążyć otworów pod oprawę tylko przykręcić ją śrubami do ściany
ale są też minusy tego rozwiązania - czyli oprawa będzie odstawała od ściany często na odległość
5 cm minimum.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
"Być może dasz radę pokombinować z przewodem
Ja u siebie też później kładłem przewód i postarałem się wykorzystać
drewniane schody . Być może u was też będzie możliwe pokombinowanie.
Tylko że ja montowałem oprawki ledowe nie nad płaską częścią schodka lecz
nad krawędzią."

Dziękuję za radę, rozmawiałam już z naszym panem majstrem i rzeczywiście pokombinuje i nawet będzie ładnie wyglądać! icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Cytat

no u coolibeera widziałam super....a Trzechlwów na fotkach też rewelacja icon_biggrin.gif
sprawię sobie, ale to przy remoncie dopiero, jak się nie zrobiło od razu icon_biggrin.gif



też mi się podoba , ale mam wrażenie że do moich schodów w gresie nie będzie pasować ...
bardzo podobają mi się schody z drewna w ten sposób podświetlone ...
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Cytat

Jak dobrze oświetlić schody? Chodzi mi szczególnie o takie małe punkty świetlne montowane w pobliżu stopni?



Rodzaj oświetlenia zależy od indywidualnych upodobań. Jedni wybietają punktowe światło led lub halogen inni światłowód. Jest wiele sposobów i rozwiązań, a kilka gotowych realizacji można zobaczyć np. na stronie schody drewniane AZH w dziale galeria.

Mam nadzeję, że przedstawione projekty zainspirują.


Pozdrawiam,
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
Najlepsze chyba są te punktowe - proste w montażu i dają wystarczające światło. Nie potrzeba tutaj nie wiadomo jak mocnego źródła, dlatego też stosuje się LEDY w różnych barwach światła.
A w zależności od otworu montażowego lub samego sposobu montażu można zastosować punktowe oprawy LED Skoffa. Aluminiowe są także do przyklejenia.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
  • 7 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...