Skocz do zawartości

Pokój dzienny-sypialnia


Iwonka_p-ce

Recommended Posts

Napisano
Witam!

Niedługo będę robiła remont i sama niebardzo wiem jak rozmieścić wszystko w pokoju.
Jest to pokój dzienny który będzie spełniał również funkcję sypialni wiec musi tam być również łóżko, telewizor, stół, komoda itp.
Na rysunku są zbliżone wymiary (podane w cm, anie w mm) i kształt pokoju a drzwi pokoju można przenieść na ścianę 160cm.
Jeśli ma ktoś jakieś ciekawe pomysły na zagospodarowanie tego pokoju będę bardzo wdzięczna.

A oto i zdjęcie:
fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/2004324,2,1,Rysunek2.html
Napisano
Po lewej, wchodząc do pokoju, we wnęce, mogłabyś wstawić łóżko, wtedy ta część sypialniania byłaby oddzielona od tej części, powiedzmy bardziej rekreacyjnej. Jeśli Ci się takie coś podoba, to mogłabyś dodatkowo łóżko oddzielić kryształkami na sznurkach (nie wiem, jak się to profesjonalnie nazywa icon_smile.gif) Na prawo od drzwi balkonowych, pod ścianą - sofa, stolik. Od wejścia w prawym rogu duży kwiat, na przeciwnej ścianie od sofy komoda i stolik rtv. Więcej pomysłów nie mam icon_smile.gif
Napisano
ale i tak przeniosłabym drzwi na tą mniejszą ścianę, będziesz miała więcej możliwośći. A skoro chcesz łóżko rozkładane to z tym nie będzie problemu. Na pewno tv nie może stać na przeciwko okna icon_smile.gif Albo zrób sobie w tej dużej wnęce szafę to już komoda nie będzie Ci potrzebna..Cieżko tak pomóc nie widząc mebli ;]
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Małe wnętrza, w których chcemy skumulować kilka pomieszczeń zazwyczaj sprawiają najwięcej problemu. Na twoim miejscu zasięgnęłabym porady specjalisty. Jakiś czas temu korzystałam z usług n-design.pl zrobili mi znakomity projekt, zaproponowali świetne rozwiązania, które na pewno nie przyszłyby mi do głowy. Zerknij sobie na stronę, oglądnij pomysły, może ci coś w oko wpadnie.
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

mam podobnym problem. Również w jednym pokoju mam pokój dzienny, sypialnie i dodatkowo pokój dziecięcy;/ Ma olbrzymi problem jak ten pokój dobrze zagospodarować;/


Cytat

Teraz zakupiłam duże łóżko sypialniane i jestem z niego zadowolona. I moim zdaniem taki naraożnik nadaję sie tylko do siedzenie.

Napisano
A może skorzystasz z darmowych programów do projektowania wnętrz? Jest ich kilka w Googlach i pomagają wszystko fajnie porozmieszczać. Jako ciekawostkę powiem, że ja kiedyś grałem w Simsy tylko po to, by ćwiczyć układanie mebli i urządzanie wnętrza icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Patrząc na Twój plan sprawa nie wydaje się taka trudna. Wnęka 160/254 jest idealna na wstawienie łóżka do spania, które następnie można odgrodzić przesuwanymi roletami, bądź drzwiami. W tej samej wnęce można zrobić pawlacze na pościel itp. Co do reszty pomieszczenia zupełna dowolnośćicon_biggrin.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
W zasadzie racja,dobór na zasadzie dowolności jest chyba najlepszy,jednak jeżeli masz wykonać takie 3w1,to zdecydowanie oddziel od siebie pomieszczenia chociażby wspomnianymi roletami,to szczególnie ważne w przypadku sypialni i pokoju dziennego.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
O tej wnęcę pisali już wszyscy więc i ja się powtórzę, tam możesz wstawić łóżko. Pokój ma spełniać dla Ciebie wiele funkcji, jeśli miałby to być również pokój dzienny, to łóżko trzeba jakoś schować. Ja osobiście myślałam nad czymś w rodzaju parawanu - albo nie tracąc przy tym za dużo miejsca postawieniu ścianki i zakupieniu przesuwnych drzwi, które idealnie zasłaniałyby łóżko.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
W kwestii sypialni orz jej urządzenia,to warto byłoby pomyśleć o dobrym i stylowym oświetleniu, akurat tym zajmujemy się na co dzień więc chętnie pomożemy i doradzimy coś fajnego.
Napisano
Cytat

Połączone, więc nie da rady
Ale wole żeby w pokoju mogłaby się znajdować wygodna sofa z funkcją do spania ewentualnie rogówka a nie 2 oddzielne pomieszczenia



Rogówka fajna sprawa, dużo miejsca.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Minęło juz trochę czasu,więc może napiszesz jak tam sprawa sypialni i czy coś się ruszyło w tej kwestii, w jej aranżacji? Jeżeli tak to czekamy na opinię oraz oczywiście zdjęcia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
ojj temat chyba wygasl. poruszane byly fajne watki w tym temacie i chetnie odniose sie ze swoim dosiwadczeniem. ja kupowalem meble do salonu z bydgoskich mebli a wypoczynek z funkcja spania z etap sofy
Napisano
Bardziej niż sofa podoba mi się narożnik,ale to do pokoju dziennego,do sypialni warto pomyśleć o dobrym drewnianym łóżku plus do tego dwie lampki nocne na półeczkach po obu stronach łóżka,co o tym sądzisz?
Napisano
Cytat

Ta kanapa wygląda świetnie! Widział ktoś taką labo bardzo podobną w jakiś stacjonarnych sklepach?


No ta jest z agata meble, tak wnioskuję z linku który się otwiera po kliknięciu w obrazek. Nie wiem jakie to wg ciebie stacjonarne sklepy, ale agata chyba jest stacjonarna icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
agada meble jest salonem ktory zrzesza wielu producentow ale nie maja ich calego asortymentu wiec najlepiej rozgladac sie na stronie producenta za tym co nas interesuje i pozniej nawet telefonicznie dowiadywac czy dany model mozna gdzies obejrzec icon_smile.gif np bydgoskie meble jak sie rozgladalem byly w wielu salonach
Napisano
Mi tez bardzo się podoba,bardzo ładna i stylowa kanapa,patrząc po zdjęciach wydaje się,że te meble są także wygodne więc w sumie można się o nie pokusićicon_smile.gif Jako Led-Lux chętnie pomożemy w wyborze odpowiedniego oświetlenia.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
oświetlenie jest niezwykle ważne, sprawia, że dobrze czuję się w pomieszczeniu.
A ta sofa jest naprawdę świetna, faktycznie jak z amerykańskich filmów. Poza tym podoba mi się jej kolor icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Trzeba przyznać że jest bardzo oryginalna,ale i na pewno wygodna i każdy chciałby ją mieć w swoim salonie lub sypialni. Kwestia oświetlenia także- tutaj najbardziej podobają mi się lampy stojące.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...