Skocz do zawartości

Pare pytań o budowę domu???


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich i mam parę pytań dot.budowy domu: http://projekty.dom.pl/sz5_z24.htm. A w związku z tym że kompletnie się nie znam na budownictwie wiec zwracam się do was z pytaniami w/w domu
1, Fundamenty - co trzeba zrobić i z czego aby było ok
2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo
3, Koszt za robotę - ile mogę się spodziewać przy tej technologi (Ytong)? (okolice Brzeska Okocim)
Napisano
Krakmar zadajesz zbyt ogólne pytania i raczej nikt ci na nie nie odpowie. Zacznij od lektury na stronie budujemydom.pl, tam masz opisane rożne technologie budowlane począwszy od fundamentów. Naprawdę dużo się dowiesz, a jak już będziesz wiedział sporo to wtedy będziesz wiedział jakie pytania zadawać icon_smile.gif miłej lektury i do zobaczenia na forum
Napisano
Cytat

Witam wszystkich i mam parę pytań dot.budowy domu: http://projekty.dom.pl/sz5_z24.htm. A w związku z tym że kompletnie się nie znam na budownictwie wiec zwracam się do was z pytaniami w/w domu
1, Fundamenty - co trzeba zrobić i z czego aby było ok
2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo
3, Koszt za robotę - ile mogę się spodziewać przy tej technologi (Ytong)? (okolice Brzeska Okocim)



Fakt, że pytania dość ogólne więc i odpowiedzi będą podobne:
1. Wykop koparką pod ławy fundamentowe, resztę ziemi wybierane szpadlem. Wylać ławy i zbudować ściany fundamentowe z bloczków betonowych 24 cm. Jak są dobre warunki gruntowe to pomalować dobrą hydroizolacją i na koniec ocieplić styropianem może być 7-10 cm. Oczywiście nie zapomnieć o izolacji poziomej (pomiędzy ławą a ścianą)
2. Ytong 36,5 oczywiście może być ale jako ściana jednowarstwowa to bym nie ryzykował. Duże ryzyko błędów wykonawczych. Doradzał bym zmianę na ścianę dwuwarstwową to jest np. bloczki komórkowe 24 + 15 styropianu. To jest chyba najlepszy stosunek ceny do efektu (ciepłe ściany)
3. nie jestem pewny

Polecam jednak artykuły w Budujemy Dom i posty na forum, ewentualnie bardziej precyzyjen pytania... icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

2. Ytong 36,5 oczywiście może być ale jako ściana jednowarstwowa to bym nie ryzykował. Duże ryzyko błędów wykonawczych. Doradzał bym zmianę na ścianę dwuwarstwową to jest np. bloczki komórkowe 24 + 15 styropianu. To jest chyba najlepszy stosunek ceny do efektu (ciepłe ściany)


Korek dla wilgoci ze styropianu na zewnątrz...??? W dachu duży opór dyfuzyjny jest od środka a bardzo mały od zewnątrz! Tu odwrotnie! 100% pomiarów wykazało, że zawilgocenie styropianu już po pierwszej zimie wynosiło minimum 5%! to już nie jest ryzyko to pewność! I nie jest to też izolacja.
Jak już przyjdą rachunki tego się nie poprawi!
Napisano
Cytat

Korek dla wilgoci ze styropianu na zewnątrz...??? W dachu duży opór dyfuzyjny jest od środka a bardzo mały od zewnątrz! Tu odwrotnie! 100% pomiarów wykazało, że zawilgocenie styropianu już po pierwszej zimie wynosiło minimum 5%! to już nie jest ryzyko to pewność! I nie jest to też izolacja.
Jak już przyjdą rachunki tego się nie poprawi!



Tak czy inaczej "mniejszym złem" jest chyba ściana 2W niż sam Ytong.
Napisano
Czy lepiej zimą w mokrej kurtce czy bez niej?
Nie wiem dlaczego ma Pan wybierać między złym a złym. Ytong przynajmniej wyschnie - styropian nigdy!
Cytat

Nie poddaje się Pan ze swoimi teoriami...


Dlaczego teoriami – może Pani wyjaśnić?

Napisano
Cytat

Czy lepiej zimą w mokrej kurtce czy bez niej?
Nie wiem dlaczego ma Pan wybierać między złym a złym. Ytong przynajmniej wyschnie - styropian nigdy!

 


Panie Tomaszu naprawdę nie ma co przesadzać z tym, że styropian nigdy nie wyschnie, zawsze będzie mokry i w ogóle to juz nic gorszego nie może się przytrafić....Nie popadajmy w skrajności.

"... Znikoma nasiąkliwość styropianu pozwala wykorzystywać go w miejscach narażonych na zawilgocenie. W kontakcie z wodą i wilgocią nie gnije i nie odkształca się, zachowując swoje właściwości fizyczne i wymiary..."
Źródło: Budujemy dom
https://budujemydom.pl/strefa-magazynu/archiwum/6891-termoizolacja-materialy-i-technologie

"...Elementy z betonu komórkowego są jednak kruche, więc wymagające w transporcie. Należy je również chronić przed zawilgoceniem (mają znaczną nasiąkliwość, a zawilgocenie materiału w zimie może prowadzić do przemarzania ścian)..."

Źródło: Przepis na dom .PL
http://www.przepisnadom.pl/ceramika-beton-czy-moze-silikat/

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo


jeśli nie znajdziesz prawdziwych fachowców który zrobili już kilka domków o ścianie jednowarstwowej to potem może być problem z elewacją, na tynku cienkowarstwowym widać każdą krzywiznę i nie ma możliwości jej wyrównania styropianem tak jak w dwuwarstwowej
Napisano
zgoda co do ściany 2 warstwowej, tam gdzie obecnie mieszkam ściany zrobiono z betonu komórkowego (wtedy to nazywało się chyba suporex), 10 lat temu ściany domu ocieplono styropianem 10 cm frez, dodam że okna są plastikowe (12 lat), wentylacja grawitacyjna. Nie ma mowy o wilgoci, a te 100% pomiarów pana T. Brzęczkowskiego to na pewno nie u nas było robione (no i w takim razie nie jest już 100%)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam myślę że każdy z nas ma inną opinie co do materiału na ściany ja polecam Ytong-36,5 pod warunkiem że muruje go ktoś znający technologie i oczywiście na klej ale nie mówię że ściany dwuwarstwowa czyli 24+15 styropian jest zła,a może zamiast styropianu wełnę ? i tak dalej, niektórzy napiszą że spotkali się z wilgocią w którymś przypadku a inni odwrotnie no i koszt ?koszt powinien być ostatecznie rozpatrywany ja murowałem z Ytong36,5 i porothermu i stwierdzam że i jeden i drugi jest kruchy a z tym przemarzaniem to nie tak do konca ale to moja opinia pozdrawiam
Napisano
ja mam ytong 24 + 12 styropianu. Dom jest bardzo ciepły a koszty ogrzania niewielkie, mniejsze niż myśleliśmy. Zdecydowalismy się na taką scianę zamiast jednowarstwowej własnie obawiając się tej dokładności wykonania czy napewno będzie tak super:) Mogę polecic tą technologię.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam
Raczkuje tutaj i nie wiem czy nie powielam pytania, ale czy ktoś może polecić inne materiały na budowę domu niż te co w/w?


Witam
Nie ma nic lepszego jak ceramika-zdrowa ekologiczna.Sciana jednowarstwowa U-o,25 przy grubości 365mm.Takie parametry osiągniesz tylko z cegłą szlifowaną na klej firmy JUWO. Ja wybudowałam mój dom właśnie w ten sposób i jesteśmy bardzo zadowoleni. W naszym regionie działa firma która specjalizuje się tylko w budowaniu domów z zastosowaniem tej cegły. Są THE BEST.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
Raczkuje tutaj i nie wiem czy nie powielam pytania, ale czy ktoś może polecić inne materiały na budowę domu niż te co w/w?


jest ceramika poryzowana - niektórzy nieocieplaja, niektórzy ocieplają, wszystko zależy od tego czy chcesz oszczędzić teraz czy potem
jest ceramika tradycyjna - max, pustak U, do ocieplenia
jest silikat (silka albo każdy inny silikat) koniecznie do ocieplenia, ale z dużą akumulacyjnością, co jest plusem
jeszcze można ściany prefabrykowane z keramzytbetonu
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo
3, Koszt za robotę - ile mogę się spodziewać przy tej technologi (Ytong)? (okolice Brzeska Okocim)




Wydaje mi się, że cegła jest troszkę przestarzała, są nowsze i lepsze rozwiązania.
Jak najbardziej można iść w BK, myślę, że to jest dobre rozwiązanie, warto też popatrzeć na różnych producentów.
A co do ceny robocizny, to z pewnością będzie dużo niższa przy BK, bo bardzo łatwo się go układa.
Napisano
Cytat

jest ceramika poryzowana - niektórzy nieocieplaja, niektórzy ocieplają, wszystko zależy od tego czy chcesz oszczędzić teraz czy potem
jest ceramika tradycyjna - max, pustak U, do ocieplenia
jest silikat (silka albo każdy inny silikat) koniecznie do ocieplenia, ale z dużą akumulacyjnością, co jest plusem
jeszcze można ściany prefabrykowane z keramzytbetonu



fakt wybór jest a czasowo stawianie domu, wykończenie (bo musi odstać), łatwość i dostępność wszystkih komponentów?
da sie porównac?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Co do czasu budowy, czasu schniecia, łatwości obróbki, to z całą pewnością wygrywa beton komórkowy, dodatkowo jest to też materiał ciepły. Z całą pewnością ma on dużo plusów.
Podobno nie do końca radzi sobie z akustyką, ale raczej nie ma to większego znaczenia w domku jednorodzinnym.
Napisano
Cytat

Co do czasu budowy, czasu schniecia, łatwości obróbki, to z całą pewnością wygrywa beton komórkowy, dodatkowo jest to też materiał ciepły. Z całą pewnością ma on dużo plusów.
Podobno nie do końca radzi sobie z akustyką, ale raczej nie ma to większego znaczenia w domku jednorodzinnym.



tak tez slyszalem o slabej akustyce, ale zawsze mozna zrobic grubsza sciane miedzy pomieszczeniami icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

tak tez slyszalem o slabej akustyce, ale zawsze mozna zrobic grubsza sciane miedzy pomieszczeniami icon_smile.gif


Można zrobić grubszą scianę,która ograniczy nam powierzchnię ale równie dobrze można między pomieszczeniami zrobić cieńszą ściankę z silikatu,który bardzo dobrze tłumi dźwięk icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Można zrobić grubszą scianę,która ograniczy nam powierzchnię ale równie dobrze można między pomieszczeniami zrobić cieńszą ściankę z silikatu,który bardzo dobrze tłumi dźwięk icon_smile.gif



czy tak czy tak jest to jakieś rozwiązanie, któe można zastosować icon_smile.gif
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Zresztą, wymienienie materiału na inny do budowy, o ile komuś się w ogóle chce dodatkowo mieszać, ścian działowych nie powinno być wielkim problemem.
Pytanie tylko po co mieszać? Wszystkie dźwięki i tak przejdą bez najmniejszych problemów choćby przez drzwi. Naprawdę, w przypadku domku jednorodzinnego, akustyka BK, czy czegokolwiek innego nie ma wielkiego znaczenia.
Napisano
Cytat

Zresztą, wymienienie materiału na inny do budowy, o ile komuś się w ogóle chce dodatkowo mieszać, ścian działowych nie powinno być wielkim problemem.
Pytanie tylko po co mieszać? Wszystkie dźwięki i tak przejdą bez najmniejszych problemów choćby przez drzwi. Naprawdę, w przypadku domku jednorodzinnego, akustyka BK, czy czegokolwiek innego nie ma wielkiego znaczenia.



toc i o to chodzi,
a jak chcesz budowac studio nagraniowe to i tak lecisz z wygluszaniem icon_smile.gif

amen icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...