Skocz do zawartości

Schemat podłączenia kabli w kontakcie


nrtlogon

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Hej,
czy może ktoś zamieścić schemat jak prawidłowo powinny byc podlączone kable w kontakcie oraz w wlączniku swiatla ?


Thx



gniazdko ? a co to za filozofia ważne żeby faza nie była na bolcu i najlepiej z tej samej strony w całym domu

a włącznik światła tak by zapalało się swiatło icon_smile.gif

pytanie bez sensu
Napisano
Cytat

Hej,
czy może ktoś zamieścić schemat jak prawidłowo powinny byc podlączone kable w kontakcie oraz w wlączniku swiatla ?


Thx



W instalacji elektrycznej jednofazowej trójprzewodowej (zgodnie z nowymi wymaganiami) w gniazdach wtyczkowych jednofazowych pojedynczych ze stykiem ochronnym, przewód fazowy L powinien być przyłączony z lewej strony, a styk ochronny PE powinien znajdować się u góry (patrząc od przodu - rys.)"Brak obrazka
Napisano
Cytat

W instalacji elektrycznej jednofazowej trójprzewodowej (zgodnie z nowymi wymaganiami) w gniazdach wtyczkowych jednofazowych pojedynczych ze stykiem ochronnym, przewód fazowy L powinien być przyłączony z lewej strony, a styk ochronny PE powinien znajdować się u góry (patrząc od przodu - rys.)"Brak obrazka


tylko że biorąc pod uwagę że większość ludzi kupuje gniazdka podwójne gdzie jedno zawsze jest do góry nogami wytyczne o których piszesz nie są możliwe do spełnienia
Napisano
Cytat

tylko że biorąc pod uwagę że większość ludzi kupuje gniazdka podwójne gdzie jedno zawsze jest do góry nogami wytyczne o których piszesz nie są możliwe do spełnienia



To i tak przewód fazowy będzie po tej samej stronie a dla odbiornika nie ma to większego znaczenia ,chyba ze to Listwa zasilająca ACAR XProtector Ultra RJ
Napisano
Cytat

To i tak przewód fazowy będzie po tej samej stronie a dla odbiornika nie ma to większego znaczenia ,chyba ze to Listwa zasilająca ACAR XProtector Ultra RJ



więc i nie ma znaczenia z której strony podłączy fazę icon_smile.gif ważne żeby wszędzie było tak samo
Napisano
Cytat

więc i nie ma znaczenia z której strony podłączy fazę icon_smile.gif ważne żeby wszędzie było tak samo




Np dla pomiarów
Sporo mierników nie pozwala zmierzyć impedancji pętli zwarcia, jeśli mamy zamienione w gniazdku L z N (trzeba wtedy zamieniać przewody przy mierniku).

  • 2 lata temu...
Napisano
Witam,

mam 3 nowoczesne legalizowane mierniki i testery i jezeli nie mam jednoznacznie okreslonych polaczen w gniezdzie 2x16A+PE, musze stosowac przejsciowke (pomimo dowolnosci PN)

a "wymagane" przez mierniki i testery polozenia, gdy styk ochronny na gorze

z lewej neutralny N, w srodku (u gory) ochronny PE, faza L po prawej

na "zachodzie" jasno sa okreslone, u nas swoboda

i tylko szkoda mi czasu, ze musze robiac pomiary caly czas stosowac przejsciowke

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dobrze, czyli podsumujmy, bo jak by PE wiadomo ze na górze lub dole lub wcale jak nie ma, ale faza po lewej czy prawej? :? Ma to znaczenie przy odbiorze przez elektryka, gdybym np. robił sam instalację?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję bardzo za odpowiedzi.   Za Panów radami zmniejszyłem na rotametrze przepływ do 2l przy zachowaniu tej samej temperatury na zasilaniu. Kocioł jest sterowany przez pogodówkę. Efekt? Zdjęcia chyba lepiej to oddadzą niż tysiąc słów. Przepraszam za niewyraźne pierwsze zdjęcie (na powrocie 28.2*C): To miejsce podłogi było zawsze najcieplejsze i miało ok 28*C.   Podsumowanie zdjęć: * belka zasilania: 38*C * belka powrotu: 28.2*C * temperatura podłogi w najcieplejszym miejscu: 24.6*C * temperatura w pokoju: 18.7*C   Rozumiem, że skoro teraz różnica temperatur pomiędzy zasilaniem a powrotem wynosi 9.8*C, to rura jednak oddaje ciepło w podłogę, tylko ta szybko się wychładza i nie jest w stanie zakumulować ciepła i zagrzać pomieszczenia? Żeby było lepiej konieczna jest termomodernizacja, ale podłogówka sama w sobie działa dobrze i normalnie? Tutaj nie ma żadnego problemu z wykonaniem?   Z uwagi, że to jest tylko jedna pętla, to tymczasowo pewnie mogę zwiększyć przepływ do 2.5 albo nawet 3l, co zwiększy temperaturę na powrocie, ale także temperaturę podłogi i powietrza - przynajmniej do czasu aż podłączony zostanie ponownie grzejnik, który też powinien poprawić sytuację?
    • Tak duże straty ciepła muszą zostać ograniczone poprzez przemyślaną i kompleksową termomodernizację budynku. Zarówno zakres prac ociepleniowych, jak i sam projekt instalacji ogrzewania podłogowego, muszą wynikać z precyzyjnych obliczeń i profesjonalnego projektu. Podejmowanie decyzji „na oko” w tej kwestii to prosta droga do poważnych błędów. .
    • Wszystko jest dobrze, (pokój narożny z dwoma ścianami zewnętrznymi), jeżeli temperatura na zewnątrz  jeszcze spadnie, to różnica temperatur jeszcze się zwiększy, Aby utrzymać obecną temperaturę w pokoju (19,5-20°C), system grzewczy będzie musiał pracować jeszcze ciężej, co może skutkować koniecznością podniesienia temperatury podłogi, dłuższym czasem pracy instalacji. W skrajnym przypadku, przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych, system może nie być w stanie utrzymać nawet  zadanej przez pana temperatury powietrza w pomieszczeniu.     Tak duże straty ciepła muszą zostać ograniczone poprzez izolację ścian zewnętrznych. W przeciwnym razie ogrzewanie podłogowe stanie się niekomfortowe, a temperatura płyty podłogowej może negatywnie wpływać na zdrowie mieszkańców.
    • Kierownik budowy może być niechętny do tego wpisu, ponieważ dokumentuje on błąd, którego on nie wyłapał.
    • Oczywiście, że tak. Mało tego, geodeta jest ubezpieczony i z tego ubezpieczenia Inwestorowi powinny być wypłacone wszelkie koszty usunięcia pomyłki.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...