Skocz do zawartości

Jak to jest zrobione?


katekkarla

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Jeśli się nie mylę to ta zabudowa jest z bloczków ytong 'a.


Troszkę sie mylisz.
Takie "szafki" wykonuje sie na konstrukcji stalowej takiej jak ścianki z G-K. Szafki obłożone są sklejką wodoodporną a na to już dowolnie, co kto lubi i mu sie podoba.
Najczęściej glazura 10x10 cm.
Napisano
Cytat

Troszkę sie mylisz.
Takie "szafki" wykonuje sie na konstrukcji stalowej takiej jak ścianki z G-K. Szafki obłożone są sklejką wodoodporną a na to już dowolnie, co kto lubi i mu sie podoba.
Najczęściej glazura 10x10 cm.



dzięki za odpowiedzi
'agata_i_sebastian' jak oceniacie taką kuchnię w porównaniu do wykonanej na zamówienie z drewna przez stolarza) gdzie mogę znaleźć więcej wiadomości na temat wykonania takiej kuchni?Czy wydaje mi się że są to kuchnie raczej do większych pomieszczeń?hmm jestem pod urokiem takiej kuchni ale nie wiem czy kuchnia w Agatce nie jest za mała na taki typ zabudowy...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Według mnie o płyta kartonowo - gipsowa obłożona płytkamia. Kiedyś oglądałem program na DOMO o remontach i było między innymi o budowie grubych "blatów" łazienkowych, które w efekcie wyglądały dokładnie tak samo. Karton - gips na stelażu - fajne efektowne wykonanie.
Napisano
mi też się kiedyś marzyła taka kuchnia. Z tego co pamiętam nazywała się hiszpańska. Ale ja chciałam ją zrobić z murowanych słupków z kremowej cegły klinkierowej na froncie i przy ścianie żeby blat kamienny się na czymś trzymał. Pomiędzy słupkami i jako półki chciałam użyć kremową płytę wiórową i fronty drewniane umocowane na zewnątrz słupków takimi zawiasami co się same po zamknięciu zaciskają. A tu kilka zdjęć

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Można zrobić konstrukcję takich szafek z płyty G-K, ale zapewniam, że solidniejsze i mniej pracochłonne są wykonane z bloczków ytonga i oklejone glazurą. Efektowniej wyglądają murowane z cegły czerwonej, klinkierowej, spoiny pięknie wykończone i do tego z litego drewna fronty w stylu rustykalnym, albo z mdf jednolitej barwy.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Z tych wszystkich fotek to najbardziej mi sie podoba regał z wątku dżoana

Efektownie wygląda,a i zrobić większość by potrafiła.


A taki stelaż do kuchni,by obkleić go płytkami,to podejrzewam można zrobić praktycznie ze "wszystkiego"

Moja siostra ma zrobine podobne szafki kuchenne przez męża,jako materiał do wykonania zabudowy,użył resztek cegieł z budowy i starej meblościanki.( chcieli sie szybko wprowadzić i finansowo nie stać ich było na coś nowego)

Zabudowa ma już ok.10 lat i nie jest tknięta "zębem czasu"

Najpierw we wnękach były zasłonki,później zostały wykonane drzwiczki

i naprawdę ładnie to wygląda
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Bardzo prosto się takie rzeczy robi, ale jak chce się potem zmienić kuchnie, to zaczynają się schody, bo zamiast wyrzucić stare meble i zamontować nowe, trzeba wszystko kuć. Myślę, że trzeba się dobrze zastanowić zanim coś takiego się zrobi w swojej kuchni.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
    • Cześć wszystkim, Mam problem z ogrzewaniem podłogowym, które chyba nie działa do końca tak jak powinno. Chodzi o to, że jest duża różnica temperatury pomiędzy zasileniem (temp mierzona na belce zasilającej rozdzielacza), a powierzchnią podłogi - tak jakby podłoga się nie nagrzewała w pełni.   Bardziej szczegółowy opis: Mam podłogówkę wykonaną w systemie suchym. W tym celu uży te zostały płyty Sander System Standard Alu, tj. EPS300 z rowkami i aluminium. W rowkach ułożone zostało ~71mb rury PERT Wawin Kameleon (co 15cm). Na wierzch ułożony został suchy jastrych Fermacell EE20. Na jastruchy jeszcze nic nie ma, podłoga nie została wykończona. Chodząc po takiej podłodze, czuć ciepło w stopy i jest przyjemnie, w pomieszczeniu jest 20*C. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko działa prawidłowo. Jednak pirometr wskazuje, iż powierzchnia podłogi ma "tylko" 25-28*C, w zależności od miejsca w którym sprawdzam temperaturę. W miejscu prowadzenia rur 27-28*C, pomiędzy rurami 25-26*C. Ale ten sam pirometr pokazuje, że belka zasilająca rozdzielacza ma 39*C. To ogromna różnica i spodziewałbym się, że powierzchnia podłogi powinna mieć przynajmniej 30-32*C, jak nie więcej. Temperatura belki powrotnej jest ok 3*C niższa. Przepływ przez tę pętlę ustawiony jest na 2.5l. Obecnie jest to jedyna pętla, pozostałe zostaną ułożona w przyszłym roku. I może dobrze bo jak widać nie grzeje to tak jakbym się tego spodziewał.   Na ten moment nie wykańczam podłogi. Mam obawy, że po położeniu podkładu i paneli temperatura będzie jeszcze niższa - w końcu to dodatkowe warstwy, a wówczas spadnie temperatura w pokoju. Obecnie mimo "tylko" 20*C jest przyjemnie, ale właśnie spodziewałem się wyższej temperatury i możliwości zmniejszenia krzywej grzewczej po uruchomieniu podłogówki w całym domu.    Dlaczego podłoga tak słabo grzeje?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...