Skocz do zawartości

Prosze o pomoc w doborze kotła gazowego


Recommended Posts

Napisano

Witam.
Zaczynam remont poddasza w domku jednorodzinnym (pow. urzytkowa okolo 81 m2) 3xpokoje,kuchnia,łazienka(wanna z prysznicem) i spirzarnia (planowane okolo 7 grzejników )poddasze oczywiscie bedzie docieplone , i teraz do sedna potrzebny mi kocioł gazowy dwufunkcyjny z zamknieta komora spalania - tylko jaki ???? Czy moze mi ktos pomoc ???
Bede bardzo wdzieczny.
Dodam tylko ze polecono mi kociol dwufunkcyjny firmy termet (miniterm turbo( http://www.termet.com.pl/strony/produkty_g...iterm-turbo.htm )) acha kociol ma wisiec w kuchni i wyprowadzenie spalin bedzie przez sciane szczytowa odległosc miedzy kotłem a "kranami" z ciepła woda bedzie góra 1,5-2m(po rurach) nie bedzie miejsca na zbiornik(stan domowników 2-je + 1-dno w drodze).
Za karzda rade bedze wdzieczny, bo tak szczerze nie znam sie na tym ni wząb i nie wiem czy ten kociol nie jest zaduzy a moze jest zamały a moze wogóle sie nienadaje i lepiej innej firmy kupic.

  • 4 miesiące temu...
Napisano
Jeśli nie masz jeszcze instalacji wodnej to ja bym przemyślał czy nie lepiej ogrzewać prądem.
Piec podczas pracy nie jest taki cichy - niektórym w kuchni może przeszkadzać podczas oglądania TV. I zawsze zajmuje trochę miejsca.
Przeglądy itp podobne sprawy....

Przelicz i zastanów się.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Również jestem za termetem. Każdy chwali tą firmę, sam raczej też wkrótce wybiorę termeta bo będę robił drobne zakupy, a kolega NOTO to chyba zajmuje się sprzedażą ogrzewania elektrycznego, co? icon_wink.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Jeśli nie masz jeszcze instalacji wodnej to ja bym przemyślał czy nie lepiej ogrzewać prądem.
Piec podczas pracy nie jest taki cichy - niektórym w kuchni może przeszkadzać podczas oglądania TV. I zawsze zajmuje trochę miejsca.
Przeglądy itp podobne sprawy....

Przelicz i zastanów się.


Już robiłem instalacje CO wodne klientom, którzy zaufali wyliczeniom i tabelkom, i dali się namówić na ogrzewanie elektryczne. Nawet takim, co w energetyce pracowali i mieli zniżki na prąd to się nie opłacało. Edytowano przez adamis (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Już robiłem instalacje CO wodne klientom, którzy zaufali wyliczeniom i tabelkom, i dali się namówić na ogrzewanie elektryczne. Nawet takim, co w energetyce pracowali i mieli zniżki na prąd to się nie opłacało.


Przy obecnych cenach energii elektrycznej trzeba mieć rzeczywiście odwagę by zdecydować się na prąd icon_sad.gif
Napisano
Dzień dobry

Dla powierzchni poddasza 81m2, proponowany Panu kocioł wydaje się być jednym z lepszych rozwiązań. Wprawdzie moc kotła 21 kW na c.o. , na tę powierzchnię jest za duża, ale podczas pierwszego uruchomienia, serwisant zmniejszy ją do wartości odpowiadającej zapotrzebowaniu ciepła dla tego lokalu. Jednocześnie niezależnie od c.o. moc kotła 21 kW na wodzie użytkowej zapewni optymalny komfort ciepłej wody. W kotle zastosowano bitermiczny wymiennik ciepła, w którym woda użytkowa ogrzewana jest bezpośrednio przez płomień, co zapewnia wysoką sprawność urządzenia, krótki czas rozgrzewania kotła a więc po odkręceniu baterii czerpalnej już po krótkim czasie wypływ wody ciepłej.

Wydaje się, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamontować kocioł w miejscu które Pan proponuje i wyrzucenie spalin przez ścianę szczytową. Proszę to jednak uzgodnić z projektantem lub instalatorem, tak aby zachować wymaganą przepisami odległość rury spalinowej od okien, dachu, kratek wentylacyjnych itp., co jednocześnie zapewni bezpieczną eksploatację urządzenia i jego poprawną pracę.
Napisano
Witam.
W najblizszym czasie czeka mnie wymiana kotla dwufunkcyjnego w moim mieszkaniu.
Do tej pory uzytkowalem 10 letnia Berette atmosferyczna.
Zastanawiam sie nad kotlami kondensacyjnymi Termetu lub De Dietricha.
Czy ktorys z nich ma jakas zdecydowana przewage nad drugim?
Mam jeszcze pytanie jak dlugo moze potrwac taka wymiana kotla. Mam male dziecko i dlugi brak dostepu do cieplej wody bylby dla mnie klopotliwy.
Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

... Pan proponuje i wyrzucenie spalin przez ścianę szczytową. Proszę to jednak uzgodnić z projektantem lub instalatorem, tak aby zachować wymaganą przepisami odległość rury spalinowej od okien, dachu, kratek wentylacyjnych itp., co jednocześnie zapewni bezpieczną eksploatację urządzenia i jego poprawną pracę.



Oraz nie może przekroczyć mocy 21 kW.
Może pójdźmy dalej - kocioł kondensacyjny. Też Termet: Windsor lub ECOCondens. Można zamówić u producenta z ograniczoną mocą do 21 kW
Napisano
Polecam kocioł kondensacyjny, gazowy, modulacyjny MCR ll/24 MI. Jest to kocioł z zamkniętą komorą spalania, może zmodulować do 6 kW, dla centralnego ogrzewania, w górę do 24 kW oraz dla ciepłej wody użytkowej nawet do 28 kW.
Najlepiej skontaktować się w tej sprawie z autoryzowanym instalatorem z Pana okolicy: mapka

W przypadku kotła niekondensacyjnego 2-funkcyjnego i z zamkniętą komorą spalania (bardziej ekonomiczny będzie wyżej wymieniony kondensacyjny) może być kocioł WHE 24 FF lub WHR 18 lub 24 FF.

Napisano
Popatrz na listy serwisantów w swojej okolicy. To powinno być wyznacznikiem wyboru urządzenia. Również ilość serwisantów świadczy o popularności marki i ich mobilności.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Popatrz na cene i serwis i wybieraj i nie boj sie de Dietrich juz gdzies pisalem ale moge powtorzyc od 4-rech lat uzywam takiego dwufunkcyjnego w Holandii i jest super(zwlaszcza sterowanie panelem w pokoju na scianie).Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Popatrz na cene i serwis i wybieraj i nie boj sie de Dietrich ... od 4-rech lat uzywam takiego dwufunkcyjnego w Holandii i jest super(zwlaszcza sterowanie panelem w pokoju na scianie).Pozdrawiam



Sterowanie "na ścianie" jest bardzo popularne również w Polsce. Jednak ta firma, o której piszesz, już niekoniecznie.
Napisano
Jednak ta firma, o której piszesz, już niekoniecznie.
[/quote]

no wlasnie bo ludzie sie jej boja z uwagi na nieco nizsze ceny na ich produkty,wiec powtarzam wam nie ma czego sie bac bo to na prawde dobre produkty,ale nie musicie mnie sluchac ja sam wiem co kupie do mojego domu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Nie zajmuję się sprzedażą elektryki ... robię w zupełnie innej branży niż budownictwo icon_smile.gif

Teraz do rzeczy/wyliczeń:

84 m2
średniorocznie przyjmuje się 50 kWh na m2 powierzchni.

Z pradu mamy
84 * 50 * ,51 = 2142 zł/sezon prąd normalny Wrocław
84 * 50 * ,265 = 1113 zł/sezon prąd II taryfa (tania) Wrocław
przy użyciu 50%/50% taryf mamy

1627 zł

z gazu
84 * 50 * 0,22 = 924 zł/sezon gaz normalny W-2 Wrocław

703 zł roźnicy na sezon. Instalacja elektryczna tańsza conajmniej o 15 000 zł.
15000 zł * 5% lokata = 750 zł. a 15000 dalej w kieszeni icon_smile.gif

Piec to dodatkowo:
koszt przeglądu
w twoim przypadku dużo mniejsza sprawność bo małe zapotrzebowanie na ciepło
ryzyko wybuchu
zajęte miejsce w kuchni
hałas

trochę można jeszcze wymieniać.
Zapraszam do dyskusji icon_smile.gif Chętnie posłucham argumentów.


P.S. Padł argument że ktoś przeliczył a potem i tak załozył gaz. Czy przy gazie się mu to opłaca ? Przliczył po 2 latach koszty swojej decyzji ?
Im mniejsza powierzchnia tym lepiej dla grzania prądem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ktoś ma ładowarkę sany? https://mauferhe.pl/collections/ladowarki-sany 
    • Staram się o dofinansowanie na firmę i chce w niej zakupić koaprkę czy ktoś mi może doradzić czy ta SY18C od chińczyków jest ok? Oglądałem firm na Yutubie ich dystrybutora i zachwalali ją ktoś coś wie z praktyki https://mauferhe.pl/products/minikoparka-gasienicowa-sany-sy18c Prosze o opinie tylko osoby które mieli z nią doczynienie. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...