Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe


Recommended Posts

Napisano
Rozważam rodzaj pieca jaki będę musiał niedługo zainstalować. Biorę również pod uwagę piec kondensacyjny ale zgodnie z wymogami aby taki piec pracował wydajnie musi współpracować z instalacją nisko-temperaturową. Jadnym z elementów instalacji może być ogrzewanie podłogowe. I tu pojawia się pytanie o średni koszt takiej instalacji w przeliczeniu na 1m2. Ile to kosztuje?

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Rozważam rodzaj pieca jaki będę musiał niedługo zainstalować. Biorę również pod uwagę piec kondensacyjny ale zgodnie z wymogami aby taki piec pracował wydajnie musi współpracować z instalacją nisko-temperaturową. Jadnym z elementów instalacji może być ogrzewanie podłogowe. I tu pojawia się pytanie o średni koszt takiej instalacji w przeliczeniu na 1m2. Ile to kosztuje?

pozdrawiam


technologia podłogówki to ok 2000zł i za metr podłogi z styropiaem z folia alu ,rurą vawin lub podobna to ok 40zł za metr plus montaz ,przy mocy podłogówki ok 100W/m2,ceny moga sie roznic w granicach do 15% w zaleznosci od rejonu
Napisano
Cytat

technologia podłogówki to ok 2000zł i za metr podłogi z styropiaem z folia alu ,rurą vawin lub podobna to ok 40zł za metr plus montaz ,przy mocy podłogówki ok 100W/m2,ceny moga sie roznic w granicach do 15% w zaleznosci od rejonu



2000zł za 1m2 podłogówki, czyli za 150m2 trzeba zapłacić tyle samo co za postawienie tego domu? icon_eek.gif

U nas komplet - od 80 do 130zł/m2. icon_biggrin.gif

To samo dotyczy cen rur. Ich cena od 3 do 6 zł za 1m.
Napisano
Cytat

2000zł za 1m2 podłogówki, czyli za 150m2 trzeba zapłacić tyle samo co za postawienie tego domu? icon_eek.gif

U nas komplet - od 80 do 130zł/m2. icon_biggrin.gif

To samo dotyczy cen rur. Ich cena od 3 do 6 zł za 1m.



skąd się biorą tak duże rozbieżności? Zależy to od miejsca zamieszkania? Acha ważna rzecz...czy w zawiązku z ogrzewaniem podłogowym trzeba dozbroić piec w jakieś dodatkowe urządzenia?
Napisano
Cytat

2000zł za 1m2 podłogówki, czyli za 150m2 trzeba zapłacić tyle samo co za postawienie tego domu? icon_eek.gif

U nas komplet - od 80 do 130zł/m2. icon_biggrin.gif

To samo dotyczy cen rur. Ich cena od 3 do 6 zł za 1m.

Chyba trochę źle zrozumiałeś tę wycenę solar-went 2000zł za technologię, czyli rozdzielacze, itp. 40zł/m2 podłogi + robocizna. W efekcie końcowym wyjdzie podobnie jak te twoje 80-130zł/m2.

Nie podoba mi się tylko te 100W/m2 - IMHO przy podłogówce nie powinno się przekraczać 70W/m2.
Napisano
Cytat

czy w zawiązku z ogrzewaniem podłogowym trzeba dozbroić piec w jakieś dodatkowe urządzenia?



Witam,

U mnie jest około 200 m kw, w tym 70 m podłogówki. a całość, łacznie z kaloryferami, kotłownią, piecem ,kondensacyjnym całą instalacją , robocizną, itp zapłaciłlem 34tys zł. do obejrzeenia zdjęć zapraszam do galerii, oto jedno z nich - kotłownia:

834a9e74.jpg

8780cfa3.jpg

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Chyba trochę źle zrozumiałeś tę wycenę solar-went 2000zł za technologię, czyli rozdzielacze, itp. 40zł/m2 podłogi + robocizna. W efekcie końcowym wyjdzie podobnie jak te twoje 80-130zł/m2.

Nie podoba mi się tylko te 100W/m2 - IMHO przy podłogówce nie powinno się przekraczać 70W/m2.


no dokładnie tak miało to wyglądać
a co do mocy to oczywiscie ze 100W/m2 przy temp zasilania 45st ,nikt nie kaze z taką temp pracować ,im zrobimy wydajniejsza podłogówke tym na nizszym parametrze mozemy grzac i tyle ,
Napisano
Cytat

Witam,

U mnie jest około 200 m kw, w tym 70 m podłogówki. a całość, łacznie z kaloryferami, kotłownią, piecem ,kondensacyjnym całą instalacją , robocizną, itp zapłaciłlem 34tys zł. do obejrzeenia zdjęć zapraszam do galerii, oto jedno z nich - kotłownia:

834a9e74.jpg



pozdrawiam:

Darek



Tak już zupełnie na marginesie coto za rodzaj kotła (jaki model) i czy w związku z ogrzewaniem podłogowym trzeba było dokupić coś ekstra (np. jakąś dodatkową popmkę, automatykę...)?
Napisano
Cytat

Tak już zupełnie na marginesie coto za rodzaj kotła (jaki model) i czy w związku z ogrzewaniem podłogowym trzeba było dokupić coś ekstra (np. jakąś dodatkową popmkę, automatykę...)?


jesli bedziesz miał w domu zainstalowana tylko podłogówke o parametrach jak pisałem to sprawa jest brdzo prosta kupujesz kocioł kondensacyjny dwufunkcyjny lub z zasobnikiem i podłaczasz go do rozdzielaczy i wszytko działa ,jedyne na co trzeba zwocic uwage to wydajnosc pompy i parametry ograniczenia temp aby kocioł nie podał w zadnym wypadku wiecej niz 50st ,jesli kocioł to potrafi to nie potrzeba zadnej dodatkowej automatyki ,natomiast przy kot łach sredniej pólki nalezy dokładac pompe szprzegła i dodatkowo to automatyzowac
aby podłogówka pracowała na pompie ktora jest w kotle trzeba spełnic jeszcze jeden warunek ,długosc petli podłogówki nie powinna przekraczać 120mb a w układzie dodatkowej pompy 150mb ,ale to twój instalator powinien wiedziec
Napisano
Cytat

Tak już zupełnie na marginesie coto za rodzaj kotła (jaki model) i czy w związku z ogrzewaniem podłogowym trzeba było dokupić coś ekstra (np. jakąś dodatkową popmkę, automatykę...)?




Witam,

Na tych instalacjach kompletnie się nie znam, więc całość :projektowanie i wykonawstwo powierzyłem specjaliście. Żadnych bajerów tam nie ma, wszystko praktycznie masz na zamieszczonych zdjęciach : sprzęgło hydrauliczne, pompa cyrkulacyjna, mieszacz, oraz dwie pompy jakieś tam ( chyba obiegowe), to praktycznie wszystko. Ale całość działa doskonale i polecam. A kocioł, który mam to kondensacyjny Vaillant 24 kW.

pozdrawiam:

Darek
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Chyba trochę źle zrozumiałeś tę wycenę solar-went 2000zł za technologię, czyli rozdzielacze, itp. 40zł/m2 podłogi + robocizna. W efekcie końcowym wyjdzie podobnie jak te twoje 80-130zł/m2.

Nie podoba mi się tylko te 100W/m2 - IMHO przy podłogówce nie powinno się przekraczać 70W/m2.



Czy 100 czy 70 to zależy od wielu czynników nie mozna powiedzieć że 100 to zbyt dużo. Istotna sprawą jest temperatura powierzchni podłogi która nie powinna przekraczać 29C
Napisano
Cytat

Witam,

U mnie jest około 200 m kw, w tym 70 m podłogówki. a całość, łacznie z kaloryferami, kotłownią, piecem ,kondensacyjnym całą instalacją , robocizną, itp zapłaciłlem 34tys zł. do obejrzeenia zdjęć zapraszam do galerii, oto jedno z nich - kotłownia:

834a9e74.jpg

8780cfa3.jpg

pozdrawiam:

Darek



Myślę że troszeczkę drogo...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Myślę że troszeczkę drogo...



Witam,

Tak jak pisałem wcześniej drogo to oferowali mi inni, a byli i tacy którzy nie krępowali się rzucać podwójnej ceny w porównaniu do tej z oferty, którą wybrałem. Oczywiście , że można taniej, ale nigdy nie wybierałem ofert najtańszych , bo to też zawsze związane jest z jakością prac , jak i użytych materiałów i urządzeń. Ponadto wszystkich rzeczy jakie były w cenie nie wymieniłem i pewnie nie jestem w stanie ich wymienić, ale z tego co pamiętam w zakres prac wchodziło pełne przeprojektowanie systemu grzewczego ( w oryginale nie było podłogówki), pięć obwodów grzewczych w podłodze ( oczywiście z materiałami typu rurki, peszle, styropian z folią aluminiową), trzy grzejniki łazienkowe (drabinki z grzałkami elektrycznymi), wszystkie grzejniki pokojowe z zaworami (Heimeier)-szt 14 ( w tym dwa trzypłytowe), do tego cała instalacja wew wodno- kanalizacyjna , cztery geberity do podwieszenia misek i bidetu, z obsadzeniem i podłączeniem plus wspomniana kotłownia i jeszcze jakieś dodatkow sprawy jak extra punkty do : kostkarki, dwa do ogrodu , bateria i odpływ w garażu i w kotłowni, dodatkowa bateria podtynkowa ( mieszaczciepłej i zimnej wody ) do bidetki przy kibelku w jednej z łazienek, no i oczywiście sprawdzenie ciśnieniowe, a potem uruchomienie.

Dla mnie ta oferta , może nie najtańsza, ale cenowo była osiągalna i perfekcyjnie wykonana, co zresztą widać na fotkach z kotłowni. Wszystkim budującym życzę równie dobrego wykonawcy instalacji grzewczych.

pozdrawiam:

Darek
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
drogo? tanio? to rzecz względna - jestem instalatorem i przyznaję wykonanie jest spoko. Jeżeli ja rozmawiam z klientem o cenie z reguły opowiadam dowcip:

Przychodzi gość do salonu z motocyklami i mówi do sprzedawcy:
- chciałbym motocykl proszę pana dobry i tani
Na to sprzedawca:
- to proszę kupić dwa
- co?
- no tak, pierwszy dobry a drugi tani

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...