Skocz do zawartości

Pare pytań o budowę domu???


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich i mam parę pytań dot.budowy domu: http://projekty.dom.pl/sz5_z24.htm. A w związku z tym że kompletnie się nie znam na budownictwie wiec zwracam się do was z pytaniami w/w domu
1, Fundamenty - co trzeba zrobić i z czego aby było ok
2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo
3, Koszt za robotę - ile mogę się spodziewać przy tej technologi (Ytong)? (okolice Brzeska Okocim)
Napisano
Krakmar zadajesz zbyt ogólne pytania i raczej nikt ci na nie nie odpowie. Zacznij od lektury na stronie budujemydom.pl, tam masz opisane rożne technologie budowlane począwszy od fundamentów. Naprawdę dużo się dowiesz, a jak już będziesz wiedział sporo to wtedy będziesz wiedział jakie pytania zadawać icon_smile.gif miłej lektury i do zobaczenia na forum
Napisano
Cytat

Witam wszystkich i mam parę pytań dot.budowy domu: http://projekty.dom.pl/sz5_z24.htm. A w związku z tym że kompletnie się nie znam na budownictwie wiec zwracam się do was z pytaniami w/w domu
1, Fundamenty - co trzeba zrobić i z czego aby było ok
2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo
3, Koszt za robotę - ile mogę się spodziewać przy tej technologi (Ytong)? (okolice Brzeska Okocim)



Fakt, że pytania dość ogólne więc i odpowiedzi będą podobne:
1. Wykop koparką pod ławy fundamentowe, resztę ziemi wybierane szpadlem. Wylać ławy i zbudować ściany fundamentowe z bloczków betonowych 24 cm. Jak są dobre warunki gruntowe to pomalować dobrą hydroizolacją i na koniec ocieplić styropianem może być 7-10 cm. Oczywiście nie zapomnieć o izolacji poziomej (pomiędzy ławą a ścianą)
2. Ytong 36,5 oczywiście może być ale jako ściana jednowarstwowa to bym nie ryzykował. Duże ryzyko błędów wykonawczych. Doradzał bym zmianę na ścianę dwuwarstwową to jest np. bloczki komórkowe 24 + 15 styropianu. To jest chyba najlepszy stosunek ceny do efektu (ciepłe ściany)
3. nie jestem pewny

Polecam jednak artykuły w Budujemy Dom i posty na forum, ewentualnie bardziej precyzyjen pytania... icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

2. Ytong 36,5 oczywiście może być ale jako ściana jednowarstwowa to bym nie ryzykował. Duże ryzyko błędów wykonawczych. Doradzał bym zmianę na ścianę dwuwarstwową to jest np. bloczki komórkowe 24 + 15 styropianu. To jest chyba najlepszy stosunek ceny do efektu (ciepłe ściany)


Korek dla wilgoci ze styropianu na zewnątrz...??? W dachu duży opór dyfuzyjny jest od środka a bardzo mały od zewnątrz! Tu odwrotnie! 100% pomiarów wykazało, że zawilgocenie styropianu już po pierwszej zimie wynosiło minimum 5%! to już nie jest ryzyko to pewność! I nie jest to też izolacja.
Jak już przyjdą rachunki tego się nie poprawi!
Napisano
Cytat

Korek dla wilgoci ze styropianu na zewnątrz...??? W dachu duży opór dyfuzyjny jest od środka a bardzo mały od zewnątrz! Tu odwrotnie! 100% pomiarów wykazało, że zawilgocenie styropianu już po pierwszej zimie wynosiło minimum 5%! to już nie jest ryzyko to pewność! I nie jest to też izolacja.
Jak już przyjdą rachunki tego się nie poprawi!



Tak czy inaczej "mniejszym złem" jest chyba ściana 2W niż sam Ytong.
Napisano
Czy lepiej zimą w mokrej kurtce czy bez niej?
Nie wiem dlaczego ma Pan wybierać między złym a złym. Ytong przynajmniej wyschnie - styropian nigdy!
Cytat

Nie poddaje się Pan ze swoimi teoriami...


Dlaczego teoriami – może Pani wyjaśnić?

Napisano
Cytat

Czy lepiej zimą w mokrej kurtce czy bez niej?
Nie wiem dlaczego ma Pan wybierać między złym a złym. Ytong przynajmniej wyschnie - styropian nigdy!

 


Panie Tomaszu naprawdę nie ma co przesadzać z tym, że styropian nigdy nie wyschnie, zawsze będzie mokry i w ogóle to juz nic gorszego nie może się przytrafić....Nie popadajmy w skrajności.

"... Znikoma nasiąkliwość styropianu pozwala wykorzystywać go w miejscach narażonych na zawilgocenie. W kontakcie z wodą i wilgocią nie gnije i nie odkształca się, zachowując swoje właściwości fizyczne i wymiary..."
Źródło: Budujemy dom
https://budujemydom.pl/strefa-magazynu/archiwum/6891-termoizolacja-materialy-i-technologie

"...Elementy z betonu komórkowego są jednak kruche, więc wymagające w transporcie. Należy je również chronić przed zawilgoceniem (mają znaczną nasiąkliwość, a zawilgocenie materiału w zimie może prowadzić do przemarzania ścian)..."

Źródło: Przepis na dom .PL
http://www.przepisnadom.pl/ceramika-beton-czy-moze-silikat/

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo


jeśli nie znajdziesz prawdziwych fachowców który zrobili już kilka domków o ścianie jednowarstwowej to potem może być problem z elewacją, na tynku cienkowarstwowym widać każdą krzywiznę i nie ma możliwości jej wyrównania styropianem tak jak w dwuwarstwowej
Napisano
zgoda co do ściany 2 warstwowej, tam gdzie obecnie mieszkam ściany zrobiono z betonu komórkowego (wtedy to nazywało się chyba suporex), 10 lat temu ściany domu ocieplono styropianem 10 cm frez, dodam że okna są plastikowe (12 lat), wentylacja grawitacyjna. Nie ma mowy o wilgoci, a te 100% pomiarów pana T. Brzęczkowskiego to na pewno nie u nas było robione (no i w takim razie nie jest już 100%)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam myślę że każdy z nas ma inną opinie co do materiału na ściany ja polecam Ytong-36,5 pod warunkiem że muruje go ktoś znający technologie i oczywiście na klej ale nie mówię że ściany dwuwarstwowa czyli 24+15 styropian jest zła,a może zamiast styropianu wełnę ? i tak dalej, niektórzy napiszą że spotkali się z wilgocią w którymś przypadku a inni odwrotnie no i koszt ?koszt powinien być ostatecznie rozpatrywany ja murowałem z Ytong36,5 i porothermu i stwierdzam że i jeden i drugi jest kruchy a z tym przemarzaniem to nie tak do konca ale to moja opinia pozdrawiam
Napisano
ja mam ytong 24 + 12 styropianu. Dom jest bardzo ciepły a koszty ogrzania niewielkie, mniejsze niż myśleliśmy. Zdecydowalismy się na taką scianę zamiast jednowarstwowej własnie obawiając się tej dokładności wykonania czy napewno będzie tak super:) Mogę polecic tą technologię.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam
Raczkuje tutaj i nie wiem czy nie powielam pytania, ale czy ktoś może polecić inne materiały na budowę domu niż te co w/w?


Witam
Nie ma nic lepszego jak ceramika-zdrowa ekologiczna.Sciana jednowarstwowa U-o,25 przy grubości 365mm.Takie parametry osiągniesz tylko z cegłą szlifowaną na klej firmy JUWO. Ja wybudowałam mój dom właśnie w ten sposób i jesteśmy bardzo zadowoleni. W naszym regionie działa firma która specjalizuje się tylko w budowaniu domów z zastosowaniem tej cegły. Są THE BEST.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
Raczkuje tutaj i nie wiem czy nie powielam pytania, ale czy ktoś może polecić inne materiały na budowę domu niż te co w/w?


jest ceramika poryzowana - niektórzy nieocieplaja, niektórzy ocieplają, wszystko zależy od tego czy chcesz oszczędzić teraz czy potem
jest ceramika tradycyjna - max, pustak U, do ocieplenia
jest silikat (silka albo każdy inny silikat) koniecznie do ocieplenia, ale z dużą akumulacyjnością, co jest plusem
jeszcze można ściany prefabrykowane z keramzytbetonu
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo
3, Koszt za robotę - ile mogę się spodziewać przy tej technologi (Ytong)? (okolice Brzeska Okocim)




Wydaje mi się, że cegła jest troszkę przestarzała, są nowsze i lepsze rozwiązania.
Jak najbardziej można iść w BK, myślę, że to jest dobre rozwiązanie, warto też popatrzeć na różnych producentów.
A co do ceny robocizny, to z pewnością będzie dużo niższa przy BK, bo bardzo łatwo się go układa.
Napisano
Cytat

jest ceramika poryzowana - niektórzy nieocieplaja, niektórzy ocieplają, wszystko zależy od tego czy chcesz oszczędzić teraz czy potem
jest ceramika tradycyjna - max, pustak U, do ocieplenia
jest silikat (silka albo każdy inny silikat) koniecznie do ocieplenia, ale z dużą akumulacyjnością, co jest plusem
jeszcze można ściany prefabrykowane z keramzytbetonu



fakt wybór jest a czasowo stawianie domu, wykończenie (bo musi odstać), łatwość i dostępność wszystkih komponentów?
da sie porównac?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Co do czasu budowy, czasu schniecia, łatwości obróbki, to z całą pewnością wygrywa beton komórkowy, dodatkowo jest to też materiał ciepły. Z całą pewnością ma on dużo plusów.
Podobno nie do końca radzi sobie z akustyką, ale raczej nie ma to większego znaczenia w domku jednorodzinnym.
Napisano
Cytat

Co do czasu budowy, czasu schniecia, łatwości obróbki, to z całą pewnością wygrywa beton komórkowy, dodatkowo jest to też materiał ciepły. Z całą pewnością ma on dużo plusów.
Podobno nie do końca radzi sobie z akustyką, ale raczej nie ma to większego znaczenia w domku jednorodzinnym.



tak tez slyszalem o slabej akustyce, ale zawsze mozna zrobic grubsza sciane miedzy pomieszczeniami icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

tak tez slyszalem o slabej akustyce, ale zawsze mozna zrobic grubsza sciane miedzy pomieszczeniami icon_smile.gif


Można zrobić grubszą scianę,która ograniczy nam powierzchnię ale równie dobrze można między pomieszczeniami zrobić cieńszą ściankę z silikatu,który bardzo dobrze tłumi dźwięk icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Można zrobić grubszą scianę,która ograniczy nam powierzchnię ale równie dobrze można między pomieszczeniami zrobić cieńszą ściankę z silikatu,który bardzo dobrze tłumi dźwięk icon_smile.gif



czy tak czy tak jest to jakieś rozwiązanie, któe można zastosować icon_smile.gif
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Zresztą, wymienienie materiału na inny do budowy, o ile komuś się w ogóle chce dodatkowo mieszać, ścian działowych nie powinno być wielkim problemem.
Pytanie tylko po co mieszać? Wszystkie dźwięki i tak przejdą bez najmniejszych problemów choćby przez drzwi. Naprawdę, w przypadku domku jednorodzinnego, akustyka BK, czy czegokolwiek innego nie ma wielkiego znaczenia.
Napisano
Cytat

Zresztą, wymienienie materiału na inny do budowy, o ile komuś się w ogóle chce dodatkowo mieszać, ścian działowych nie powinno być wielkim problemem.
Pytanie tylko po co mieszać? Wszystkie dźwięki i tak przejdą bez najmniejszych problemów choćby przez drzwi. Naprawdę, w przypadku domku jednorodzinnego, akustyka BK, czy czegokolwiek innego nie ma wielkiego znaczenia.



toc i o to chodzi,
a jak chcesz budowac studio nagraniowe to i tak lecisz z wygluszaniem icon_smile.gif

amen icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...