Skocz do zawartości

kanalizacja/szambo


Recommended Posts

Witam,

Nie wiem czy właściwy dział ale chciałem zapytać osoby posiadające szambo o jego optymalne parametry. Obecnie mam wykopane szambo 10 m3 (dwa kręgi betonowe - szczelne).

I teraz pytanie bo były one podłaczone do malych domków a teraz powstaje dom. Dom łącznej powierzchni użytkowej 180 m2 (dwa lokale), 3 łazienki, zamieszkają w nim 4 dorosłe osoby a docelowo jeszcze 1,2,3 dzieci (zobaczymy ile Bóg da icon_smile.gif

Czy takie szambo nie jest za małe ? Jeśli tak to jakie powinno byc optymalne i czy mogę dokopać np. zbiornik czy cale musze nowe robić ??

Generalnie jak czesto trzeba oczyszczać szambo i ile to kosztuje.

PS. Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie.
Link do komentarza
Wielkość zbiornika na nieczystości nie ma większego znaczenia, gdyż o częstotliwości wywozu decyduje pojemność samochodu asenizacyjnego i oczywiście ilość odprowadzanych ścieków. Praktycznie przyjmuje się wielkość szamba nieco większą niż pojemność pojazdów usuwających ścieki i działających w tym rejonie - z reguły 8 - 10 m3.

O koszty należy pytać w firmach zajmujących się wywozem nieczystości.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Wielkość zbiornika na nieczystości nie ma większego znaczenia, gdyż o częstotliwości wywozu decyduje pojemność samochodu asenizacyjnego i oczywiście ilość odprowadzanych ścieków. Praktycznie przyjmuje się wielkość szamba nieco większą niż pojemność pojazdów usuwających ścieki i działających w tym rejonie - z reguły 8 - 10 m3.

O koszty należy pytać w firmach zajmujących się wywozem nieczystości.


Kolega powyżej ma rację nie ma sensu budować szamba większego o 1, 2 m3 niż wóz asenizacyjny, bo oni biorą za kurs. Chyba że zrobisz szambo o pojemności 2 wozów asenizacyjnych i będziesz wybierał dwa naraz, żeby robić to rzadziej.
Literatura mówi, że optymalne objętość szamba to ilość osób w domu x 14 dni x 0,15 m3, czyli ilość domowników x maksymalny czas przechowania ścieków x średnie zużycie wody na osobę.
W okolicach Wrocławia jest to od 120 do 170 zł za kurs w zależności od odległości posesji od zlewni/oczyszczalni.
Osobiście polecam oczyszczalnię bo tańsza w eksploatacji - wywóz raz na rok i prostsza w obsłudze - nie wybija.
Polecam stronek do poczytania czystyzysk eu
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...