Skocz do zawartości

kiepska ekipa


Gość

Recommended Posts

Napisano
Ekipa murująca ściany poddasza źle odczytała z projektu wysokość nadproży nad otworami. W efekcie poziom posadzek (z uwagi na okno balkonowe) obniżył się o 8 cm, co spowodowało, że nie dość że trzeba zastosować cieńszą izolację akustyczną, to jeszcze ostatni stopień schodów żelbetowych (które były już wykonane) będzie niższy. Izolacja to nie problem, ale do schodów trzeba się będzie przyzwyczaić, a mogło być dobrze. icon_evil.gif
  • 9 miesiące temu...
Napisano
kierownik, kierownik i jeszcze raz kierownik

odpowiedni nadzór jest niezbędny

czasami wogole nie widzi budowy

moja rada nie oszczedzac na kosztach kierowania i nadzoru
poza tym dobry kierownik zarobi na siebie przez unikniecie błędów, przez nie pozwolenie na oszukiwanie przez wykonawców na materialach...itp..

murarz to prosty czlowiek a ostatnimi czasy wogole nie majacy nic wspolnego z budownictwem z racji na brak pracy wszyscy sa budowlancami

WNIOSEK -->>NA BUDOWIE POWINIEN BYĆ KIEROWNIK A NIE JEGO PIECZATKA<<--
Napisano
Cytat

Ekipa murująca ściany poddasza źle odczytała z projektu wysokość nadproży nad otworami. W efekcie poziom posadzek (z uwagi na okno balkonowe) obniżył się o 8 cm



A czy nie można było im kazać rozebrać i wymourować poprawnie?

pewnie wszystko zależy od umowy
i czy już im się zapłaciło

- nie płacić przed końcem roboty i sprawdzeniem poprawności

- co do faktycznego kierownika lub inspektora zamiast "pieczątki" - jest to KONIECZNE
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Proponuje na przyszłość zatrudniać sprawdzone ekipy które pracowały u znajomych (rodziny). Poza tym najlepiej jak na placu budowy baczne oko ma kierownik budowy.
On w zasadzie ma piecze nad wszystkim co dzieje sie na budowie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...