Skocz do zawartości

Pare pytań o budowę domu???


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich i mam parę pytań dot.budowy domu: http://projekty.dom.pl/sz5_z24.htm. A w związku z tym że kompletnie się nie znam na budownictwie wiec zwracam się do was z pytaniami w/w domu
1, Fundamenty - co trzeba zrobić i z czego aby było ok
2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo
3, Koszt za robotę - ile mogę się spodziewać przy tej technologi (Ytong)? (okolice Brzeska Okocim)
Napisano
Krakmar zadajesz zbyt ogólne pytania i raczej nikt ci na nie nie odpowie. Zacznij od lektury na stronie budujemydom.pl, tam masz opisane rożne technologie budowlane począwszy od fundamentów. Naprawdę dużo się dowiesz, a jak już będziesz wiedział sporo to wtedy będziesz wiedział jakie pytania zadawać icon_smile.gif miłej lektury i do zobaczenia na forum
Napisano
Cytat

Witam wszystkich i mam parę pytań dot.budowy domu: http://projekty.dom.pl/sz5_z24.htm. A w związku z tym że kompletnie się nie znam na budownictwie wiec zwracam się do was z pytaniami w/w domu
1, Fundamenty - co trzeba zrobić i z czego aby było ok
2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo
3, Koszt za robotę - ile mogę się spodziewać przy tej technologi (Ytong)? (okolice Brzeska Okocim)



Fakt, że pytania dość ogólne więc i odpowiedzi będą podobne:
1. Wykop koparką pod ławy fundamentowe, resztę ziemi wybierane szpadlem. Wylać ławy i zbudować ściany fundamentowe z bloczków betonowych 24 cm. Jak są dobre warunki gruntowe to pomalować dobrą hydroizolacją i na koniec ocieplić styropianem może być 7-10 cm. Oczywiście nie zapomnieć o izolacji poziomej (pomiędzy ławą a ścianą)
2. Ytong 36,5 oczywiście może być ale jako ściana jednowarstwowa to bym nie ryzykował. Duże ryzyko błędów wykonawczych. Doradzał bym zmianę na ścianę dwuwarstwową to jest np. bloczki komórkowe 24 + 15 styropianu. To jest chyba najlepszy stosunek ceny do efektu (ciepłe ściany)
3. nie jestem pewny

Polecam jednak artykuły w Budujemy Dom i posty na forum, ewentualnie bardziej precyzyjen pytania... icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

2. Ytong 36,5 oczywiście może być ale jako ściana jednowarstwowa to bym nie ryzykował. Duże ryzyko błędów wykonawczych. Doradzał bym zmianę na ścianę dwuwarstwową to jest np. bloczki komórkowe 24 + 15 styropianu. To jest chyba najlepszy stosunek ceny do efektu (ciepłe ściany)


Korek dla wilgoci ze styropianu na zewnątrz...??? W dachu duży opór dyfuzyjny jest od środka a bardzo mały od zewnątrz! Tu odwrotnie! 100% pomiarów wykazało, że zawilgocenie styropianu już po pierwszej zimie wynosiło minimum 5%! to już nie jest ryzyko to pewność! I nie jest to też izolacja.
Jak już przyjdą rachunki tego się nie poprawi!
Napisano
Cytat

Korek dla wilgoci ze styropianu na zewnątrz...??? W dachu duży opór dyfuzyjny jest od środka a bardzo mały od zewnątrz! Tu odwrotnie! 100% pomiarów wykazało, że zawilgocenie styropianu już po pierwszej zimie wynosiło minimum 5%! to już nie jest ryzyko to pewność! I nie jest to też izolacja.
Jak już przyjdą rachunki tego się nie poprawi!



Tak czy inaczej "mniejszym złem" jest chyba ściana 2W niż sam Ytong.
Napisano
Czy lepiej zimą w mokrej kurtce czy bez niej?
Nie wiem dlaczego ma Pan wybierać między złym a złym. Ytong przynajmniej wyschnie - styropian nigdy!
Cytat

Nie poddaje się Pan ze swoimi teoriami...


Dlaczego teoriami – może Pani wyjaśnić?

Napisano
Cytat

Czy lepiej zimą w mokrej kurtce czy bez niej?
Nie wiem dlaczego ma Pan wybierać między złym a złym. Ytong przynajmniej wyschnie - styropian nigdy!

 


Panie Tomaszu naprawdę nie ma co przesadzać z tym, że styropian nigdy nie wyschnie, zawsze będzie mokry i w ogóle to juz nic gorszego nie może się przytrafić....Nie popadajmy w skrajności.

"... Znikoma nasiąkliwość styropianu pozwala wykorzystywać go w miejscach narażonych na zawilgocenie. W kontakcie z wodą i wilgocią nie gnije i nie odkształca się, zachowując swoje właściwości fizyczne i wymiary..."
Źródło: Budujemy dom
https://budujemydom.pl/strefa-magazynu/archiwum/6891-termoizolacja-materialy-i-technologie

"...Elementy z betonu komórkowego są jednak kruche, więc wymagające w transporcie. Należy je również chronić przed zawilgoceniem (mają znaczną nasiąkliwość, a zawilgocenie materiału w zimie może prowadzić do przemarzania ścian)..."

Źródło: Przepis na dom .PL
http://www.przepisnadom.pl/ceramika-beton-czy-moze-silikat/

 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo


jeśli nie znajdziesz prawdziwych fachowców który zrobili już kilka domków o ścianie jednowarstwowej to potem może być problem z elewacją, na tynku cienkowarstwowym widać każdą krzywiznę i nie ma możliwości jej wyrównania styropianem tak jak w dwuwarstwowej
Napisano
zgoda co do ściany 2 warstwowej, tam gdzie obecnie mieszkam ściany zrobiono z betonu komórkowego (wtedy to nazywało się chyba suporex), 10 lat temu ściany domu ocieplono styropianem 10 cm frez, dodam że okna są plastikowe (12 lat), wentylacja grawitacyjna. Nie ma mowy o wilgoci, a te 100% pomiarów pana T. Brzęczkowskiego to na pewno nie u nas było robione (no i w takim razie nie jest już 100%)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam myślę że każdy z nas ma inną opinie co do materiału na ściany ja polecam Ytong-36,5 pod warunkiem że muruje go ktoś znający technologie i oczywiście na klej ale nie mówię że ściany dwuwarstwowa czyli 24+15 styropian jest zła,a może zamiast styropianu wełnę ? i tak dalej, niektórzy napiszą że spotkali się z wilgocią w którymś przypadku a inni odwrotnie no i koszt ?koszt powinien być ostatecznie rozpatrywany ja murowałem z Ytong36,5 i porothermu i stwierdzam że i jeden i drugi jest kruchy a z tym przemarzaniem to nie tak do konca ale to moja opinia pozdrawiam
Napisano
ja mam ytong 24 + 12 styropianu. Dom jest bardzo ciepły a koszty ogrzania niewielkie, mniejsze niż myśleliśmy. Zdecydowalismy się na taką scianę zamiast jednowarstwowej własnie obawiając się tej dokładności wykonania czy napewno będzie tak super:) Mogę polecic tą technologię.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam
Raczkuje tutaj i nie wiem czy nie powielam pytania, ale czy ktoś może polecić inne materiały na budowę domu niż te co w/w?


Witam
Nie ma nic lepszego jak ceramika-zdrowa ekologiczna.Sciana jednowarstwowa U-o,25 przy grubości 365mm.Takie parametry osiągniesz tylko z cegłą szlifowaną na klej firmy JUWO. Ja wybudowałam mój dom właśnie w ten sposób i jesteśmy bardzo zadowoleni. W naszym regionie działa firma która specjalizuje się tylko w budowaniu domów z zastosowaniem tej cegły. Są THE BEST.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
Raczkuje tutaj i nie wiem czy nie powielam pytania, ale czy ktoś może polecić inne materiały na budowę domu niż te co w/w?


jest ceramika poryzowana - niektórzy nieocieplaja, niektórzy ocieplają, wszystko zależy od tego czy chcesz oszczędzić teraz czy potem
jest ceramika tradycyjna - max, pustak U, do ocieplenia
jest silikat (silka albo każdy inny silikat) koniecznie do ocieplenia, ale z dużą akumulacyjnością, co jest plusem
jeszcze można ściany prefabrykowane z keramzytbetonu
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

2, Ściany - myślę o Ytong 36,5 - czy to dobry wybór czy może lepiej cegła.jak to się ma cenowo
3, Koszt za robotę - ile mogę się spodziewać przy tej technologi (Ytong)? (okolice Brzeska Okocim)




Wydaje mi się, że cegła jest troszkę przestarzała, są nowsze i lepsze rozwiązania.
Jak najbardziej można iść w BK, myślę, że to jest dobre rozwiązanie, warto też popatrzeć na różnych producentów.
A co do ceny robocizny, to z pewnością będzie dużo niższa przy BK, bo bardzo łatwo się go układa.
Napisano
Cytat

jest ceramika poryzowana - niektórzy nieocieplaja, niektórzy ocieplają, wszystko zależy od tego czy chcesz oszczędzić teraz czy potem
jest ceramika tradycyjna - max, pustak U, do ocieplenia
jest silikat (silka albo każdy inny silikat) koniecznie do ocieplenia, ale z dużą akumulacyjnością, co jest plusem
jeszcze można ściany prefabrykowane z keramzytbetonu



fakt wybór jest a czasowo stawianie domu, wykończenie (bo musi odstać), łatwość i dostępność wszystkih komponentów?
da sie porównac?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Co do czasu budowy, czasu schniecia, łatwości obróbki, to z całą pewnością wygrywa beton komórkowy, dodatkowo jest to też materiał ciepły. Z całą pewnością ma on dużo plusów.
Podobno nie do końca radzi sobie z akustyką, ale raczej nie ma to większego znaczenia w domku jednorodzinnym.
Napisano
Cytat

Co do czasu budowy, czasu schniecia, łatwości obróbki, to z całą pewnością wygrywa beton komórkowy, dodatkowo jest to też materiał ciepły. Z całą pewnością ma on dużo plusów.
Podobno nie do końca radzi sobie z akustyką, ale raczej nie ma to większego znaczenia w domku jednorodzinnym.



tak tez slyszalem o slabej akustyce, ale zawsze mozna zrobic grubsza sciane miedzy pomieszczeniami icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

tak tez slyszalem o slabej akustyce, ale zawsze mozna zrobic grubsza sciane miedzy pomieszczeniami icon_smile.gif


Można zrobić grubszą scianę,która ograniczy nam powierzchnię ale równie dobrze można między pomieszczeniami zrobić cieńszą ściankę z silikatu,który bardzo dobrze tłumi dźwięk icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Można zrobić grubszą scianę,która ograniczy nam powierzchnię ale równie dobrze można między pomieszczeniami zrobić cieńszą ściankę z silikatu,który bardzo dobrze tłumi dźwięk icon_smile.gif



czy tak czy tak jest to jakieś rozwiązanie, któe można zastosować icon_smile.gif
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Zresztą, wymienienie materiału na inny do budowy, o ile komuś się w ogóle chce dodatkowo mieszać, ścian działowych nie powinno być wielkim problemem.
Pytanie tylko po co mieszać? Wszystkie dźwięki i tak przejdą bez najmniejszych problemów choćby przez drzwi. Naprawdę, w przypadku domku jednorodzinnego, akustyka BK, czy czegokolwiek innego nie ma wielkiego znaczenia.
Napisano
Cytat

Zresztą, wymienienie materiału na inny do budowy, o ile komuś się w ogóle chce dodatkowo mieszać, ścian działowych nie powinno być wielkim problemem.
Pytanie tylko po co mieszać? Wszystkie dźwięki i tak przejdą bez najmniejszych problemów choćby przez drzwi. Naprawdę, w przypadku domku jednorodzinnego, akustyka BK, czy czegokolwiek innego nie ma wielkiego znaczenia.



toc i o to chodzi,
a jak chcesz budowac studio nagraniowe to i tak lecisz z wygluszaniem icon_smile.gif

amen icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...