Skocz do zawartości

Historia edycji

zenek

zenek

Dnia 30.06.2017 o 11:21, Elfir napisał:

winda potrzebuje też miejsca, podobnie jak klatka schodowa

napisałaś "podobnie" - to myślałem że liczysz osobno - ale winda przy schodach to też mniej zajmuje niż sama, jesli się ją odpowiednio ustawi.

 

1 godzinę temu, Elfir napisał:

Basen - to rozwiązanie raczej dla zamożnych

Popatrz na rezydencje bogaczy - skoro już - ile wśród nich jest wielopoziomowych? (z piwnicami :12_slight_smile: + przy okazji schron - ale nie tylko

 

1 godzinę temu, Elfir napisał:

Pracownia twórcza, warsztat - bez oświetlenia naturalnego

mówimy o sprzyjających warunkach terenowych - więc np. z jednej str. stoku masz sufit piwnicy 1m pod poz. terenu a z drugiej np. 0.8m nad poz. sufitu piwnicy.   A więc masz 50 cm pas doświetlenia pod sufitem.

Nie wszędzie okna są pożądane - np. studio muzyczne - pół na pół ze wskazaniem bez. Składzik, archiwum, lamus, pomieszczenia techniczne, komunikacja - bez okien - garaz też np.

1 godzinę temu, Elfir napisał:

Basen - to rozwiązanie raczej dla zamożnych, którzy z reguły i tak budują jednak ten basen na poziomie ogrodu. Bo to wygodniejsze w korzystaniu i przyjemniejsze.

tak - używają go tylko w lecie - mam takich dalszych sąsiadów kilku i wszyscy tak mają 

i jeszcze raz - jesli masz program na np. 120m2 - tyle masz potrzeb! - i ustawisz go w parterze - no to zajmiesz 150 m razem z dodatkami - taras, wejście, utwardzenia wokół, itp

Jeśli masz program na 360 m2  - tyle masz potrzeb! - i ustawisz go w parterze - zajmiesz 360 m + taras (tylko jeden?), wejscie, utwardzenia wokół 360 m2  - chyba razem więcej niż powyższe 30m3  - razem pewnie ze 450.

Przy małym ogrodzie większy ból - np z 10 a tracisz połowę - i w zasadzie nic ci nie zostanie oprócz tych 4m do płotu (a może mniej). Przy większym trochę żal ogrodu jednak - 2.5 ara więcej bierzesz na budynek.

Nie liczę tu kwestii murów fundamentowych i ław, potrzeby jedak płaskiego terenu, zrzutu wody opadowej, kwestii ciepła - wielki strop ostatni i olbrzymi dach do konserwacji. Ileś pionów.

reasumując - sa plusy i minusy - nie ma zerojedynkowo :12_slight_smile:

Znaczy w tej kwesti - bo jeśli idzie o np. moją tzw. "reputację" kształtowaną przez mhtyla, aaaa i spółkę, którzy gonią po moich postach jak pijane króliki - to rośnie mi minus. Tu nie ma + i -. Jest tylko MINUS -  I Dobrze.

W tej dyscyplinie :               Bad is cool   :takaemotka:

zenek

zenek

Dnia 30.06.2017 o 11:21, Elfir napisał:

winda potrzebuje też miejsca, podobnie jak klatka schodowa

napisałaś "podobnie" - to myślałem że liczysz osobno - ale winda przy schodach to też mniej zajmuje niż sama, jesli się ją odpowiednio ustawi.

 

48 minut temu, Elfir napisał:

Basen - to rozwiązanie raczej dla zamożnych

Popatrz na rezydencje bogaczy - skoro już - ile wśród nich jest wielopoziomowych? (z piwnicami :12_slight_smile: + przy okazji schron - ale nie tylko

 

51 minut temu, Elfir napisał:

Pracownia twórcza, warsztat - bez oświetlenia naturalnego

mówimy o sprzyjających warunkach terenowych - więc np. z jednej str. stoku masz sufit piwnicy 1m pod poz. terenu a z drugiej np. 0.8m nad poz. sufitu piwnicy.   A więc masz 50 cm pas doświetlenia pod sufitem.

Nie wszędzie okna są pożądane - np. studio muzyczne - pół na pół ze wskazaniem bez. Składzik, archiwum, lamus, pomieszczenia techniczne, komunikacja - bez okien - garaz też np.

58 minut temu, Elfir napisał:

Basen - to rozwiązanie raczej dla zamożnych, którzy z reguły i tak budują jednak ten basen na poziomie ogrodu. Bo to wygodniejsze w korzystaniu i przyjemniejsze.

tak - używają go tylko w lecie - mam takich dalszych sąsiadów kilku i wszyscy tak mają 

i jeszcze raz - jesli masz program na np. 120m2 - tyle masz potrzeb! - i ustawisz go w parterze - no to zajmiesz 150 m razem z dodatkami - taras, wejście, utwardzenia wokół, itp

Jeśli masz program na 360 m2  - tyle masz potrzeb! - i ustawisz go w parterze - zajmiesz 360 m + taras (tylko jeden?), wejscie, utwardzenia wokół 360 m2  - chyba razem więcej niż powyższe 30m3  - razem pewnie ze 450.

Przy małym ogrodzie większy ból - np z 10 a tracisz połowę - i w zasadzie nic ci nie zostanie oprócz tych 4m do płotu (a może mniej). Przy większym trochę żal ogrodu jednak - 2.5 ara więcej bierzesz na budynek.

Nie liczę tu kwestii murów fundamentowych i ław, potrzeby jedak płaskiego terenu, zrzutu wody opadowej, kwestii ciepła - wielki strop ostatni i olbrzymi dach do konserwacji. Ileś pionów.

reasumując - sa plusy i minusy - nie ma zerojedynkowo :12_slight_smile:

Znaczy w tej kwesti - bo jeśli idzie o np. moją tzw. "reputację" kształtowaną przez mhtyla, aaaa i spółkę, którzy gonią po moich postach jak pijane króliki - to rośnie mi minus. I Dobrze.

W tej dyscyplinie :               Bad is cool   :takaemotka:

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...